Gå til innhold

Vet dere om deres barn har blitt ertet/mobbet på snap chat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er lærer, han sier det er VELDIG vanlig med mobbing på snap! :(

Anonymous poster hash: 543da...ad8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke 13-åringen min i hvert fall. Han har ikke så mange på snap heller. De to andre barna er yngre og har kun familie på snap, så det blir uansett annerledes.

Jeg er forøvrig også lærer, i vgs, og der er det minimalt med mobbing generelt på skolen jeg jobber. Jeg vil tro ungdomsskoletiden er verst når det kommer til mobbing via sosiale meder, men vi har altså vært heldig så langt. Skolen jobber da også veldig mye med både nettvett og antimobbing.

Anonymous poster hash: ad472...464
Skrevet

Både Snap og insta er mobbekanaler.

Mitt barn sier at han ikke har opplevd noe ubehagelig på verken ene eller andre kanalen, noe jeg håper stemmer.

Begge mine barn snakker hjemme om hva som skjer så jeg håper de tør å fortelle alt.

Anonymous poster hash: d639c...f2e

Skrevet

Jeg sjekker jevnlig med min 11-åring, og hun sier hun ikke har opplevd noe leit på snap - heller ikke kjenner hun noen som har blitt mobbet.

Anonymous poster hash: cef1d...182
Skrevet

Ikke 13-åringen min i hvert fall. Han har ikke så mange på snap heller. De to andre barna er yngre og har kun familie på snap, så det blir uansett annerledes.

Jeg er forøvrig også lærer, i vgs, og der er det minimalt med mobbing generelt på skolen jeg jobber. Jeg vil tro ungdomsskoletiden er verst når det kommer til mobbing via sosiale meder, men vi har altså vært heldig så langt. Skolen jobber da også veldig mye med både nettvett og antimobbing.

Ojsann. ..skylapper vel?

Anonymous poster hash: 8f3d1...4a9

Skrevet

Det kan jeg ikke tenke meg. Gutten vår på snart 11 år har snap, men har ikke veldig mange på der. Meg og pappaen, svigerfar, to tanter, en fetter, en kusine og et par-tre gutter i klassen som han er god kompis med. Han er ikke veldig aktiv på snap, men bruker det av og til til å skrove meldinger ol.  

Jeg er ganske sikker på at jeg hadde merket det på gutten min om han plutselig hadde blitt mobbet på snap (eller andre steder).

Han går på en veldig liten skole og på skolen er de veldig flinke med antimobbeprogram ol, og så vidt jeg vet er det ikke mye problemer av det slaget på skolen. Bruker å snakke med begge ungene om dette (har en jente på 8 år også) og jeg har inntrykk av at alle er med alle (selv om noen selvsagt er bedre venner enn andre pga felles interesser) og at ingen er utefor eller blir mobbet/plaget.

Anonymous poster hash: 0bbdf...4f7
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det har jeg ikke hørt noe om og jeg håper virkelig hun sier ifra hvis det skjer. Hun sier alltid ifra hvis hun har blitt dårlig behandlet på skolen, så skal ikke skjønne hvorfor hun ikke evt kan gi beskjed om det skjer på nett.

Skrevet

Ja.

Ikke mitt barn, men en niese. Hun får nesten aldri snap fra noen, men det legges stadig ut artige snaps på MyStory der venner er samlet og har det gøy -uten at hun er invitert. Å bevisst utelate noen fra planer om å treffes (eks treffes en hel gjeng på fotballbanen) og så legge ut masse koselige snaps om det så hun kan se hva hun er utestengt fra... Det kaller jeg erting/mobbing.

Det samme gjelder Instagram. Det er nesten ingen som liker eller kommenterer bildene hennes. Mens andre har 50 "likes" har hun kanskje bare tre. Mens andres kommentarfelt fylles opp av hjerter og vbjm, er det påfallende stille på min nieses konto.

Ingen som kan ta noen for å være "slemme" heller, for ingen har jo gjort noe.

Anonymous poster hash: 95bbe...6a6

Skrevet

Ojsann. ..skylapper vel?

Anonymous poster hash: 8f3d1...4a9

Nei, verken på det ene eller andre.

Jeg har tidligere jobbet på to ulike ungdomsskoler og der var mobbing, også via Snap, et stort problem. Nå har jeg byttet til VGS og er på min andre VGS skole. På den forrige var det litt problemer med mobbing (den lå nær en ungdomsskole hvor majoriteten av elevene kom fra den skolen og kjente hverandre fra før, altså flyttet problemene med dem), men på den skolen jeg jobber med nå er faktisk ikke mobbing noe stort problem. Elevene på denne skolen flyttes ofte bort i fra de tidligere "klikkene" sine og starter dermed med blanke ark i VGS. Veldig mange av dem som opplevde mobbing i ungdomsskolen forteller at det har vært helt vidunderlig å bytte skole fordi de nå ikke opplever å bli mobbet lenger. På spørreundersøkelser som skolen foretar anonymt hvert år, er prosentandelen for antall som sier at de har opplevd mobbing svært, svært lavt. Det pågår noe mobbing, men veldig lite. Derfor min kommentar om at dette nok er mer utbredt i ungdomsskoler enn VGS.

Skrevet

Snap og Insta er ikke godtatt hos oss før de er langt eldre enn 11-12. Det er heller ikke kommet meldinger om ubehageligheter via andres kontoer, hvilket jo selvsagt kan skje selv om en selv ikke har konto.

Skrevet

Min datter ble mobbet på instagram pga utseende,hun har en skavank etter alvorlig sykdom som liten. Hun ble veldig lei seg,men nektet meg å ta det videre.

Jeg fikk meg en falsk profil og skrev ufordelaktig om utseende til disse jentene på deres profiler. Det ble fullt kaos blant jentene på skolen,men det ble slutt på mobbingen av min datter.

Anonymous poster hash: 3e504...c2d

Skrevet

Min datter ble mobbet på instagram pga utseende,hun har en skavank etter alvorlig sykdom som liten. Hun ble veldig lei seg,men nektet meg å ta det videre.

Jeg fikk meg en falsk profil og skrev ufordelaktig om utseende til disse jentene på deres profiler. Det ble fullt kaos blant jentene på skolen,men det ble slutt på mobbingen av min datter.

Anonymous poster hash: 3e504...c2d

Ehhh...ja det var jo en kjempegod løsning. Mobbe tilbake i det sjulte, fy faen..

Anonymous poster hash: 0bbdf...4f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...