Gå til innhold

ulik behandling på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei på jobb kommer stadig 30 min for sent pga barn og lang kjøre vei.

Jeg kommer ca 5 til 10 min for sent pga levering av barn.

Hun får ofte gå til vanlig tid da vi alikevel sitter i rapport når hun kommer. Jeg må ta igjen 5 min.

Hvordan gripe dette ann?

Anonymous poster hash: 55386...2da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du passer på at du ikke kommer for sent.

Anonymous poster hash: 60e89...43c
Skrevet

Ikke lett når en er alene med 3 små. Men jeg tar igjen ikke noe problem. Blir irritert på at andre slipper. I realiteten har hun andre da 90% stilling til 100% lønn.

Rettferdig? Ikke riktig ovenfor noen av oss spør du meg.

Skrevet

Hva vet du om hun har en avtale? Hvis det irriterer deg så mye så får du ta det med sjefen din.

Skrevet

Det er stor forskjell på en som kommer 30 minutter for sent etter avtale med leder og en som kommer 5-10 minutter for sent uten avtale med leder.  

Du bør snakke med lederen din om hva som kan gjøres mtp at DU stadig vekk kommer for sent.  

På jobben min har vi fleksitid, jeg er storforbruker av alle tiltak som fleksitid, hjemmekontor osv.  Dette er etter avtale med lederen min, hun er også fullstendig klar over at jeg har en svært krevende hjemmesituasjon (100% alene med ungene mine, barnas far er mentalt syk - hvilket er en belastning både for ungene og meg).  Jeg har ikke lyst til at mine private problemer skal bli en snakkis blant kollegene mine, jeg er dyktig og hardtarbeidende, men har av og til behov for tilpassing av arbeidstid- og sted, f.eks. pga avtaler med PPT.   

Anonymous poster hash: 0db66...0e2
Skrevet

Har lik avtale.

Skrevet

Det er stor forskjell på en som kommer 30 minutter for sent etter avtale med leder og en som kommer 5-10 minutter for sent uten avtale med leder.

Du bør snakke med lederen din om hva som kan gjøres mtp at DU stadig vekk kommer for sent.

På jobben min har vi fleksitid, jeg er storforbruker av alle tiltak som fleksitid, hjemmekontor osv. Dette er etter avtale med lederen min, hun er også fullstendig klar over at jeg har en svært krevende hjemmesituasjon (100% alene med ungene mine, barnas far er mentalt syk - hvilket er en belastning både for ungene og meg). Jeg har ikke lyst til at mine private problemer skal bli en snakkis blant kollegene mine, jeg er dyktig og hardtarbeidende, men har av og til behov for tilpassing av arbeidstid- og sted, f.eks. pga avtaler med PPT.

Har desverre ikke fleksitid. Har også oppfølging av PPT på ett barn,ett annet er ut og inn av sykehus.

De på jobben vet dette.

Skrevet

På jobben min har vi fleksitid, jeg er storforbruker av alle tiltak som fleksitid, hjemmekontor osv. Dette er etter avtale med lederen min, hun er også fullstendig klar over at jeg har en svært krevende hjemmesituasjon (100% alene med ungene mine, barnas far er mentalt syk - hvilket er en belastning både for ungene og meg). Jeg har ikke lyst til at mine private problemer skal bli en snakkis blant kollegene mine, jeg er dyktig og hardtarbeidende, men har av og til behov for tilpassing av arbeidstid- og sted, f.eks. pga avtaler med PPT.

Har desverre ikke fleksitid. Har også oppfølging av PPT på ett barn,ett annet er ut og inn av sykehus.

De på jobben vet dette.

Men har du SAGT hvilke tilretteleggingstiltak du kunne trenge?

Anonymous poster hash: 72a81...21f

Skrevet

Det kan jo hende kollegaen din har en avtale som ikke du vet om. Kanskje hun bare får utbetalt 90% lønn. Kanskje hun kan gjøre noe hjemmefra eller til andre tider. Du kan jo selvsagt be om en samtale med sjefen og si at det oppleves som urettferdig, men uten å spørre for mye om hennes situasjon.

Skrevet

Har ikke det.

Skrevet

Selv om dere ikke har fleksitid, så kan dere "stemple".

Jeg skjønner veldig godt at du irriterer deg, men du kan bare gjøre noe med deg selv og ikke noe med alle andre.

Kommer du for sent til jobb, så er det ditt ansvar.

Anonymous poster hash: f27cd...1bc
Skrevet

Du har ansvar for å komme tidsnok. Pass på deg selv og ikke alle andre.

Skrevet

Har ikke det.

Hva mener du med dette. Hvem har ikke hva?

Anonymous poster hash: b4a70...412

Skrevet

Jeg lurer veldig på hvordan du kan være så fullstendig sikker på at du har den hele og fulle oversikt over kollegaens avtaler og lønnsvilkår. Har du fullt innsyn i hennes papirer, og full oversikt over alle hennes samtaler og avtaler med sjefen? Hvordan kan du vite så mye om en kollegas avtaler?

Skrevet

Hvis du føler deg urettferdig behandlet har du minst tre alternativer. 

a) Godta det

b Be om en samtale med leder og kreve endring slik at det blir likt

c) Bytte jobb

Hvis du føler deg 100% sikker på at dere har samme arbeidsavtale og samme arbeidstid (og lønn), må du spørre deg selv om hvorfor dere blir møtt på ulikt vis. Er det fordi du er en klager? Er det fordi sjefen din er en dust? Er det fordi den andre er en viktigere arbeidstaker enn deg? Er det fordi du krever mye tilrettelegging siden du har to barn med særskilte behov? Er det fordi sjefen og den andre har et personlig forhold? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...