Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Insjeniør eller insjenør? Anonymous poster hash: 3778f...dda
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Insjenør Anonymous poster hash: e195c...3ef
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Takk Anonymous poster hash: 3778f...dda
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg sier insjeniør Anonymous poster hash: 5ffc7...f68
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Insjenjør eller insjeniør. Anonymous poster hash: 9a985...5b2
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Ordet ingeniør uttales på norsk «insjeniør» og er avledet av ingenium som på latin betyr «begavelse, oppfinningsevne» og i middelalderlatin «(krigs)maskin». Sier wikipedia. Så kan dere si at det er en upålitelig kilde, og så kan jeg si ja.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Ordet ingeniør uttales på norsk «insjeniør» og er avledet av ingenium som på latin betyr «begavelse, oppfinningsevne» og i middelalderlatin «(krigs)maskin». Sier wikipedia. Så kan dere si at det er en upålitelig kilde, og så kan jeg si ja. I realfag så er Wikipedia egentlig temmelig god. Ihvertfall når du kommer opp på universitetsnivå. Den engelske utgaven selvfølgelig. Vil anta at når pensum blir skikkelig avansert, så er det kun folk som kan noe som skriver der. Jeg har alltid syntes at Wikipedia får ufortjent mye tyn. Ihvertfall blant oss realister. For mye er svært bra. (Ihvertfall til å lese seg opp før man finner særere artikler ) Anonymous poster hash: cf9c1...9c5
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. oktober 2015 #8 Skrevet 22. oktober 2015 Ordet ingeniør uttales på norsk «insjeniør» og er avledet av ingenium som på latin betyr «begavelse, oppfinningsevne» og i middelalderlatin «(krigs)maskin». Sier wikipedia. Så kan dere si at det er en upålitelig kilde, og så kan jeg si ja. I realfag så er Wikipedia egentlig temmelig god. Ihvertfall når du kommer opp på universitetsnivå. Den engelske utgaven selvfølgelig. Vil anta at når pensum blir skikkelig avansert, så er det kun folk som kan noe som skriver der. Jeg har alltid syntes at Wikipedia får ufortjent mye tyn. Ihvertfall blant oss realister. For mye er svært bra. (Ihvertfall til å lese seg opp før man finner særere artikler ) Anonymous poster hash: cf9c1...9c5 Som datamenneske er jeg enig. For oss er wikipedia det mest oppdaterte og nye når det gjelder IKT. Men gjennom årevis med studier er jeg blitt fortalt at wikipedia er ikke bra nok.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #9 Skrevet 22. oktober 2015 Okay, nå ble jeg litt forvirret Hva er konklusjonen? Sier man insjenjør, insjeniør eller insjenør? Hva sier du? Hvis mange svarer kan kanskje det flertallet sier være rett? Anonymous poster hash: 3778f...dda
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #10 Skrevet 22. oktober 2015 Insjenjør. Anonymous poster hash: fd987...170
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #11 Skrevet 22. oktober 2015 Insjenjør. Har et drøss med ingeniørvenner og de sier at de er insjenjører og da tror jeg på det 😆😂 Anonymous poster hash: 535df...33f
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #12 Skrevet 22. oktober 2015 Hallo, det heter ikke insjenør! Insjeniør eller insjenjør blir jo det samme, og det er den uttalelsen som er riktig. Anonymous poster hash: 0bd98...b4e
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #13 Skrevet 22. oktober 2015 Ok, på min dialekt sier vi insjenør i hvert fall, og er veldig unaturlig å si insjenjør Anonymous poster hash: e195c...3ef
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #14 Skrevet 22. oktober 2015 Vi sier også insjenør, vestlandet. Anonymous poster hash: 8ff92...795
Miss Chocolate Skrevet 22. oktober 2015 #15 Skrevet 22. oktober 2015 Oi, jeg sier insjenør, ikke insjenjør. 😁 Alle her sier insjenør. Østlandet.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #16 Skrevet 22. oktober 2015 Sier "ingentinggjør".. 😂😂😂😩 Anonymous poster hash: 27b0f...0fd
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #17 Skrevet 22. oktober 2015 Sier "ingentinggjør".. 😂😂😂😩 Anonymous poster hash: 27b0f...0fd Det kaller min siv.ing.-mann seg også😂 Ellers sier vi begge insjenjør. Anonymous poster hash: c1950...50b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #18 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg uttaler det insjenjør. Jeg er fra Østlandet. Mannen min uttaler det likt og han er fra sørlandet. Anonymous poster hash: 77ca6...7f7
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #19 Skrevet 22. oktober 2015 Ordet ingeniør uttales på norsk «insjeniør» og er avledet av ingenium som på latin betyr «begavelse, oppfinningsevne» og i middelalderlatin «(krigs)maskin». Sier wikipedia. Så kan dere si at det er en upålitelig kilde, og så kan jeg si ja. I realfag så er Wikipedia egentlig temmelig god. Ihvertfall når du kommer opp på universitetsnivå. Den engelske utgaven selvfølgelig. Vil anta at når pensum blir skikkelig avansert, så er det kun folk som kan noe som skriver der. Jeg har alltid syntes at Wikipedia får ufortjent mye tyn. Ihvertfall blant oss realister. For mye er svært bra. (Ihvertfall til å lese seg opp før man finner særere artikler ) Anonymous poster hash: cf9c1...9c5 Som datamenneske er jeg enig. For oss er wikipedia det mest oppdaterte og nye når det gjelder IKT. Men gjennom årevis med studier er jeg blitt fortalt at wikipedia er ikke bra nok. Vi blir fortalt at Wikipedia alene ikke er en akseptert kilde, men at det er et greit sted å få et overblikk over et fagområde og at en kan fint bruke referansene som er oppgitt der. Anonymous poster hash: f985a...195
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå