Gå til innhold

Er det virkelig greit at 7-8 år gamle gutter spiller GTA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om det er ipad versjonen hvor de "kun" stjeler biler og "bare" slår ned folk?

Jeg kjenner at det knyter seg i magen etter en samtale med en annen mamma. Skal det å slå ned folk bli "bare"?

Anonymous poster hash: f679e...5d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI, det er ikke greit. Jeg synes det er rart at så mange foreldre godtar at barna deres spiller spill som bygger på helt dårlige verdier og som tillater kriminelle handlinger.

Anonymous poster hash: 7c223...19e
Skrevet

Nei!!!

Anonymous poster hash: 28252...23b

Skrevet

Nei!

Det er en veldig god grunn til at det er 18-års grense, den grensen overholder vi.

Jeg kan i noen tilfeller "være grei" når det kommer til lavere grenser, f.eks har 14-åringen min et spill med 16-års grense og 7-åringen har et spill med 9-års grense. Disse aldersgrensene settes ofte pga vanskelighetsgrad og om man setter seg litt inn i det kan flere av disse spillene være helt ok selv om man er litt yngre.

Men spill med 18-års grense er det nesten uten unntak blod, gørr og vold i.

Jeg har sagt helt klart ifra til mine ungdommer at GTA er helt uaktuelt her i huset, selv når de blir gamle nok. Jeg vil rett og slett ikke ha dritten inn under mitt tak, om de på død og liv må spille så groteske spill får de flytte hjemmefra! Selv eldste sønnen min ler og sier det er helt greit, han har prøvd spillet hos en kompis men har ikke noe behov for å spille det mer, heldigvis.

Anonymous poster hash: 5c084...303
Skrevet

jeg mener jo, det er ok. Så lenge det kun er den versjonen du nevner. Med drap osv videre mener jeg NEI!

Anonymous poster hash: 732e6...b40
Skrevet

jeg mener jo, det er ok. Så lenge det kun er den versjonen du nevner. Med drap osv videre mener jeg NEI!

Skjønner ikke at det på noen måte er greit!

Verken den versjonen eller den andre skal i mitt hus! Eldste er 11 og har heldigvis gitt opp å mase! Dessverre stemte det denne gangen da han sa "men kompisene mine får jo lov..". Ble helt satt ut og har gitt beskjed om at min sønn skal ikke spille det spillet når han er hos de heller! Så får de tenke om meg så de vil!

Anonymous poster hash: 2f1a9...de5

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er greit. Hilsen mamma til syvåring.

Skrevet

Er mamma til en syvåring og jeg vet heldigvis ikke hva GTA er engang... Han får kun lov til å spille uskyldige spill.

Skrevet

Absolutt ikke greit å normalisere å både stjele biler, slå ned folk etc

Skrevet

Nei, min sønn på 11, snart 12 får heller ikke spille det.

Anonymous poster hash: cef15...7cc
Skrevet

Synes ikke det er greit, og har en gutt på 8 år. Det vil ta mange år før noe sånt kommer inn i hus her.

Anonymous poster hash: 14919...8b3
Skrevet

Det er absolutt ikke greit, og det er helt unødvendig.

Skrevet

Gutten min på 7 år har spilt en del GTA. Selv synes jeg det er helt greit! Dette fordi jeg har spilt sammen med han og har hatt full kontroll.

Han spiller ikke oppdrag, så det eneste han gjør er å stjele bil og kjøre den langs veien. Holder seg på rett side av veien, venter på grønt lys, stopper opp for mennesker som skal gp over veien osv.

Han synes det er kjempe moro. ;) Og jeg synes det er helt greit. Med tilsyn, såklart.

Anonymous poster hash: d12cc...0bd

Skrevet

Gutten min på 7 år har spilt en del GTA. Selv synes jeg det er helt greit! Dette fordi jeg har spilt sammen med han og har hatt full kontroll.

Han spiller ikke oppdrag, så det eneste han gjør er å stjele bil og kjøre den langs veien. Holder seg på rett side av veien, venter på grønt lys, stopper opp for mennesker som skal gp over veien osv.

Han synes det er kjempe moro. ;) Og jeg synes det er helt greit. Med tilsyn, såklart.

Skikkelig moro å stjele bil så lenge man stopper for rødt lys. Ser den.
Skrevet

Skikkelig moro å stjele bil så lenge man stopper for rødt lys. Ser den.

Espen Askeladden lurte trollet til å kutte seg i magen og dø.....

Sikkert ok å "stjele" en bil da...?

Skrevet

Nei - absolutt ikke greit!!

Anonymous poster hash: 2eb93...c34

Skrevet

Nei, ikke greit.

Anonymous poster hash: 0cb55...a08

Skrevet

Nei, absolutt ikke greit!

Min gutt på 11 får ikke lov. Det er en grunn for at GTA har 18 års grense. Les inne på barnevakten.no

Anonymous poster hash: cac41...22a

Skrevet

Jeg kjenner ikke spillet godt nok til å vite om pad-versjonen er fryktelig ille eller ikke. Vet imidlertid at i klassen til datteren min spilte alle guttene minus én Playstation 4-versjonen da de gikk i 10. klasse. Jeg synes det er fryktelig ille at så mange voksne signaliserer at vi vet bedre enn andre, at aldersgrenser kun er veiledende og at vi kan overprøve de grensene som ikke passer oss. 

Så nei, jeg synes ikke det er greit. 

Skrevet

Ikke aktuelt her i gården.

Anonymous poster hash: 8f12c...8ff

Skrevet

Er mamma til en syvåring og jeg vet heldigvis ikke hva GTA er engang... Han får kun lov til å spille uskyldige spill.

Det er et problem at mange foreldre ikke vet hva det er. I klassen til min 10 åring spurte en klassekamerat bestemoren sin om å få "et bilspill" og det fikk han. Foreldrene ante ikke hva gutten satt på rommet sitt og spilte før de fikk en rasende telefon fra en annen mamma i klassen fordi hennes sønn hadde spilt det der...

Enden på visa ble at læreren viste klipp fra spillet på storskjerm på foreldremøte. Var noen foreldre som fikk bakoversveis ja (det er skyting, voltekt, blod, hjernemasse og gørr, man får poeng for å skyte politimenn og voldta gamle damer)

Anonymous poster hash: 5c084...303

Skrevet

Men hvilken aldersgrense er det da på denne versjonen? 

Skrevet

Nei absolutt ikke

Anonymous poster hash: c8525...381

Skrevet

Synes ikke GTA er et spill som passer for noen, uansett alder, siden det inneholder slåsskamper, voldtekter og drap. Mange foreldre lar barna spille det, så stor sjanse for at nettopp ditt barn spiller det hos venner.

Anonymous poster hash: 209c4...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...