Gå til innhold

"Er han faren til barnet?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor stilles dette spørsmålet så ofte?

Og hvorfor er det relevant?

Jeg har et barn fra et tidligere forhold og har vært i et fast forhold med en ny kjæreste i 4 år.

Hvis jeg møter noen mennesker, og man forteller litt om sin l

Anonymous poster hash: 5fa41...952

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor stilles dette spørsmålet så ofte?

Og hvorfor er det relevant?

Jeg har et barn fra et tidligere forhold og har vært i et fast forhold med en ny kjæreste i 4 år.

Hvis jeg møter noen mennesker, og man forteller litt om sin l

Anonymous poster hash: 5fa41...952

Ble sendt for fort!

Man forteller litt om sin livssituasjon, at man har kjæreste og barn osv, så kommer alltid dette spørsmålet.

Og det irriterer meg! For hvorfor er det relevant? Hvorfor er det viktig viten?

Og hvorfor skal fremmede mennesker spørre om noe tilsynelatende så uinteressant?

Anonymous poster hash: bd283...6de

Skrevet

Hvorfor er det så fryktelig for deg at folk spør? Enig i at de ikke har noe med det, men det er da ikke verdens undergang, heller?

Skrevet

Det har med folks behov for å sette folk i bås og ha knagger å henge ting på, tror jeg.

Men av og til er det jo også lurt å vite slikt, slik at man ikke tråkker i en ev. salat overfor barnet eller faren (enten han er biologisk eller ste-). Noen ganger spør folk i beste mening. Andre ganger ikke.

Anonymous poster hash: a2548...1b1
Skrevet

Wow, lett å irritere deg ser jeg....

Anonymous poster hash: b6b09...811

Skrevet

Jeg synes det er relevant, men ville ikke spurt ved første møte med deg. Men den dagen jeg får vite at han du bor sammen med ikke er far til barnet ditt, da vet jeg jo veldig mye mer om deg og familien din. Prøv å ikke være så sår på det, og de som bare nysgjerrige og ekle kan du jo bare gi en på trynet :)

Anonymous poster hash: e755f...451

Skrevet

Det der blir jeg irritert av også...

Jeg har to barn, og alle nye jeg møter spør alltid "har de samme far eller?".

Hvorfor i huleste spør de om sånt?

Anonymous poster hash: 66d1b...b6a

Skrevet

Kanskje barna dine er veldig forskjellige?

Anonymous poster hash: 46c88...5ee

Skrevet

My point exactly!

Det er neppe relevant for noe eller noen om min kjæreste er mitt barns far.

Jeg blir faktisk irritert. De mener det sikkert ikke på noen stygg måte, men synes folk skal tenke over hvorfor de egentlig spør?

Skrevet

Takk for svar dere andre også.

Jeg er ikke en person som er lett å irritere, men forstår ikke hvorfor det er viktig? Eller hvorfor det angår noen?

"Er han barnets far?" Er det relevant for vårt korte bekjentskap her?

Dessuten føler man seg litt satt i bås, hvis man sier "Nei"

Hi

Skrevet

Jøss, er man virkelig frekk om man spør om det?

Jeg tror det er like greit å bare holde munn - alltid- i tilfelle man sier eller spør om noe den andre tar ille opp!

Skrevet

Jeg tror det er like greit å bare holde munn - alltid- i tilfelle man sier eller spør om noe den andre tar ille opp!

Men hvorfor skal du spørre om det?

Til en menneske du ikke kjenner? Angår det deg? Er det viktig?

Hi

Skrevet

Hi

Noe skal man jo snakke om? :P

Skrevet

Det er sånn mange mennesker er, rett og slett korttenkte og enkle. Jeg fikk alltid spørsmål om ungene mine var naturlige eller ikke (les: prøverørsmetoden eller ei). Er det normalt å spørre om slikt?

Anonymous poster hash: 6f5b4...9d8

Skrevet

Hi

Noe skal man jo snakke om? :P

Det er ganske mye i verden man kan snakke om.

Å slenge på et spørsmål hvor man indirekte spør om tidligere ubeskyttet sex-opplevelser, blir så unødvendig.

"Er han faren?" Jamen stopp!

Skrevet

Jeg og mannen har to barn, 8 års aldersforskjell. Fikk spm mange ganger i siste svangerskap om de hadde samme far.

Anonymous poster hash: b7105...f76

Skrevet

Det er sånn mange mennesker er, rett og slett korttenkte og enkle. Jeg fikk alltid spørsmål om ungene mine var naturlige eller ikke (les: prøverørsmetoden eller ei). Er det normalt å spørre om slikt?

Er det sant?? Herlighet..

Tror faktisk ikke folk tenker over hva de spør om :/

Hi

Skrevet

Nei det tror jeg ikke, jeg har aldri fått det spørsmålet, selv om jeg faktisk har fått barn ved hjelp av ivf og ved forskjellige anledninger har nevnt at vi ventet 10 år på å få ham, at vi var gift i 12 år før vi fikk barn og lignende.

Er det noen grunn til at de kommer på å spørre deg om dette? Høres veldig rart ut.

Skrevet

Wow, lett å irritere deg ser jeg....Anonymous poster hash: b6b09...811

Deg og tydeligvis ;)

Anonymous poster hash: aaaea...a73

Skrevet

Hi

Du åpner deg litt om din livshistorie; du forteller om kjæreste og barn. Når noen har barn og kaller partneren sin for kjæreste, så tenker jeg automatisk at kjæreste er noe "nytt". Ergo at han ikke er far til ungene. At han ikke er far til ungene forteller jo også litt om ditt liv.

Jeg er en sånn som kunne ha spurt om dette. Beklager, det er virkelig ikke vondt ment, og heller ikke ment som et spørsmål for å sette deg i bås!

Skrevet

Det har med folks behov for å sette folk i bås og ha knagger å henge ting på, tror jeg.

Men av og til er det jo også lurt å vite slikt, slik at man ikke tråkker i en ev. salat overfor barnet eller faren (enten han er biologisk eller ste-). Noen ganger spør folk i beste mening. Andre ganger ikke.

Anonymous poster hash: a2548...1b1

Signerer. I tillegg skal man visst ikke ha noen forventninger til stefedre overhode - de skal ikke hjelpe til med barna dine, og helst ikke med husarbeid heller, og du skal være takknemlig at en mann i det hele tatt ville ha deg som har unger fra før. Like bort-i-natta-spørsmål etter min mening er "var barnet planlagt" og "er du gravid" hvis man ser oppblåst ut eller ikke drikker alkohol i selskap. Folk bryr seg med alt for mye, og favorittsitaten min om dagen er: "Public opinion is opinion of the people nobody asked". Bare svar at det ikke er relevant, så vil de nok gi seg.

Skrevet

Har fire barn og får ofte spørsmål om de er våres alle sammen , noe som jeg kan svare ja på. Eller om de har samme far ol.

Det plager ikke meg, ( Ikke meningen å tråkke noen på tærne nå!!!) men i dagens samfunn er jeg faktisk stolt over og kunne si at jeg har samme far til alle mine barn , for en god del av familiene i dag består av mine og dine og ofte våres( som sagt ikke ment å tråkke noen på tærne )

Så kanskje de som spørr treffer et ømt punkt?!

Anonymous poster hash: 224e6...369

Skrevet

Det kunne aldri falt meg inn å spørre noen om noe sånt. Heller ikke "var barnet planlagt?" Eller "når kommer nummer to/tre/fire?"

Det har nemlig ikke noe med meg å gjøre!

Jeg kjente faktisk at det var litt rart da en (for meg) ny ansatt i barnehagen kom å hilste på meg, lurte på om barnet mitt var enebarn (ja), og om og mannen og jeg planlagte å få flere. Jeg kan ikke helt forstå at det har noe med henne å gjøre?

Anonymous poster hash: 51d9e...55c

Skrevet

Har fire barn og får ofte spørsmål om de er våres alle sammen , noe som jeg kan svare ja på. Eller om de har samme far ol.

Det plager ikke meg, ( Ikke meningen å tråkke noen på tærne nå!!!) men i dagens samfunn er jeg faktisk stolt over og kunne si at jeg har samme far til alle mine barn , for en god del av familiene i dag består av mine og dine og ofte våres( som sagt ikke ment å tråkke noen på tærne )

Så kanskje de som spørr treffer et ømt punkt?!

Anonymous poster hash: 224e6...369

Hehe jeg har fått spørsmål om begge er mine når jeg bare hadde med to jeg. Sikkert fordi de er like gamle og ganske forskjellige, men de kunne jo vært toeggede tvillinger. :P (Bare en av dem var min, den andre var en venn av ham. Men det gikk greit å bli spurt om det likevel. :P)

Skrevet

Ja og hadde det vært motsatt at istedenfor for og spørre så hadde folk bare antatt at din kjæreste var far til begge barna, da hadde du og blitt irritert og skrevet "hærregud kan de bare ikke bare spørre istedenfor for og tro"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...