Gå til innhold

Ikke møtt opp på møte hos NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, det er første gang jeg tar meg bruk av KLIKK.no. Håper noen kan dele erfaringer her.

Har dumma meg ut og ikke sjekka posten godt nok, nå er det slik at jeg skulle vært på møte hos nav den 5.10 fant dette ut for noen dager siden, og nå har jeg fått brev om at de vurderer (bortfall av dagpenger i 8 uker) 

Jeg må dokumentere en gyldig grunn til at jeg ikke har møtt opp, og jeg var jo bare hjemme siden jeg er arbeidsledig. Noen som vet hvor strenge de er? VIl ringe inn og forklare men vet ikke hva jeg skal si....kan ikke miste dagpenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier du som det er. At du ikke hadde sjekket posten godt nok, tok feil av dato og beklager dette. Si også i samme slengen at du ønsker å stille på et nytt møte :) Ordner seg sikkert!

Skrevet

Da sier du som det er. At du ikke hadde sjekket posten godt nok, tok feil av dato og beklager dette. Si også i samme slengen at du ønsker å stille på et nytt møte :) Ordner seg sikkert!

Håper det holder bare. 

Skrevet

Jeg ville nektet for at jeg hadde fått møteinnkalling i posten. Stadig vekk brev som blir borte.

Anonymous poster hash: fd867...d29

Skrevet

Jeg ville nektet for at jeg hadde fått møteinnkalling i posten. Stadig vekk brev som blir borte.

Anonymous poster hash: fd867...d29

Nekte? Som å si at jeg fant dette brevet mellom noe gammel reklame når jeg skulle fyre i peisen? men jeg stiller gjerne opp på neste møte :) ?

Skrevet

Nekte- som i at du ikke har mottatt dette brevet med innkallelse. 

Anonymous poster hash: 6ff1f...a0f
Skrevet

Si det som det er. "Jeg har ikke fått brevet" løgnen tror vi ikke på.

Hilsen Nav ansatt

Anonymous poster hash: 7aa8d...b26

Skrevet

Hilsen Nav ansatt

Støttes! 

Annen NAV-ansatt.

Anonymous poster hash: 3349a...a41

Skrevet

Med fare for å virke ufordragelig: hvordan klarer du å ikke sjekke postkassa godt nok? Kom brevet dagen før møtet eller hva har skjedd? Noen krav, som at man skal være i stand til å hente posten, må man kunne stille til mottaker av dagpenger.

Skrevet

Jeg gikk på dagpenger en kort periode for flere år siden. Reiste hjem til foreldrene mine for å feire jul, og da jeg kom tilbake 1. januar hadde jeg fått brev om innkalling til møte hos NAV i romjulen. Jeg hadde da vært borte fra 23. des til 1. jan, og de hadde innkalt bare et par dsger i forveien. Dagpengene ble stoppet umiddelbart siden jeg ikke stilte til møtet. Jeg måtte sende en skriftlig klage, og det tok flere uker i behandlingstid før jeg fikk tilbake dagpengene mine med etterbetaling. Så ja, de er veldig strenge!

Anonymous poster hash: ac4e0...8f0

Skrevet

Hilsen Nav ansatt

Støttes! 

Annen NAV-ansatt.

Ikke Hi her, men jeg har flere ganger opplevd å ikke få brev som Nav hevder å ha sendt ut. Jeg har også opplevd at de sender ut møteinnkalling dagen før møtet, slik at jeg har fått brevet dagen etter møtet.

Bare siste året har Nav rotet bort papirer 6-8 ganger som er levert inn direkte på kontoret.

Tydelig at Nav ikke kan gjøre feil uansett... men at alle brukere lyver....

Hi, jeg ville vært ærlig med dem.

Anonymous poster hash: c5a85...54b

Skrevet

Jeg fikk telefon en dag fra NAV da jeg var sykemeldt som lurte på hvorfor jeg ikke hadde møtt til oppsatt møte. Jeg fortalte det som det var at den innkallingen hadde ikke jeg mottatt. Siden det var satt av tid til meg så hadde vi møtet over telefonen. 3 dager etter kom brevet i posten, datert for ca 14 dager tilbake, som er ganske godt gjort da nav kontoret ligger en liten km fra der jeg bor. Så at innkallingen roter seg bort/ikke kommer seg til posten tidsnok kan fint skje! 😊

Anonymous poster hash: d56ab...f62

Skrevet

Si sannheten, forklar hva som har skjedd.

Til neste gang du skal ha møter kan du be saksbehandler sende deg innkallelse på Mail eller sms.

Jeg får innkallelse på Mail og skriver det med en gang inn på varsel på mobilen min :D

Bare et lite tips, er jo så kjipt å miste sårt trengte penger.

Anonymous poster hash: ee6fb...c4c

Skrevet

Vær ærlig, det er det man kommer lengst med! :)

Skrevet

Hilsen Nav ansatt

Vel, det bør dere nok i en del tilfeller gjøre.

Jeg mottok plutselig en sms med påminnelse om infomøtet for arbeidssøkere som begynte om en time!

Jeg kastet meg rundt og rakk det, men sa som sant at jeg aldri hadde mottatt noe brev før den sms'en.

Med himlende øyne skulle en ansatt sjekke, og først sa hun at jeg tok feil.

Men ved enda nærmere sjekk så oppdaget hun overrasket faktisk at et eller annet teknisk gjorde at brevet som skule ha vært sendt aldri hadde blitt det.

Anonymous poster hash: 63242...0ae

Skrevet

Du NAV ansatte: jeg bor et sted der det er mye rart med posten! Jeg får stadig andres post og savner egen post. Ganske ofte får jeg feks kun purring på retninger uten at hovedregningen har vært her.... Hadde blitt lei meg om folk ikke tror på meg!

Anonymous poster hash: a9010...45d

Skrevet

Du NAV ansatte: jeg bor et sted der det er mye rart med posten! Jeg får stadig andres post og savner egen post. Ganske ofte får jeg feks kun purring på retninger uten at hovedregningen har vært her.... Hadde blitt lei meg om folk ikke tror på meg!

Greia er vel at vi får høre det mange ganger i uka at brev ikke har kommet dit det skulle. Så mange ganger, faktisk, at det bør ligge containere med brev i NAV-konvolutt gjemt et eller annet sted hos Posten. Det hender selvfølgelig at post ikke kommer fram, men om det stemmer at alle de brevene folk påstår at de ikke har fått fra NAV ikke har nådd postkassa deres, så er ikke Posten til å stole på i det hele tatt, og jeg ville aldri ha sendt et julekort med dem en gang.

I dette tilfellet så hadde jo brevet kommet fram. Det var bare HI som ikke hadde sjekket posten sin godt nok.

Skrevet

Ja, det er løye med det at alle disse brevene man ikke vil ha forsvinner i posten...

Anonymous poster hash: 66a45...1a4
Skrevet

Her er det faktisk ikke tull engang, er utallige regninger vi kun får purringer på. Så hvor regningene blir av, nei det vet ikke jeg! Har også fått brev om innkallelse til møte hos nav. Men det lå I en helt anonym konvolutt og så mer ut som en regning en ett brev fra nav. Hadde det enda stått nav på konvolutten (sånn som det pleier å gjøre), så hadde jeg jo vist at det var noe viktig. Heldigvis ble brevet sendt ut I god tid og jeg rekker møtet.

Skrevet

Jeg har opplevd at brev fra nav ikke har kommet frem. Et vedtak, så jeg mistet selvsagt klageretten innen de ukene som gjelder. Men heldigvis trodde de på meg og jeg fikk levere klage likevel.

Så hi,kanskje du ikke skal si at brevet ikke kom frem. Det kan se ut il at det ødelegger for de tilfellene der det faktisk stemmer. Finn på noe annet. At du lå syk med feber kanskje og dermed glemte møtet helt..

Anonymous poster hash: 11591...f4f

Skrevet

Har heldigvis aldri opplevd at NAV sier "nei det har vi ikke mottatt. Send på nytt. Åja, nei, da havner du bakerst i køen igjen med 6 mnd saksbehandling"

Anonymous poster hash: 1cd02...80c

Skrevet

Greia er vel at vi får høre det mange ganger i uka at brev ikke har kommet dit det skulle. Så mange ganger, faktisk, at det bør ligge containere med brev i NAV-konvolutt gjemt et eller annet sted hos Posten. Det hender selvfølgelig at post ikke kommer fram, men om det stemmer at alle de brevene folk påstår at de ikke har fått fra NAV ikke har nådd postkassa deres, så er ikke Posten til å stole på i det hele tatt, og jeg ville aldri ha sendt et julekort med dem en gang.

I dette tilfellet så hadde jo brevet kommet fram. Det var bare HI som ikke hadde sjekket posten sin godt nok.

Men dere driver jo med svindel. Dere sender ut viktige vedtak og brev med B-post i uker med flere helligdager så brevet så vidt kommer frem før fristen for å sende inn dokumentasjonen (som dere tullinger har fått flere ganger før og rotet bort med de klønete hendene deres) er nesten løpt ut. Sist jeg skulle i permisjon så sendte jeg følgende i en konvolutt: forside til søknad, søknad om foreldrepenger, bekreftelse på arbeidsforhold og terminbekreftelse fra jordmor. Alle 4 i samme konvolutt, ikke underfrankert eller noe. 2 uker senere, rett etter påskeferien, får jeg et brev i posten som er datert 11 (!) dager før det lå i postkassa, om at jeg glemte å sende terminbekreftelse og må gjøre det innen 14 dager fra brevets dato. Det "morsomme" var at brevet kom på en fredag, slik at jeg fikk EN (!) dag på å sende inn noe som jeg allerede sendte inn, for å ikke miste retten til foreldrepenger. Det stresset trenger man ikke som høygravid og dårlig! Gjør dere det med vilje? Sender brev med den tregeste fremgangsmåten midt i helligdager slik at folk ikke rekker å sende inn nødvendig dokumentasjon? og hvordan i huleste er det mulig å miste ETT papir ut av en konvolutt, men få de 3 andre papirene som lå der? Det verste er at det ikke er første gangen slik surr skjer, og jeg har hørt fra flere med samme erfaring. Rydd opp i eget rot før dere mistenkeliggjør NAV-brukere.

Skrevet

Klagefrist på vedtak løper uansett fra den datoen du mottar brevet, ikke fra den dato det går fra NAV.  Så dersom du mottar det 4 uker etter at det er sent, løper klagefristen når du har det i posten.

Anonymous poster hash: b4641...a0e
Gjest Antarctica
Skrevet

Nekte- som i at du ikke har mottatt dette brevet med innkallelse.

Anonymous poster hash: 6ff1f...a0f

"Hei, jeg fikk ikke det brevet der det sto at jeg skulle møte 5.10."

Hvor dumme tror du de er...?

Skrevet

Klagefrist på vedtak løper uansett fra den datoen du mottar brevet, ikke fra den dato det går fra NAV.  Så dersom du mottar det 4 uker etter at det er sent, løper klagefristen når du har det i posten.

Anonymous poster hash: b4641...a0e

Her er det jo snakk om at folk aldri mottar brevet. Og fristen for å sende inn dokumentasjon løper fra brevets dato, ikke fra den datoen brevet er mottatt. Det er noe annet enn klagefristen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...