Gå til innhold

Når er det OK å se Ben10?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har oppdaget Ben10, men enn så lenge har vi sagt nei til å se det.

Gutten min er en snill og god gutt, sloss/slår aldri, andre sier han er empatisk, snill, inkluderende og fantasifull i lek.

Men han er også veldig tiltrukket av "voldsomme" greier som Star Wars, Ninjago, Sabeltann, og har såååå lyst til å se Ben10. Når synes dere han er gammel nok?

Han er for øvrig en "uredd" type, blir ikke skremt av det han ser på film/teater.

Anonymous poster hash: a85ad...326

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når aldersgrensen tilsier at det er ok.

Skrevet

Sønnen min på fem har sett den flere ganger, første gangen med meg til stede.

Var ikke noe problem, og han kan fort syns at ting er litt skummelt. Men vi har den regelen at vi prøver, så sier han ifra om det er skummelt, da skrur vi av og prater om hva som var skummelt og at film bare er laget på data eller at det er skuespillere med kostymer og filmtriks :)

Anonymous poster hash: f81c2...c7d

Skrevet

Gutten min er en snill og god gutt, sloss/slår aldri, andre sier han er empatisk, snill, inkluderende og fantasifull i lek.

Men han er også veldig tiltrukket av "voldsomme" greier som Star Wars, Ninjago, Sabeltann, og har såååå lyst til å se Ben10. Når synes dere han er gammel nok?

Han er for øvrig en "uredd" type, blir ikke skremt av det han ser på film/teater.

Det er aldersgrense 7 år, noen sesonger høyere grense. Jeg har veldig dårlig erfaring med å la min gutt se det tidligere. Han ble slossete og frekk så det ble fort slutt på det. Sløvt av meg og faren å ikke sjekke aldersgrensa..

Anonymous poster hash: 214c5...019

Skrevet

Vet om unger som har sett på det fra 3-års alder. Her I huset fra rundt 4 år kanskje?

Anonymous poster hash: 0057c...2c1

Skrevet

Det er aldersgrense 7 år, noen sesonger høyere grense. Jeg har veldig dårlig erfaring med å la min gutt se det tidligere. Han ble slossete og frekk så det ble fort slutt på det. Sløvt av meg og faren å ikke sjekke aldersgrensa..

Ja, vet det er syv år, er veld det på den filmen med skuespillere også, så det derfor med han første gangen.

Min reagerte ikke på samme måte som din, men jeg hadde kutta det ut selv også om han ble sånn. Barn er forskjellige, så man må ofte se det an litt. :)

Skrevet

Ja, vet det er syv år, er veld det på den filmen med skuespillere også, så det derfor med han første gangen.

Min reagerte ikke på samme måte som din, men jeg hadde kutta det ut selv også om han ble sånn. Barn er forskjellige, så man må ofte se det an litt. :)

Ja de er forskjellige. Min kan feks se ninjago uten å bli tullete, mens en venninne sin sønn blir helt umulig av det :).

Skrevet

Er egentlig et dilemma mtp kamerater også. Sønnen min er en populær lekekamerat, men han leker mest med de "snille, rolige" guttene. Ikke sikkert foreldrene til disse liker at Ben10 kommer inn i leken. Det fører vel med seg et press om å få se det samme? Sønnen min har nok ganske stor påvirkningskraft i guttegruppa...

HI

Skrevet

min er 3 år i februar og elsker han

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...