Gå til innhold

Er det mulig å slanke seg og stramme opp uten kardiotrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med bare styrke og mindre kalorier inn enn før? Jeg kan ikke trene noe kardio på grunn av sykdom, men klarer fint styrketrening, ganske hard sådan også. Er det realistisk å stramme opp kroppen og gå ned 4-5 kilo ved å trene styrke og spise mindre?

Anonymous poster hash: 70bd4...e89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt! Styrketrening er nok det som gir best resultat på oppstramming!

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 4d076...72a

Skrevet

Javisst! Tren styrke! Hvis du er nybegynner så bør du vurdere fitnessbloggen sitt nybegynner program.

Skrevet

Men det med slanking? Kan man forbrenne nok kalorier med bare styrketrening, eller MÅ man ha kardiotrening?

Skrevet

Javisst! Tren styrke! Hvis du er nybegynner så bør du vurdere fitnessbloggen sitt nybegynner program.

Jeg trener kampsport (utenom fight, kun teknikk) og løfter vekter. Har fått betydelig muskelmasse bare på 3-4 måneder samenlignet med det jeg hadde før. Har kjøpt boka "styrketrening for jenter" der det er beskrevet hvordan man trener riktig hver enkel muskelgruppe.

Skrevet

Går det an hvis man kun trener styrke med egen kroppsvekt også?

Anonymous poster hash: 31a9a...1c7

Skrevet

Men det med slanking? Kan man forbrenne nok kalorier med bare styrketrening, eller MÅ man ha kardiotrening?

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 70bd4fb4cb0ef7742cf7fed767017e89"] 70bd4...e89 [/acronym]

Ja! I slanking sies det at mat er kilo, trening er gram. Kostholdet er avgjørende ;)

Tung styrke forbrenner mye, og jo større muskelmasse, desto høyere forbrenning.

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 4d076ae860753cbccb0ccb942df7e72a"] 4d076...72a [/acronym]
Skrevet

Går det an hvis man kun trener styrke med egen kroppsvekt også?

Anonymous poster hash: 31a9a...1c7

Ja visst! Bare å finne gode øvelser, så blr ikke det være noe problem.

Skrevet

Jeg trener kampsport (utenom fight, kun teknikk) og løfter vekter. Har fått betydelig muskelmasse bare på 3-4 måneder samenlignet med det jeg hadde før. Har kjøpt boka "styrketrening for jenter" der det er beskrevet hvordan man trener riktig hver enkel muskelgruppe.

Den boken, funker den for "hjemmetrening"?

Anonymous poster hash: 6e450...18c

Skrevet

Kutt ut alt av sukker, også skjult sukker, og du kommer til å gå ned flere kilo. Tren styrke i tillegg så blir det superbra. :-)

Anonymous poster hash: 0ddd6...e3a

Skrevet

Kutt ut alt av sukker, også skjult sukker, og du kommer til å gå ned flere kilo. Tren styrke i tillegg så blir det superbra. :-)

Tror ikke jeg skal gå så drastisk til verks, de fleste som ALDRI unner seg noe som helst, sprekker før eller siden. Jeg unner meg litt en gang i uka og veier ikke all mat jeg spiser. Men jeg har begynt å spise mindre mengder av det samme, altså mindre kalorier inn og mer kalorier ut i form av trening.

Skrevet

Tror ikke jeg skal gå så drastisk til verks, de fleste som ALDRI unner seg noe som helst, sprekker før eller siden. Jeg unner meg litt en gang i uka og veier ikke all mat jeg spiser. Men jeg har begynt å spise mindre mengder av det samme, altså mindre kalorier inn og mer kalorier ut i form av trening.

Fin innstilling :) Bare hold på tålmodigheten også, så kommer resultatene. Ta gjerne bilder og mål cm også, for vekten alene sier jo lite om sammensetning av muskelmasse og fett.

Skrevet

Kosthold er kg, trening er gram. Kan du gå tur? I så fall er jo det fint for alt i kroppen. Og styrketrening er topp. Jeg gikk ned da jeg skjerpa inn kostholdet. 

Anonymous poster hash: caf7d...086
Skrevet

Kosthold er kg, trening er gram. Kan du gå tur? I så fall er jo det fint for alt i kroppen. Og styrketrening er topp. Jeg gikk ned da jeg skjerpa inn kostholdet. 

Anonymous poster hash: caf7d...086

Kan dessverre ikke gå tur heller eller gjøre noe som øker pusten og pulsen over lang tid (har KOLS i ganske alvorlig grad, og nei, jeg røyker ikke og har aldri gjort det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...