Gå til innhold

Grunnskolelærer - hvilket trinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har etter lengre ettertanke bestemt meg for å søke på lærerstudier til våren - oppstart neste høst, men usikker på trinnene. Hva er "best" og hvorfor? 1.-7. trinn eller 5.-10.?

Har vært med som en slags praksis i både 4., 7. og 8. trinn, men er likevel veldig usikker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5-10. Mindre snørr og skoknyting. 

Skrevet

Jeg tror at det er vesentlig lettere å få jobb om du velger småskolen. Ihvertfall var det slik for noen år siden, er vistnok mer status med ungdomsskolen, uten at jeg helt ser den.

Jeg jobber på videregående, men ville nok heller valgt småskolen enn ungdomsskolen om vgs var utelukket.

Anonymous poster hash: cb77b...e33

Skrevet

Jeg har startet på grunnskolelærerutdanningen i år. Jeg valgte 1-7. Dette fordi jeg har jobbet mye på dette trinnet og jeg er veldig glad i barna.

På min skole er det ca dobbelt så mange på 5-10 som 1-7. Så at 5-10 er mer populært er helt sikkert.

Om du er glad i å jobbe med små barn, om du vil være med på å legge grunnlaget for videre skolegang så ville jeg valgt 1-7. Du får nok en annen relasjon med barna på 1-7 enn 5-10.

Om du er glad i fag, og vil spesialisere deg mer innen enkeltfag, og om du liker å jobbe med ungdom ville jeg heller valgt 5-10.

Lykke til. Det er bare å hoppe i det. Jeg er kjempe glad for at jeg tok sjansen.

Anonymous poster hash: 62b45...fe5

Skrevet

Personligheten din er det som bør avgjøre synes jeg..

Personlig klarer jeg ikke disse hormontrollene på ungdomsskolen. Har selv en gutt på 14 år så har jo ungdommer rundt meg nesten til enhver tid samtidig som sønnen min forteller om en del av "dramaet" på skolen. 

Jeg tørker heller snørr og knyter skolisser enn å takle humørsvingningene til en gjeng tenåringer ;) Jeg trives mye bedre med mindre barn, 1.klassingene er fantastisk.

Anonymous poster hash: 08112...aeb
Skrevet

Takk igjen!

Greit med personlige meninger. :)

Skrevet

Jeg har prøvd alle! Fra 5. og oppover er der jeg trives best. Blir sliten av de små på en annen måte. De eldre kan være krevende, men syns likevel det er mer givende og at man får en bedre kontakt med elevene 😊

Skrevet

Jeg jobber på u.skolen, og elsker det. Liker kjempegodt å jobbe med tenåringer. Andre misliker det, blir bare irritert på irrasjonelle fjortiser. Har barn i småskolealder selv, men kunne ikke tenke meg å jobbe på disse trinnene. Hvis du har mulighet, kan du jo jobbe litt som vikar f.eks, da finner du nok fort ut hvor du "hører hjemme". 

Anonymous poster hash: 3c364...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...