Gå til innhold

Ang generell studiekompetanse, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde det dårlig på videregående, spesielt det siste året. Men jeg fikk fullført helt på grensa av stryk.

Var så skolelei så jeg begynte bare å jobbe etter videregående og har jobbet siden (i matvarebutikk)

Er nå 33 år.

Det jeg lurer på er om jeg har sjangs til å komme inn på høyskole (tenker først og fremst sykepleien.) Eller må jeg rett og slet bare regne med å måtte ta alle fag opp igjen for å komme inn?

Er meget motivert, og dette er noe jeg virkelig vil, men har lite lyst å ta videregående på ny..

Anonymous poster hash: e9cb2...39c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har fullført almennfag har du vel generell studiekompetanse. Da kommer det an på poengene dine og opptakskravene på studiet su vil inn på. En del studier krever f.eks "full pakke" i realfag. Det kan du finne på studiestedets nettsider eller kanskje Samordna opptak. Sykepleien er vel ikke det som krever høyest poengsum, men jeg aner jo ikke hva du har.

Skrevet

Vil ikke tro du kommer inn på sykepleien med bare 2 ( så vind stryk som du skriver).

Anonymous poster hash: 32f04...fe8
Skrevet

Du kan bli realkompetansevurdert. Du må kontakte eb studieveil :)

Anonymous poster hash: e6539...115

Skrevet

Regn litt på det. Hvis du får et bedre snitt med 23/5 regelen, så bruker de det i vurderingen. I tillegg har du jo full pott med alderspoeng som er 8. Om du har noen realfal så kan det hende det hjelper og.

Hvis du allikevel ikke har karakterer nok, kan du be om å bli vurdert etter realkompetanse. Hør med er rådgiver på din nærmeste sykepleieutdanning :)

Anonymous poster hash: 4e7cd...1f9

Skrevet

Regn litt på det. Hvis du får et bedre snitt med 23/5 regelen, så bruker de det i vurderingen. I tillegg har du jo full pott med alderspoeng som er 8. Om du har noen realfal så kan det hende det hjelper og.

Hvis du allikevel ikke har karakterer nok, kan du be om å bli vurdert etter realkompetanse. Hør med er rådgiver på din nærmeste sykepleieutdanning :)

Anonymous poster hash: 4e7cd...1f9

Jeg skjønner bare ikke det med 23/5 regelen? Jeg har jo jobbet i minst 5 år så den er grei. Men om man har karakter på 2 eller 3 i de 5 (?) fagene man må ha, kan man allikevel komme bedre ut med denne regelen? 😊 Hi

Anonymous poster hash: e9cb2...39c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...