Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Har ikke erfaring med halsbetennelse så vet ikke hva jeg skal se etter. Men gutten på 5 år hadde 39 i feber i går. I dag våkna han med så vondt i halsen at han gråt, og har hatt vondt i hele dag. Ikke noe snørr og hoste så virker ikke som en valg forkjølelse. Han er hel hvit på tunge og gane, mens mandlene er knall rød. Vanskelig å si om de er større enn normalt da han alltid har store mandler med masse klumper på. Smertene gjør det vanskelig for han å spise og drikke. Han som det siste orde har nekta stikkpille ber nå om det frivillig fordi det er så vondt. Vurderer lege i morgen om det ikke er blitt bedre, men hva tror dere? Anonymous poster hash: 6cfb2...a17
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Ingen med erfaring på halsbetennelse som kan hjelpe med en vurdering? Anonymous poster hash: 6cfb2...a17
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Helt klart lege i morgen. Anonymous poster hash: 36229...582
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Helt klart lege. Pleier dra med en gang jeg har hvit tunge. Men jeg kjenner når det er bakterierer og jeg trenger medisin. Anonymous poster hash: a64c9...56a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Generelt så overlever man en halsebetennelse, men det er vondt som faen. Kjennes ut som sagblad i munnen hver gang man svelger eller beveger munnen litt. Om det er halsbetennelse forårsaket av streptokokker, så burde han få antibiotika. Det kan være greit å få det sjekket ut av lege uansett! Kanskje velger de å skrive ut antibiotika uansett for å hjelpe på, men mange er også uvillige til det fordi man ikke skal bruke antibiotika i hytt og pine. Så du får få ham med deg til legen og høre hva de kan gjøre Jeg anbefaler sterkt denne medisinen LINK. Det er sugetabletter som er smertestillende, de lindrer virkelig i halsen! Men jeg ser at de skal kun brukes til barn over 6 år, men du kan kanskje spørre legen om det går greit å gi det til din gutt? Kanskje om man deler tabletten i to, for de er ganske store. Anonymous poster hash: 93d1d...0f6
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Da blir det legebesøk på han i morgen da. Er ikke godt for han med så vondt. Nesten ikke spist og drikke i hele dag pga smerter. Får ikke kontakt med legekontor nå, men kan eventuelt ringe og spør på legevakt om han kan bruke de halstablettene som ble linka til her. Anonymous poster hash: 6cfb2...a17
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Hoff stakkar lille gutten min. Han våkna nå med skikkelig vondt fordi forrige stikkpille hadde slutta å fungere. Kan ikke skjønne hva annet enn halsbetennelse dette kan være. Anonymous poster hash: 6cfb2...a17
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Kan du se hevelse utenpå - i så fall tenkt også kusma. Da jeg hadde kusma hadde jeg omtrent identiske symptomer som du beskriver. Husker det godt, var også 5 år da jeg fikk det. Anonymous poster hash: 5d945...6cc
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #9 Skrevet 21. oktober 2015 Min var sånn. Ga paracet og omsorg og det gikk over etter 4 dager Anonymous poster hash: daeab...e05
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #10 Skrevet 21. oktober 2015 Kan forresten også være en ide å bli sjekket for kyssesyken. Da jeg fikk kyssesyken begynte det også med ekstremt sår hals og noe feber. Regner med at legen vil ta en streptokokk-test. Anonymous poster hash: 5d945...6cc
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #11 Skrevet 21. oktober 2015 Kan du se hevelse utenpå - i så fall tenkt også kusma. Da jeg hadde kusma hadde jeg omtrent identiske symptomer som du beskriver. Husker det godt, var også 5 år da jeg fikk det. Anonymous poster hash: 5d945...6cc Nei, har ikke sett noe hevelse på utsiden. Men er ikke kusma en av tinga de vaksinerer mot? Anonymous poster hash: 6cfb2...a17
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #12 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg må i hvertfall sjekke det ut. Er det virus så vet vi og må ta tiden til hjelp, men er det streptokokker eller noe er det greit å finne det ut så tidlig som mulig. Ønsker ikke la han gå sånn lenger enn nødvendig siden han har veldig vondt. Men trodde det ofte var andre forkjølelse symptomer når det var virus. Anonymous poster hash: 6cfb2...a17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå