Gå til innhold

Hva er en kort og lang bhgdag for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 34 og sykemeldt pga dårlig form på alle plan. Treåringen får være hjemme stort sett en dag iløpet av uka, men noe mer orker jeg ikke. Da er hun i bhg fra 09.00-10.00 til 15.30-16.00. Er det for lange dager nå som jeg er hjemme?

Anonymous poster hash: cc908...277

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, helt ok. Og akkurat samme jeg har gjort når jeg har vært i permisjoner.

Anonymous poster hash: 249b9...467

Skrevet

Synes ikke det. Datteren min på 1 1/2 er i barnehagen fra halv 10 til 3 hver dag, og det er ikke superlang dag det heller☺

Anonymous poster hash: 58f65...66f

Skrevet

Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Helsa di og til den i magen kommer først.

Vi er heldige som slipper å levere barnet før kl 9. Så kort dag er 9 til 14 og lang dag er 9 til 16 eller 16.30

Anonymous poster hash: 29591...654

Skrevet

Kort dag er 09.00-14.30 for oss. Lang dag er 07.00-15.30 eller 08.00 til 16.30... Pga reisevei til jobb er de lenge i barnehagen de dagene jeg er på jobb.

Ha så korte\lange dager du orker.. Om du henter for tidlig med tanke på helsa, så får verken du eller barnet en topp ettermiddag.

Når jeg var sykemeldt i svangerskapet var han der i kjernetiden og litt til.

Anonymous poster hash: ede5e...565
Skrevet

Kort : 3,5 timer. Lang : 5 timer.

Anonymous poster hash: 53309...1fc

Skrevet (endret)

Lang barnehagedag er fra 06.45 - 17.00

Kort : 10.00 - 15-16.00

Endret av Gjest
Skrevet

Lang dag er 8.00-16.30.

Kort dag er levert etter 9 eller hentet før 15.

Jeg er også hjemme med sykemelding nå pga svangerskap men jeg henter ikke før klokken 16, jeg er sykemeldt for å slappe av.

Anonymous poster hash: f46cd...025
Skrevet

Tankene rundt lang og kort dag har endret seg mye de siste 10-15 årene (siden jeg fikk mitt første barn). Da hadde mine første barn plass 3 dager i uken og var der fra 09-14.30(el15.00). Både de og jeg synes de hadde litt lange dager. Prøvde bestandig å hente de litt før. I forhold til andre barn i barnehagen var også dette ca det som var normale dager for de fleste. Noen gikk jo selvfølgelig lenger da også. Nå virker det som mange synes f eks 09.00-15.30 er korte dager.. Det er det ikke for små barn. For de aller aller fleste er det veldig lenge å være borte fra foreldrene og de blir ofte overstimulert og utslitte av så lange dager. Forstår meg virkelig ikke på foreldre (som er to) som ikke innrettet seg slik at barna kan få kortere dager. Det har de fleste mulighet til.

Anonymous poster hash: 2d20f...a82

Skrevet

Tankene rundt lang og kort dag har endret seg mye de siste 10-15 årene (siden jeg fikk mitt første barn). Da hadde mine første barn plass 3 dager i uken og var der fra 09-14.30(el15.00). Både de og jeg synes de hadde litt lange dager. Prøvde bestandig å hente de litt før. I forhold til andre barn i barnehagen var også dette ca det som var normale dager for de fleste. Noen gikk jo selvfølgelig lenger da også. Nå virker det som mange synes f eks 09.00-15.30 er korte dager.. Det er det ikke for små barn. For de aller aller fleste er det veldig lenge å være borte fra foreldrene og de blir ofte overstimulert og utslitte av så lange dager. Forstår meg virkelig ikke på foreldre (som er to) som ikke innrettet seg slik at barna kan få kortere dager. Det har de fleste mulighet til.

Anonymous poster hash: 2d20f...a82

Der tar du fryktelig feil! De fleste kan ikke innrette seg slik. Og 6 timer i bhg er kort tid, 2 år eller 5. De små sover ofte 2-3 timer itillegg, så det du sier er helt på vidda.

Det er også viktig for ungene, spesielt storbarn å være der i kjernetiden da det er tilrettelagt aktivitet. Kjipt å være den som ikke fikk laget høstbilde eller blitt med å lage mat, hver gang...

Skrevet

Synes ikke det. Datteren min på 1 1/2 er i barnehagen fra halv 10 til 3 hver dag, og det er ikke superlang dag det heller☺

Anonymous poster hash: 58f65...66f

Siden 3 er etter midnatt anser jeg det som fryktelig lenge. ...

Anonymous poster hash: 88bd2...996

Skrevet

Kort : 3,5 timer. Lang : 5 timer.

Komisk

Anonymous poster hash: 88bd2...996

Skrevet

4 åringen har kort dag fra 9.30 til 14-14.30.

Lang dag fra 8.30 til 15.30.

Anonymous poster hash: 81579...82b

Skrevet

Lang dag er 7 til 17.

Jeg henter 15-15.30....sjelden gang senere. Veldig ofte har jeg barn som er midt i en viktig lek og ikke vil hjem.

Skrevet

Jeg føler mine har hatt en lang dag i bhg når jeg leverer litt før 7 og henter igjen mellom 14:45 og 15:15. De dagene skal jeg på jobb, og må de leveres senest 7, så da er vi oppe senest 6 på morgenen. Har jeg fri blir de levert i 9 tiden og henta senest 14:30 :)

Anonymous poster hash: 2b116...da9

Skrevet

Jeg føler mine har hatt en lang dag i bhg når jeg leverer litt før 7 og henter igjen mellom 14:45 og 15:15. De dagene skal jeg på jobb, og må de leveres senest 7, så da er vi oppe senest 6 på morgenen. Har jeg fri blir de levert i 9 tiden og henta senest 14:30 :)

Må nevne at ingen av dem har 100% plass :) Vi har valgt 80% til eldste og 60% til yngste :) Og så skulle det stå "og de må leveres senest 7"

Skrevet

Kort dag: 10-14 (da får han være der i kjernetiden)

Lang dag: 07-16

Studerer, så har mulighet til korte dager når jeg bare har en forelesning eller studiedag. Har han hjemme så ofte som mulig! Er også dessverre lange dager minst to ganger i uka!

Anonymous poster hash: b6925...a23

Skrevet

Lang dag: 7.30-15 eller 9.30-16:30

Kort dag: 7.30-14 eller 9.30-15

Har heldigvis veldig få av de av de lange dagene.

Skrevet

Vi leverer alltid rundt 8, også henter vi enten før eller etter frukt (for å unngå å forstyrre) som varer fra 14.30 til 15.30 ca. De dagene vi henter før frukt blir det kort dag og etter blir det lang dag. I mitt hode da. ;)

Henter aldri før 14, da blir han veldig misfornøyd og føler ikke han har fått lekt nok. Dessuten slutter kjernetiden da.

Anonymous poster hash: 30188...43b
Skrevet

Er barnet i bhg over 6timer er det iallefall ingen kort dag i mitt hode.

Anonymous poster hash: 46fee...fbb

Skrevet

Enig med anonyme fbb.

Skrevet

Hos oss er kjernetid fra 9.00-14.30, så det vil jeg kalle en kort dag. En lang dag er mer enn syv timer.

Anonymous poster hash: de8ba...123

Skrevet

Hvordan skal folk som har vanlig jobber klare å få til korte dager for barna enn en normal arbeidsdag?

Merker at dette temaet er på grensen til irriterende for folk som har 8-16 jobb og har en viss reisevei til jobb.

Anonymous poster hash: fab6b...eef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...