DetErBareMeg Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Har etter lengre ettertanke bestemt meg for å søke på lærerstudier til våren - oppstart neste høst, men usikker på trinnene. Hva er "best" og hvorfor? 1.-7. trinn eller 5.-10.? Har vært med som en slags praksis i både 4., 7. og 8. trinn, men er likevel veldig usikker...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 5-10. Mindre snørr og skoknyting.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg tror at det er vesentlig lettere å få jobb om du velger småskolen. Ihvertfall var det slik for noen år siden, er vistnok mer status med ungdomsskolen, uten at jeg helt ser den. Jeg jobber på videregående, men ville nok heller valgt småskolen enn ungdomsskolen om vgs var utelukket. Anonymous poster hash: cb77b...e33
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg har startet på grunnskolelærerutdanningen i år. Jeg valgte 1-7. Dette fordi jeg har jobbet mye på dette trinnet og jeg er veldig glad i barna. På min skole er det ca dobbelt så mange på 5-10 som 1-7. Så at 5-10 er mer populært er helt sikkert. Om du er glad i å jobbe med små barn, om du vil være med på å legge grunnlaget for videre skolegang så ville jeg valgt 1-7. Du får nok en annen relasjon med barna på 1-7 enn 5-10. Om du er glad i fag, og vil spesialisere deg mer innen enkeltfag, og om du liker å jobbe med ungdom ville jeg heller valgt 5-10. Lykke til. Det er bare å hoppe i det. Jeg er kjempe glad for at jeg tok sjansen. Anonymous poster hash: 62b45...fe5
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #6 Skrevet 22. oktober 2015 Personligheten din er det som bør avgjøre synes jeg.. Personlig klarer jeg ikke disse hormontrollene på ungdomsskolen. Har selv en gutt på 14 år så har jo ungdommer rundt meg nesten til enhver tid samtidig som sønnen min forteller om en del av "dramaet" på skolen. Jeg tørker heller snørr og knyter skolisser enn å takle humørsvingningene til en gjeng tenåringer Jeg trives mye bedre med mindre barn, 1.klassingene er fantastisk. Anonymous poster hash: 08112...aeb
DetErBareMeg Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2015 Takk igjen! Greit med personlige meninger.
kristinehufine Skrevet 23. oktober 2015 #8 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har prøvd alle! Fra 5. og oppover er der jeg trives best. Blir sliten av de små på en annen måte. De eldre kan være krevende, men syns likevel det er mer givende og at man får en bedre kontakt med elevene 😊
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #9 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg jobber på u.skolen, og elsker det. Liker kjempegodt å jobbe med tenåringer. Andre misliker det, blir bare irritert på irrasjonelle fjortiser. Har barn i småskolealder selv, men kunne ikke tenke meg å jobbe på disse trinnene. Hvis du har mulighet, kan du jo jobbe litt som vikar f.eks, da finner du nok fort ut hvor du "hører hjemme". Anonymous poster hash: 3c364...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå