Gå til innhold

Symptomer


camillla

Anbefalte innlegg

Er så plaget med treg mage... Blir sprø!! 😂 Noen som har gode tips??

Drikke biola, holde deg unna brødmat, drikke aloe vera gel, drikke masse vann. Ja se om noe av det virker😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noe sinnsykt halsbrann, all the time! Svimmel, ekstremt trøtt, supersåre nippels og sånn "dagen-derpå-kvalm". Eneste jeg ønsker er å sove. Jeg jobber skift og har nattevakt i natt fra 23-07, nightmare. Bra det bare er fire nattevakter på seks uker jeg har...for de kommer sikkert til å bli tøffere og tøffere. Jeg har også vondt i den ene hoften. Jeg hadde veldig bekkenløsning i de to forrige svangerskapene, så er nok redd det er det som er på gang, Kjennes slik ut hvertfall... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+3 (i følge egne beregninger). Mine symptomer er helt likt med forrige svangerskap:

 

- trøtt, sovner tidlig hver kveld

- ømme bryster, blitt veldig mye større også

- småuggen, sliter med enkelte typer mat

- likevel mye sulten, ulvehunger (denne er ny forsåvidt, hadde ikke det med sønnen min)

- kviser

- strekk i magen ved feil bevegelser (ikke ved nysing, merkelig nok)

- vond korsrygg

 

Jeg har ingen mensmurringer lenger, men kjenner ubehag innimellom. Sett et bankende hjerte i uke 6, men skal på ny ul 12+1 så jeg kan si det på jobb :) Håper alt står bra til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig ikke veldig mye symptomer, ikke kjempe tydelige men av det svimle slaget, trøtt og små kvalm. Sykt mange rare drømmer!

Men en ting jeg har merket er at morningene jeg har tatt folat har jeg vært veldig kvalm, så nå har jeg begynt å ta det før jeg legger meg på kvelden. Blitt mye bedre! Lite tips bare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe sinnsykt halsbrann, all the time! Svimmel, ekstremt trøtt, supersåre nippels og sånn "dagen-derpå-kvalm". Eneste jeg ønsker er å sove. Jeg jobber skift og har nattevakt i natt fra 23-07, nightmare. Bra det bare er fire nattevakter på seks uker jeg har...for de kommer sikkert til å bli tøffere og tøffere. Jeg har også vondt i den ene hoften. Jeg hadde veldig bekkenløsning i de to forrige svangerskapene, så er nok redd det er det som er på gang, Kjennes slik ut hvertfall... :-P

Som om jeg skulle ha sagt det selv!🙋 Haha!😅 Halsbrann fra h...! Lavt blodtrykk = ekstremt svimmel. Jeg jobber bare nattevakter (10 timers vakter), merker allerede at det er tungt ja! 7+3 I dag ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet kjempedårlig den siste uka. Og kvalmen satte for alvor inn igår! Idag er jeg kvalm, vondt i magen, sliten (selv om jeg sov minst ni timer i natt), vondt i korsryggen. Spyr ikke, da. Det hadde jeg ikke orka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt på folat igjen så nå spyr jeg flere ganger om dagen... mye mer kvalm og uvel. Jeg håper virkelig dette gir seg snart. Å være på jobb er et mareritt for tiden 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kveldskvalme forrige uke, ikke nå lenger! 😊 kjempeømme bryster. Rare drømmer. Treig mage (allerede). Mye stikking/menssmerter i magen. Innmari kort lunte for tida🙊 Blir kvalm av røyk- og snuslukt😷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vondt i halebeinet. Kommer og går. Våknet med det i dag og har vondt når jeg går. Legen sa det kunne være bekkenløsning. Noen flere som har opplevd dette? Jeg hadde ikke noen slike vondter med førstemann så dette er ukjent terreng merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde smerter i symfysen med førstemann. nå har jeg allerede gått med smerter i korsryggen og ene delen av rompen i 2 uker, dro til kiropraktor på onsdag og det viser seg at jeg har bekkenlåsning. i dag våknet jeg med smerter i symfysen, så håper det holder seg til kun bekkenlåsning og ikke bekkenløsning :( er 10 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplesol; waow, når eg leste siste innlegget ditt her, så gjekk d opp for meg, at eg OG opplevde det her ein dagen. Våkna med så store smerter i halabeinet, at eg spørte samboeren om han konne ha komt borti halabeinet midt på nattå. Han trodde eg va blitt gal, som spørte om det. Me lo sammen. Men seriøst, eg hadde sååå vondt (kun i halebeintuppen) at eg trodde no alvorligt va skjedd. Sleit med å gå og sitta og det va vondt heila tiå. Sånn typisk at man faller på rumpa på isen om vinteren og treffe halebeinet... Det varte i ein dag, så gjekk det sakte, men sikkert vekk....hmm, kobla det aldri te graviditeten, men kem vett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg fikk helt sinnsykt med halsbrann ikveld. Og man sliter litt når man ikke har apotek i nærheten, men jeg fant et kjerringråd som jeg vil dele med dere ☺ Blande en teskje natron i et halvt glass vann. Det lindret litt iallefall til meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk hjelper også mot halsbrann! Har drukket en del o'boy selv.

 

Brannmann_Sam det er visst ikke alle som får så mye større pupper. Mine begynte å vokse umiddelbart, er dobbel av ikke-gravidstørrekse, og er bare ni uker på vei nå! Men kjenner folk som nesten ikke har endret størrelse. Så ikke bli skuffa on det ikke skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo veldig store (eller større) pupper sist og de bare øser ut nå så jeg er veldig fornøyd ;)

Ahaa, visste ikke du hadde erfart det tidligere... :-) Mine blir fortsatt større, men nå gjør det faktisk direkte vondt å bare være nær dem. Å sove på magen virker det som at jeg må slutte med tidligere enn jeg trodde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom murringene tilbake igjen denne uken, 10+5 nå. Vondt ved brå bevegelser har jeg hatt ganske lenge og det fungerer veldig dårlig nå som jeg får de verste hostekulene. Skulle inn til frøkna i natt for hun var våken og i det jeg reiste meg litt for brått fikk jeg i tillegg i forferdelig hostebyge, trodde seriøst livmoren hadde løsnet fra alt. Au! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom murringene tilbake igjen denne uken, 10+5 nå. Vondt ved brå bevegelser har jeg hatt ganske lenge og det fungerer veldig dårlig nå som jeg får de verste hostekulene. Skulle inn til frøkna i natt for hun var våken og i det jeg reiste meg litt for brått fikk jeg i tillegg i forferdelig hostebyge, trodde seriøst livmoren hadde løsnet fra alt. Au!

"Godt" å høre at flere er plaget med dette, for da er det kanskje normalt? 😁👍🏼

Er jo helt paranoid pga blødningene jeg har hatt, så gleder meg veldig til tirsdag og ul! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og si ingenting. Kun vondt ved feil bevagelser (da får jeg veldig mye vondt, kjenner igjen følelsen av å revne på innsiden). Har vært veldig redd og bekymret siden jeg ikke har murringer, men livmora er bekreftet av jordmor er over skambeinet (har tydelig mage også) og alt så veldig fint ut på ultralyd 12+5, så antar det betyr at jeg ikke kjenner så mye denne gangen. Kjente mye med førstemann. Er i dag 13+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...