Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #1 Skrevet 20. oktober 2015 Kjenner jeg har mange tanker. Vi har vært på samtale og laget fødselsplan i forhold til rift 3b forrige gang. Da fikk vi vite at den gangen var ikke babyen kommet langt nok ned i bekkenet når det var full åpning og de måtte røske barnet ut pga lav puls og myr mer. Livredd for å oppleve det samme igjen. Fødselslegen og jordmor har sagt at de velger å legge klipp denne gangen om nødvendig, men er ikke klipp like vondt etterpå med tanke på sting osv?? Dette hemmet meg i flere mnd og har påvirket sexlivet i veldig stor grad. Den dype vaginale riften har gjort det veldig ømt innover. Samtidig har vi flyttet i mellomtiden og bor hele 50min fra nærmeste stopp for vurdering under fødsel mens sykehuset er 2t unna. Kjenner meg veldig usikker på når jeg skal ringe, når er ting egentlig i gang osv...... Noen med rolige ord? Anonymous poster hash: 6fe17...723
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #2 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg har blitt klippet to fødsler istedet for revning, og hadde ingen spesielle plager i etterkant. Snakket med en venninne her en dag som revnet og hadde så vondt i arrene, og jeg merket at jeg ikke forstod hva hun snakket om engang (enda vi begge hadde tøffe førstegangsfødsler). Min fødsel nr 2 var en drømmefødsel og kan ikke sammenlignes med første fødsel overhodet. Babyen var en god del større, men likevel var fødselen mye bedre. Anonymous poster hash: bc142...899
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #3 Skrevet 20. oktober 2015 Altså, det gjorde vondt å ha sex en god stund etterpå, men det gikk seg til. Og jeg hadde ingen plager ved toalettbesøk osv. Så tror klipping er bedre enn revning, da klipping er kontrollert. Anonymous poster hash: bc142...899
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #4 Skrevet 20. oktober 2015 Rifter er mye mer omfattende og vonde enn klipp, som er rent, rett og kontrollert. Jeg tror også det vil bli bedre for deg denne gangen. Lykke til Anonymous poster hash: 81402...8aa
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #5 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg revnet og ble klippet, tvillinger. Men ingen problemer med sex eller toalett i etterkant. Jeg gruer meg mer til starten egentlig. Når det er point of no return så er det jo bare å fullføre... Lykke til! Dette går fint! Anonymous poster hash: 3713e...28e
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #6 Skrevet 20. oktober 2015 Kjenner jeg har mange tanker. Vi har vært på samtale og laget fødselsplan i forhold til rift 3b forrige gang. Da fikk vi vite at den gangen var ikke babyen kommet langt nok ned i bekkenet når det var full åpning og de måtte røske barnet ut pga lav puls og myr mer. Livredd for å oppleve det samme igjen. Fødselslegen og jordmor har sagt at de velger å legge klipp denne gangen om nødvendig, men er ikke klipp like vondt etterpå med tanke på sting osv?? Dette hemmet meg i flere mnd og har påvirket sexlivet i veldig stor grad. Den dype vaginale riften har gjort det veldig ømt innover. Samtidig har vi flyttet i mellomtiden og bor hele 50min fra nærmeste stopp for vurdering under fødsel mens sykehuset er 2t unna. Kjenner meg veldig usikker på når jeg skal ringe, når er ting egentlig i gang osv...... Noen med rolige ord? Anonymous poster hash: 6fe17...723 Revnet grad 3a første gang og dyp innvendig rift. Hadde mye problemer etterpå og det gikk lang tid før sex var ok, både fysisk og psykisk. Som deg hadde ikke babyen kommet langt nok ned og de måtte røske han ut. Fæl opplevelse.. Andre fødsel gikk veldig bra. Jeg fikk kun noen små overfladiske rifter, ikke i det gamle arret. Trengte ikke klipp og ingen mekanisk hjelp til å få baby ut. Utrolig nok ble de gamle arrene helt bra, dvs jeg kjenner ikke lengre at de er ømme. Dessuten ble de psykiske sperrene ifht sex borte. Veldig merkelig. Med klipp kan de kontrollere mer, slik at du ikke revner mot anus og får trøbbel med det. Så lenge du slipper å revne en grad 3 tror jeg du vil oppleve at smertene og plagene er mye mindre, men alt er jo individuelt. Noen revner grad 4 uten trøbbel og noen får plager av grad 2. Håper du får en fin opplevelse! Anonymous poster hash: 6cd27...864
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå