Gå til innhold

Hva tenker dere om dette kostholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser på en vanlig dag dette:

-Frokost 06.45; to brødskiver, ett glass juice, kaffe

-Lunsj 11.30; kaffe

-Middag: 17.00; en stor og variert posjon, vanligvis alt laget fra bunnen av, rene råvarer.

-Kveldsmat: to knekkebrød + vann eller PepsiMax

Jeg er veldig overvektig, spiser aldri godteri, nøtter, potetgull... Generelt lite søtt og fett.

Anonymous poster hash: 08959...088

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du lurer deg selv, man blir ikke feit av å spise 3 normale måltider om dagen.

Antagelig har du enorme middagsporsjoner, drikker caffe latté eller andre varianter som kan inneholde opptil 2-300 kalorier pr.kopp, har masse usunt og energitett pålegg og ellers er i fornektelse når det kommer til småspising

Anonymous poster hash: 60535...cb2

Skrevet

Veldig vanskelig å si. Personlig ville jeg spist lunsj og kuttet ned på middagen for å holde blodsukkeret mer stabilt.

Anbefaler deg å prøve appen lifesum. Veldig kjekt å få oversikt over hvor mange kcal man spiser. For de kan gjemme seg på de utroligste steder ;)

Anonymous poster hash: 71255...3a4
Skrevet

Jeg tenker at du lurer deg selv, man blir ikke feit av å spise 3 normale måltider om dagen.

Antagelig har du enorme middagsporsjoner, drikker caffe latté eller andre varianter som kan inneholde opptil 2-300 kalorier pr.kopp, har masse usunt og energitett pålegg og ellers er i fornektelse når det kommer til småspising

Anonymous poster hash: 60535...cb2

Du har kanskje rett i at jeg spiser mye middag. Men ikke det med småspising. Latte lager jeg meg ca en gang i uka, med ekstra lett melk og uten sukker. Spiser kaker på bursdager og slikt, men det er jo ikke så ofte.

Jeg vet hvorfor jeg ble feit. Ukritisk inntak av alt som var godt; mat, dessert, snacks, godteri... Men det var før. Synes det er rart at det jeg spiser nå skal være nok til å opprettholde vekten.

HI

Skrevet

Veldig vanskelig å si. Personlig ville jeg spist lunsj og kuttet ned på middagen for å holde blodsukkeret mer stabilt.

Anbefaler deg å prøve appen lifesum. Veldig kjekt å få oversikt over hvor mange kcal man spiser. For de kan gjemme seg på de utroligste steder ;)

Anonymous poster hash: 71255...3a4

Takk for tips! Det skal jeg teste ut!

HI

Skrevet

Du bør ete noko til lunsj. Veit ikkje kva pålegg du brukar, men du bør få i deg fett -google it 😊

Anonymous poster hash: 9c68e...757

Skrevet

Du bør ete noko til lunsj. Veit ikkje kva pålegg du brukar, men du bør få i deg fett -google it 😊

Lurer på hvorfor jeg må spise lunsj?

Av pålegg spiser jeg makrell, leverpostei, ost, salami, kaviar, egg... Tror jeg får i meg nok fett. Bruker olje i matlaging, spiser fet fisk og kjøtt.

HI

Skrevet (endret)

Både olje, makrell, ost har mye kalorier. Jeg mistenker ar du spiser mer enn du tror. Keg vil også anbefale Lifesum-appen, så får du oversikten. Husk å legge inn hvert eneste gram! Alt må veies i begynnelsen så du ikke lurer deg selv. Og så tror jeg det er lurt å spise lunsj så du ikke blir så sulten til middag, og får jevnere blodsukker.

Endret av TPK
Skrevet

Av pålegg spiser jeg makrell, leverpostei, ost, salami, kaviar, egg... Tror jeg får i meg nok fett. Bruker olje i matlaging, spiser fet fisk og kjøtt.

HI

Altfor lite grønnsaker, proteiner og fett. 😊

Anonymous poster hash: 02428...139

Skrevet

Du bør spise lønsj fordi da spiser du ikke en "stor porsjon" middag... Fordi blodsukkeret ditt er jevnere og fordi du opprettholder forbrenningen din HELE dagen. Lønsj kan være nøtter, yoghurt med kornblanding, noe frukt og litt grønnsaker. 
Stor middagsporsjon er helt OK dersom halvparten (JA HALVPARTEN ) av det du har på tallerkenen din faktisk er grønnsaker...... Proteiner bør utgjøre like mye som din egen håndflate og det samme gjelder karbohydratene du spiser til middag.

Du bør vite hvor mye du trenger for å opprettholde den vekten du har i dag i forhold til alder og aktivitetsnivået ditt og så trekke fra 500 kcal. (CA). Spiser du for lite, går kiloene saktere av fordi kroppen tror du opplever en krise.

For å miste fett, spis fett. Det fettet du ikke tar opp umiddelbart i tarmen, skilles ut i bæsjen din. Alt av sukker (karbohydrater) suges opp UANSETT og lagres som fett..... Så derfor: spis fett, bli mett :)

Skrevet

HI

Altfor lite grønnsaker, proteiner og fett. 😊

Her er et forslag til kosthold/dagsmeny. Du går ned på dette, garantert. Det handler om å skru fettforbrenningen PÅ!

http://www.hellebornstein.no/2015/09/27/spis-dette-til-frokost-lunsj-middag-og-kvelds-for-a-fa-resultater/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...