Gå til innhold

GODE apper til leseopplæring og bokstavinnlæring som passer for 5 åring (2010 gutt).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes en jungel av ulike apper for barn. Hvilken applikasjoner anbefaler DU som virkelig er god på bokstavlyd, tidlig leseopplæring etc?

Anonymous poster hash: 92d4d...dc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke forsøkt noen apper da i ikke har noe pader eller noe slikt, men sønnen min, som er like gammel som din, lærte via YouTube og å sitte sammen med meg og lese.

Anonymous poster hash: 24137...bfd

Skrevet

Ikke noen app, men mitt 2010-barn ser på tellekorpset og lesekorpset på NRK nett-TV, og har lært bokstavene, leser og skriver korte ord.

Anonymous poster hash: cf087...675

Skrevet

På skolen her bruker de en app som heter skoleskrift. 😊

Anonymous poster hash: 1cab8...e76

Skrevet

Vil bare anbefale dere å IKKE laste ned en som heter Bokstavkongen. Den er dårlig, kjedelig og upedagogisk.

Men vet ikke egentlig om noen som er bra. :-)

Skrevet

Vil bare anbefale dere å IKKE laste ned en som heter Bokstavkongen. Den er dårlig, kjedelig og upedagogisk.

Kan du fortelle hva som gjør denne dårlig, kjedelig og upedagogisk? Kjenner mange lærere som bruker bokstavkongen til stort hell!

Anonymous poster hash: 5304c...96d

Skrevet

Kan du fortelle hva som gjør denne dårlig, kjedelig og upedagogisk? Kjenner mange lærere som bruker bokstavkongen til stort hell!

Sånn jeg husker det, var det f.eks helt ulogisk hvilke bokstaver som passet til hvilke historier.

Men jeg er altså ikke lærer, kanskje de ser noe som ikke jeg ser?

Skrevet

Min 4-åring lærte seg å lese av Bokstavkongen.

Anonymous poster hash: b51fb...e90

Skrevet

På skolen her bruker de moava, vet ikke om det er en app, men ihvertfall et nettsted. Veldig mange forskjellige spill der.

Man velger i rekken, B står for barnehage, 1 for 1.klasse, 2 for 2.klasse osv. 

https://www.moava.org/

Anonymous poster hash: 8aac5...7fe
Skrevet

Kan du fortelle hva som gjør denne dårlig, kjedelig og upedagogisk? Kjenner mange lærere som bruker bokstavkongen til stort hell! Anonymous poster hash: 5304c...96d

Sånn jeg husker det, var det f.eks helt ulogisk hvilke bokstaver som passet til hvilke historier.

Det er jo historiene om hvordan lydene får bokstaven sin, og det er jo temmelig logisk. I min app stemmer det hvertfall på hver bokstav ;) Litt rart å uttale seg så bombastisk negativt om en app, når du tydeligvis hverken har satt deg skikkelig inn i den eller forstår hvordan pedagoger tenker og jobber....

Er som sagt mye brukt på skolene, men jeg jobber selv på mellomtrinnet for tiden så har ikke brukt det annet enn til fireåringen, som forøvrig liker det veldig godt :) Bruker også Lolas ABC litt. #6

Skrevet

Kan du fortelle hva som gjør denne dårlig, kjedelig og upedagogisk? Kjenner mange lærere som bruker bokstavkongen til stort hell! Anonymous poster hash: 5304c...96d

Det er jo historiene om hvordan lydene får bokstaven sin, og det er jo temmelig logisk. I min app stemmer det hvertfall på hver bokstav ;) Litt rart å uttale seg så bombastisk negativt om en app, når du tydeligvis hverken har satt deg skikkelig inn i den eller forstår hvordan pedagoger tenker og jobber....

Er som sagt mye brukt på skolene, men jeg jobber selv på mellomtrinnet for tiden så har ikke brukt det annet enn til fireåringen, som forøvrig liker det veldig godt :) Bruker også Lolas ABC litt. #6

Nå begynte jeg å lure på om jeg kunne huske så feil, så jeg googlet litt, og jeg ser nå at bokstavkongen er blitt gjennomrevidert etter at vi lastet den ned i 2012.

Det er helt annen grafikk, og forhåpentligvis også bedre historier. Så da har du egentlig rett i at jeg ikke vet hva jeg snakker om. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...