Gå til innhold

Hvor lang blir fødselen, tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra 5 cm åpning tok fødselen 11 timer (hadde rier hjemme i 5 timer først).

Revnet grad 2. Alt var normalt ifølge jordmødrene, og 11 timer aktiv fødsel er vel relativt normalt for førstegangs såvidt jeg vet.

Er andregangs. Hvor lang tid vil fødselen mest sannsynlig ta?

Anonymous poster hash: 87d56...d89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er et tau?

Anonymous poster hash: 26ca9...938

Skrevet

Tommelfingerregelen er vel at neste fødsel blir litt kortere, men det er virkelig helt umulig å forutsi siden det er så mye som spiller inn...

Du vet ikke hvor stor barnet er, hvordan det vrir seg nedover fødselskanalen, om det blir en stjernekikker, om du får like effektive rier som sist osv osv.

Men jeg kan jo dele min erfaring.

Første fødsel varte i 23 timer fra 4-5 cm åpning og andre fødsel varte i 16 timer, så den andre ble jo kortere.

Anonymous poster hash: b557f...0bf
Skrevet

Umulig å si, men sannsynligvis kortere.

Her gikk det 12 timer fra første svake tegn til fødsel første gang. Fra 5-6 cm da vi ankom sykehuset til barnet var ute gikk det tre timer.

Andre gang: tre timer fra første svake tegn til fødsel. Var på sykehuset siste timen.

Anonymous poster hash: 9cca0...818

Skrevet

Fra 5 cm åpning tok fødselen 11 timer (hadde rier hjemme i 5 timer først).

Revnet grad 2. Alt var normalt ifølge jordmødrene, og 11 timer aktiv fødsel er vel relativt normalt for førstegangs såvidt jeg vet.

Er andregangs. Hvor lang tid vil fødselen mest sannsynlig ta?

Umulig å si, men sannsynligvis kortere som de andre sier. Første: fra 1-2 cm til ungen var født tok det 6 timer, andre: fra 2-3 cm til ungen var født tok det 2 timer. Hadde vært hjemme henholdsvis 30 og 3 timer ned rier før jeg sjekket åpning på sykehuset.

Anonymous poster hash: dbff2...d74

Skrevet

Så jeg burde da vel ta tegnene på alvor denne gangen? Det dumme er at jeg sliter med falske rier. Hvordan vet jeg at de ekte kommer? En dag hadde jeg falske rier i et døgn.

Skrevet

Jeg leste en gang at andre fødsel er gjerne halve tiden av første, men det er ikke sikkert.

For min del - første fødsel 46 timer, andre 11 timer, tredje 2.5 timer.

Anonymous poster hash: a703e...08d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...