Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg har fast nattevaktstilling og har trivdes veldig godt i mange år. Men det siste året har jeg slitt mye med søvn, både dag og natt, og resultatet er at jeg er fullstendig kjørt. For tiden er jeg sykemeldt - mye pga søvnvansker, men også pga forverring av fibromyalgi. Jeg vil tilbake til jobb så fort som mulig, men tenker at det vil skjære seg fort om jeg skal tilbake i nattstilling. Hva kan tilrettelegges for meg? Jeg har søkt andre jobber, men får bare avslag Anonymous poster hash: 29770...7b1
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Det er ikke alle som passer til å jobbe natt, og ihvertfall ikke over mange år... Mannen min måtte også gi seg med det, han slet mer og mer med å få sover nok om dagen, ble sliten, blødde neseblod, var mye syk osv. Legen hans sa at det var ganske vanlig at man etter noen år med nattarbeid ikke taklet det lenger, og da var det ikke bra å presse kroppen til det heller. Mannen min fikk jeg en annen jobb. Anonymous poster hash: 2f064...6fd
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Kan du ikke få dagjobb der du er? Mener du kan ha krav på tilrettelegging med legeerklæring. Anonymous poster hash: c65de...e7b
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg kan ikke automatisk få en dagstilling i min jobb. Det må utlyses og jeg må søke som alle andre (etter hva jeg har forstått). Så er det vel slik at jeg få en aktiv sykemelding hvor jeg kan jobbe det jeg, mer eller mindre, selv ønsker. Og når jeg ønsker. Men jeg vil ikke ikke være sykemeldt.. En på jobben min sier at mine helseproblemer gjør at jeg har krav på dag/kveld-stilling..? Kan dette stemme? Nattjobbinga har gått veldig fint før, men det sa plutselig stopp :/ HI Anonymous poster hash: 29770...7b1
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg kan ikke automatisk få en dagstilling i min jobb. Det må utlyses og jeg må søke som alle andre (etter hva jeg har forstått). Så er det vel slik at jeg få en aktiv sykemelding hvor jeg kan jobbe det jeg, mer eller mindre, selv ønsker. Og når jeg ønsker. Men jeg vil ikke ikke være sykemeldt.. En på jobben min sier at mine helseproblemer gjør at jeg har krav på dag/kveld-stilling..? Kan dette stemme? Nattjobbinga har gått veldig fint før, men det sa plutselig stopp :/ HI Anonymous poster hash: 29770...7b1 Aktiv sykemelding er det vel ingenting som heter lenger, nå er det bare gradert sykemelding.... Anonymous poster hash: 2f064...6fd
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg kan ikke automatisk få en dagstilling i min jobb. Det må utlyses og jeg må søke som alle andre (etter hva jeg har forstått). Så er det vel slik at jeg få en aktiv sykemelding hvor jeg kan jobbe det jeg, mer eller mindre, selv ønsker. Og når jeg ønsker. Men jeg vil ikke ikke være sykemeldt.. En på jobben min sier at mine helseproblemer gjør at jeg har krav på dag/kveld-stilling..? Kan dette stemme? Nattjobbinga har gått veldig fint før, men det sa plutselig stopp :/ HI Anonymous poster hash: 29770...7b1 Aktiv sykemelding er det vel ingenting som heter lenger, nå er det bare gradert sykemelding.... Anonymous poster hash: 2f064...6fd Det stemmer, aktiv sykemelding finnes ikke lenger Anonymous poster hash: c3f76...d3c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg kan ikke automatisk få en dagstilling i min jobb. Det må utlyses og jeg må søke som alle andre (etter hva jeg har forstått). Så er det vel slik at jeg få en aktiv sykemelding hvor jeg kan jobbe det jeg, mer eller mindre, selv ønsker. Og når jeg ønsker. Men jeg vil ikke ikke være sykemeldt.. En på jobben min sier at mine helseproblemer gjør at jeg har krav på dag/kveld-stilling..? Kan dette stemme? Nattjobbinga har gått veldig fint før, men det sa plutselig stopp :/ HI Anonymous poster hash: 29770...7b1 Aktiv sykemelding er det vel ingenting som heter lenger, nå er det bare gradert sykemelding.... Anonymous poster hash: 2f064...6fd Det stemmer, aktiv sykemelding finnes ikke lenger Anonymous poster hash: c3f76...d3c Å, fader og! Ja, hvilke muligheter har jeg da? Må jeg bare fortsette å være sykemeldt til jeg får meg jobb på dagtid? :/ HI Anonymous poster hash: 29770...7b1
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg kan ikke automatisk få en dagstilling i min jobb. Det må utlyses og jeg må søke som alle andre (etter hva jeg har forstått). Så er det vel slik at jeg få en aktiv sykemelding hvor jeg kan jobbe det jeg, mer eller mindre, selv ønsker. Og når jeg ønsker. Men jeg vil ikke ikke være sykemeldt.. En på jobben min sier at mine helseproblemer gjør at jeg har krav på dag/kveld-stilling..? Kan dette stemme? Nattjobbinga har gått veldig fint før, men det sa plutselig stopp :/ HI Anonymous poster hash: 29770...7b1 Aktiv sykemelding er det vel ingenting som heter lenger, nå er det bare gradert sykemelding.... Anonymous poster hash: 2f064...6fd Det stemmer, aktiv sykemelding finnes ikke lenger Anonymous poster hash: c3f76...d3c Å, fader og! Ja, hvilke muligheter har jeg da? Må jeg bare fortsette å være sykemeldt til jeg får meg jobb på dagtid? :/ HI Anonymous poster hash: 29770...7b1 Du kan være gradert sykmeldt Anonymous poster hash: c3f76...d3c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #9 Skrevet 21. oktober 2015 Arbeidsgiver har jo en plikt til å tilrettelegge for deg,men det er sjeldent at en i turnusarbeid har mulighet til å tilrettelegge for at en skal kunne slippe å gå natt og bare gå dagtid-er det skift vil jo dette gå utover endel andre personer også som må endre på sitt.Noen arbeidsgivere er løaningsorienterte og får det til da,alltid unntak. Men som sagt,erfaringsmessig er dette en vanskelig tilrettelegging😏 Anonymous poster hash: c6df5...d38
Hjertefru Skrevet 21. oktober 2015 #10 Skrevet 21. oktober 2015 hvis du jobber i ia-bedrift har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge hvis du ikke greier jobben pga helseplager. Flere kolleger hos meg har blitt omplassert til andre stillinger i kommunen. Dette i samarbeid med NAV.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #11 Skrevet 21. oktober 2015 hvis du jobber i ia-bedrift har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge hvis du ikke greier jobben pga helseplager. Flere kolleger hos meg har blitt omplassert til andre stillinger i kommunen. Dette i samarbeid med NAV. Gjelder det hvis man jobber privat og? Anonymous poster hash: c3f76...d3c
Hjertefru Skrevet 21. oktober 2015 #12 Skrevet 21. oktober 2015 hvis du jobber i ia-bedrift har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge hvis du ikke greier jobben pga helseplager. Flere kolleger hos meg har blitt omplassert til andre stillinger i kommunen. Dette i samarbeid med NAV.Gjelder det hvis man jobber privat og? Anonymous poster hash: c3f76...d3c Ja, hvis man jobber i IA-bedrift.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #13 Skrevet 21. oktober 2015 Det som er vanskelig med omplassering igjen er jo at det må finnes en stilling,men igjen-alltid unntak og muligheter!Du skal sikkert snart ha et dialogmøte og da er det jo lurt at du har med lege også må dere diskutere mulige tilrettelegginger! Anonymous poster hash: c6df5...d38
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #14 Skrevet 21. oktober 2015 hvis du jobber i ia-bedrift har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge hvis du ikke greier jobben pga helseplager. Flere kolleger hos meg har blitt omplassert til andre stillinger i kommunen. Dette i samarbeid med NAV.Gjelder det hvis man jobber privat og? Anonymous poster hash: c3f76...d3c Ja, hvis man jobber i IA-bedrift. Så jeg kan omplasseres? Og jeg vil da fortsette å ha en fast stilling? Det er IA-bedrift. Anonymous poster hash: 29770...7b1
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #15 Skrevet 21. oktober 2015 hvis du jobber i ia-bedrift har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge hvis du ikke greier jobben pga helseplager. Flere kolleger hos meg har blitt omplassert til andre stillinger i kommunen. Dette i samarbeid med NAV.Gjelder det hvis man jobber privat og? Anonymous poster hash: c3f76...d3c Ja, hvis man jobber i IA-bedrift. Så jeg kan omplasseres? Og jeg vil da fortsette å ha en fast stilling?Det er IA-bedrift. Anonymous poster hash: 29770...7b1 Det må du høre med sjefen din om. Anonymous poster hash: cb315...95c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #16 Skrevet 21. oktober 2015 hvis du jobber i ia-bedrift har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge hvis du ikke greier jobben pga helseplager. Flere kolleger hos meg har blitt omplassert til andre stillinger i kommunen. Dette i samarbeid med NAV.Gjelder det hvis man jobber privat og? Anonymous poster hash: c3f76...d3c Ja, hvis man jobber i IA-bedrift.Så jeg kan omplasseres? Og jeg vil da fortsette å ha en fast stilling?Det er IA-bedrift. Anonymous poster hash: 29770...7b1 Det må du høre med sjefen din om. Anonymous poster hash: cb315...95c Jeg skal det. Jeg skal også i samtale med NAV, gjennom et program (frisk) og regner med jeg vil få endel klarhet i det jeg lurer på. Men, jeg er nysgjerrig nå og finner ingenting på nett som stiller nysgjerrigheten min HI Anonymous poster hash: 29770...7b1
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #17 Skrevet 21. oktober 2015 hvis du jobber i ia-bedrift har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge hvis du ikke greier jobben pga helseplager. Flere kolleger hos meg har blitt omplassert til andre stillinger i kommunen. Dette i samarbeid med NAV.Gjelder det hvis man jobber privat og? Anonymous poster hash: c3f76...d3c Ja, hvis man jobber i IA-bedrift.Så jeg kan omplasseres? Og jeg vil da fortsette å ha en fast stilling?Det er IA-bedrift. Anonymous poster hash: 29770...7b1 Det må du høre med sjefen din om. Anonymous poster hash: cb315...95c Jeg skal det. Jeg skal også i samtale med NAV, gjennom et program (frisk) og regner med jeg vil få endel klarhet i det jeg lurer på. Men, jeg er nysgjerrig nå og finner ingenting på nett som stiller nysgjerrigheten min HI Anonymous poster hash: 29770...7b1 Akkurat om du fortsatt vil ha fast stilling og omplasseres er det bare sjefen din som kan svare på. Kan hende sjefen har mulighet til å skvise deg inn en plass uten at det går utover din faste stilling. Men det vet du ikke før du spør. Bra du graver fram info fra NAV når det gjelder de andre tingene. Lykke til :-) Anonymous poster hash: cb315...95c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #18 Skrevet 21. oktober 2015 hvis du jobber i ia-bedrift har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge hvis du ikke greier jobben pga helseplager. Flere kolleger hos meg har blitt omplassert til andre stillinger i kommunen. Dette i samarbeid med NAV.Gjelder det hvis man jobber privat og? Anonymous poster hash: c3f76...d3c Ja, hvis man jobber i IA-bedrift.Så jeg kan omplasseres? Og jeg vil da fortsette å ha en fast stilling?Det er IA-bedrift. Anonymous poster hash: 29770...7b1 Det må du høre med sjefen din om. Anonymous poster hash: cb315...95c Jeg skal det. Jeg skal også i samtale med NAV, gjennom et program (frisk) og regner med jeg vil få endel klarhet i det jeg lurer på. Men, jeg er nysgjerrig nå og finner ingenting på nett som stiller nysgjerrigheten min HI Anonymous poster hash: 29770...7b1 Akkurat om du fortsatt vil ha fast stilling og omplasseres er det bare sjefen din som kan svare på. Kan hende sjefen har mulighet til å skvise deg inn en plass uten at det går utover din faste stilling. Men det vet du ikke før du spør. Bra du graver fram info fra NAV når det gjelder de andre tingene. Lykke til :-) Anonymous poster hash: cb315...95c Takk HI Anonymous poster hash: 29770...7b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå