Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 En jeg kjenner jobber med renhold, og han har en bestemt oppgave hver dag, å vaske en hel trapp (4 etasjer). Tungt fysisk arbeid. I 1 mnd ca har det vært personer som hver dag (!) har kjøpt mat, stått øverst i trappen og kastet all maten nedover trappen. Det er ikke overvåkningskamera der. Det er den samme maten hver dag. Han har sagt ifra til sjefene, men ingen gjør noe som helst. Han sliter seg ut siden han må vaske 8 etasjer istedet for 4 etasjer. Har ikke sjefen en plikt ift å finne ut hvem det er som gjør hærverk og få fanget dem? Anonymous poster hash: 88ab0...e78
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Hæ? Hvor kom de åtte etasjene fra? Anonymous poster hash: b86ce...586
Bøø Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 vedkommende må vaske 4 etasjer 2 ganger noe som blir 8 du over. Dette er jo mobbing eller trakasering og sjefen burde absolutt gjøre noe for og få slutt på det.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Om oppdraget er å vaske fire etasjer en gang, så vasker han fire etasjer en gang. At noen griser til etterpå, er ikke hans problem (før neste gang han skal vaske trappen). Anonymous poster hash: b86ce...586
Bøø Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg gjetter forøvrig på at trappevaskern ikke ser veldig norsk ut. Og matkastern er av typen som ikke liker sånne som kommer til landet og ødelegger for gode nordmenn.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 vedkommende må vaske 4 etasjer 2 ganger noe som blir 8 du over. Dette er jo mobbing eller trakasering og sjefen burde absolutt gjøre noe for og få slutt på det. Nettopp, han har endel andre arbeidsoppgaver han føler han må ta, og 8 etasjer istedet for 4 er jo kjempetungt.. Han har t.o.m brukt fritiden sin på å "henge rundt" trappene for å se om gjerningsmannen (kvinnen?) kan fakkes. Anonymous poster hash: 88ab0...e78
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Om oppdraget er å vaske fire etasjer en gang, så vasker han fire etasjer en gang. At noen griser til etterpå, er ikke hans problem (før neste gang han skal vaske trappen). Anonymous poster hash: b86ce...586 Nei, problemet er ikke at det grises til på nytt, det gjøres etter hans arbeidstid. Problemet er at det blir så klissete at når han går over trappene etter vask, sitter det så godt at han må vaske på nytt. Men jeg er enig, han burde igrunn bare vaske én gang. Anonymous poster hash: 88ab0...e78
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg gjetter forøvrig på at trappevaskern ikke ser veldig norsk ut. Og matkastern er av typen som ikke liker sånne som kommer til landet og ødelegger for gode nordmenn.Joda, ser nokså norsk ut, men det er sant. Det er 80% utlendinger med mørk hudfarge som jobber i firmaet, så hvem vet om det er mobbing. Det er i hvertfall ekstremt dårlig gjort av de/den som holder på Anonymous poster hash: 88ab0...e78
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #9 Skrevet 26. oktober 2015 Arbeidsgiver gidder fortsatt ikke å gjøre noe med det. Dårlig gjort. Må nevnes at den ansatte har angst og dette preget ham i meget stor grad. Dritt firma Anonymous poster hash: 88ab0...e78
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #10 Skrevet 26. oktober 2015 Om oppdraget er å vaske fire etasjer en gang, så vasker han fire etasjer en gang. At noen griser til etterpå, er ikke hans problem (før neste gang han skal vaske trappen). Anonymous poster hash: b86ce...586 Nei, problemet er ikke at det grises til på nytt, det gjøres etter hans arbeidstid. Problemet er at det blir så klissete at når han går over trappene etter vask, sitter det så godt at han må vaske på nytt. Men jeg er enig, han burde igrunn bare vaske én gang. Anonymous poster hash: 88ab0...e78 Da tror jeg ikke det er noe spessielt å gjøre. Skitten trapp er skitten trapp. Når vaskekontrakten skal reforhandles kan sjefen kreve mer for jobben, men ikke snike seg rundt for å finne ut hvem som griser den ned. Det er eventuelt huseiers oppgave. Det din venn kan gjøre er å gi sjefen beskjed om at akkurat denne trappen tar lengre tid å vaske enn vanlig siden den er mer skitten. Anonymous poster hash: 51600...e08
meg-og-mine Skrevet 26. oktober 2015 #11 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg er renholder å vasker et ganske stort bruk hver dag, noen går opp i det jeg vasker, andre søler kaffe på vei ut. Om jeg vasker over igjen ? Aldri i livet :-) Hadde jeg skulle vasket over alt de tråkker oppi eller hver eneste kaffeflekk så hadde jeg vasket hele dagen. Jeg hadde vasket 1 gang å ferdig med det, om dem ser behov for mer vask så får dem begynne å betale ekstra eller sette inn en person som kan vaske en ekstra gang.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #12 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg er renholder å vasker et ganske stort bruk hver dag, noen går opp i det jeg vasker, andre søler kaffe på vei ut. Om jeg vasker over igjen ? Aldri i livet :-) Hadde jeg skulle vasket over alt de tråkker oppi eller hver eneste kaffeflekk så hadde jeg vasket hele dagen. Jeg hadde vasket 1 gang å ferdig med det, om dem ser behov for mer vask så får dem begynne å betale ekstra eller sette inn en person som kan vaske en ekstra gang.Det sier jeg meg enig i. Anonymous poster hash: 88ab0...e78
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #13 Skrevet 26. oktober 2015 Han vasker selvsagt bare en gang. (Dersom han mistenker problemer -ta frem telefonen og ta bilder av nyvasket trapp) Arbeidsgiver kan ikke kreve at han vasker denne trappen to ganger med mindre det er innenfor hans arbeidstid. Anonymous poster hash: 7ec7d...8d8
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #14 Skrevet 26. oktober 2015 Film det, og gi klippet til tv2 eller nrk. Anonymous poster hash: ef735...f08
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #15 Skrevet 26. oktober 2015 Film det, og gi klippet til tv2 eller nrk. Anonymous poster hash: ef735...f08 Filme hva da? Den skitne trappen? De ser jo ikke hvem som søler og uansett er det ikke lovlig å gå inn for å filme folk i slike sammenhenger. Anonymous poster hash: 51600...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå