Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Vi har leid møblert og kattene våre har klort en del på skinnmøblene som er her. Kan huseier trekke fra depositum eller går det som slitasje siden han godtar dyr i leiligheten? Anonymous poster hash: 973b7...efe
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Dere må dekke det. Og så må dere oppdra kattene deres til å holde seg til klorestativet. Anonymous poster hash: 7c7bc...7f5
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Jøss, tipper det er siste gangen den utleieren godtar dyrehold, der har dere ødelagt for alle fremtidige leietagere.... Selvfølgelig må dere dekke det. Anonymous poster hash: fa7ae...61e
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Vi har leid møblert og kattene våre har klort en del på skinnmøblene som er her. Kan huseier trekke fra depositum eller går det som slitasje siden han godtar dyr i leiligheten? Anonymous poster hash: 973b7...efe 😳 Anonymous poster hash: c3d97...06a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Vi skal selvfølgelig dekke det om han krever det, men jeg snakket med en annen en som leier ut og han sa han aldri tok depositum fra leietakere ved slikt siden han selv valgte å la folk ha dyr, derfor ble jeg usikker på hva som var etter boken, skal selvfølgelig betale for oss og gjorde også det sist vi leide og det var klor på møbler! Må gå an å spør når jeg vet folk gjør forskjellig, jeg vet ikke hva som er reglen på sånt. Anonymous poster hash: 973b7...efe
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Vi skal selvfølgelig dekke det om han krever det, men jeg snakket med en annen en som leier ut og han sa han aldri tok depositum fra leietakere ved slikt siden han selv valgte å la folk ha dyr, derfor ble jeg usikker på hva som var etter boken, skal selvfølgelig betale for oss og gjorde også det sist vi leide og det var klor på møbler! Må gå an å spør når jeg vet folk gjør forskjellig, jeg vet ikke hva som er reglen på sånt. Anonymous poster hash: 973b7...efe Og hun som bodde her før hadde marsvin som gnagde på ene stolen, han trakk IKKE depositum for det. Hi. Anonymous poster hash: 973b7...efe
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Han har godtatt mer slitasje ved å godta dyr, men om kloring på møblene går under normal slitasje ved kattehold er jeg usikker på. Jeg har selv hatt katt i over 15 år og har aldri vært plaget med kloring på møbler eller annet inventar. Anonymous poster hash: 2fa54...1f7
rytme Skrevet 21. oktober 2015 #9 Skrevet 21. oktober 2015 Vi skal selvfølgelig dekke det om han krever det, men jeg snakket med en annen en som leier ut og han sa han aldri tok depositum fra leietakere ved slikt siden han selv valgte å la folk ha dyr, derfor ble jeg usikker på hva som var etter boken, skal selvfølgelig betale for oss og gjorde også det sist vi leide og det var klor på møbler! Må gå an å spør når jeg vet folk gjør forskjellig, jeg vet ikke hva som er reglen på sånt. Anonymous poster hash: 973b7...efe Men da foreslår jeg at dere bare påpeker skaden når dere flytter og ser hva huseier sier da... Da er det jo ikke noe å tenke på. Jeg tror ikke det er slik at dette er slitasje han burde forvente ved dyrehold, fordi man bør vel forvente at folk oppdrar og har kontroll på dyra sine... Men hvis han velger å la det gå... Så synes jeg ikke at du skal kaste penger etter han heller da... Det får da være grenser. Bare pass på at han vet om skadene, og så la han avgjøre
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #10 Skrevet 21. oktober 2015 Er forskjell på litt gnaging fra et marsvin og ødelagte møbler av katter. Han er nok veldig snill om dere ikke må erstatte det som er ødelagt. Anonymous poster hash: 843de...34e
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #11 Skrevet 21. oktober 2015 Er forskjell på litt gnaging fra et marsvin og ødelagte møbler av katter. Han er nok veldig snill om dere ikke må erstatte det som er ødelagt. Anonymous poster hash: 843de...34e Vil ikke si møblene er ødelagt, er på ene armlenet på sofa og en spisebordstol, så jeg syns ikke det er veldig mye mer enn det marsvinet gjorde.. Jeg gjør alltid opp for meg men syns det er urettferdig om han feks skal trekke 3000 kr for vårt men ikke en krone på det marsvinet gjorde som jeg faktisk syns viser mer siden innmaten i stolen viser på det Anonymous poster hash: 973b7...efe
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #12 Skrevet 21. oktober 2015 Hvorfor oppdrar du ikke katten????? Anonymous poster hash: 3619b...cc7
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #13 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg vet iallefall at tillatelse til kjæledyr eller ei, du skulle fått erstatte ødelagt møbler. Det er en selvfølge!!! Katteklor i møbler er ikke normal slitasje. Anonymous poster hash: 2de56...603
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #14 Skrevet 21. oktober 2015 Og du skal ikke vente til han krever dekning, du skal beklage at du har ødelagt møblene mens du tilbyr deg å erstatte. Anonymous poster hash: 2de56...603
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #15 Skrevet 21. oktober 2015 Beklager, enda en: Oppfatter jeg at du tenker deg berettiget til å la katten ødelegge siden huseier var grei og lot deg ha katt? Så det du sier er at huseier egentlig ba om ødelagt møbler? Jo mer jeg tenker jo verre blir det. Anonymous poster hash: 2de56...603
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #16 Skrevet 21. oktober 2015 Selvfølgelig må du dekke det! Og du bør nok aller helst legge deg flat og beklage FØR han ser det. Hvorfor i all verden har du ikke dekket til sofaen med tepper når du så at katten var interessert i å klore på den? Det er på grunn av slike som deg at vi huseiere ikke vil leie ut til folk med dyr... Anonymous poster hash: 06763...aef
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #17 Skrevet 21. oktober 2015 Er forskjell på litt gnaging fra et marsvin og ødelagte møbler av katter. Han er nok veldig snill om dere ikke må erstatte det som er ødelagt. Anonymous poster hash: 843de...34e Vil ikke si møblene er ødelagt, er på ene armlenet på sofa og en spisebordstol, så jeg syns ikke det er veldig mye mer enn det marsvinet gjorde.. Jeg gjør alltid opp for meg men syns det er urettferdig om han feks skal trekke 3000 kr for vårt men ikke en krone på det marsvinet gjorde som jeg faktisk syns viser mer siden innmaten i stolen viser på det Anonymous poster hash: 973b7...efe Litt enklere å fikse et hull i en stol enn å fikse katteklor på et sofaarmlen... Er også litt forskjell på hvor mye det koster å bytte ut én stol kontra en hel sofa! Skjønner jo nå hvorfor så få vil leie ut til dyr, hvis det betyr at det er normalt at møbler blir ødelagt. Blir som at jeg skal la guttungen tegne på veggene det, og ikke tilby meg å gjøre opp - de leide tross alt ut til noen med små barn og må forvente ekstra slitasje.. Anonymous poster hash: 4e27d...5cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå