Gå til innhold

Påstand: "taperne" på yrkesfag er de som

Anbefalte innlegg

Skrevet

går videre og tar studiekompetanse og høyere utdanning...

Jeg har yrkesfag selv og gikk på en skole med mange linjer. De vi syns var fjerne og dumme er de som i dag har oppnådd mest med tanke på utdanning og jobb. Jeg verdsetter ikke høyere utdanning mer enn eget arbeid, men syns det er paradoksalt at klassens utskudd som jeg trodde var stokk idiot har doktorgrad, mens flere av de andre ikke en gang klarer å holde på en jobb. 

Anonymous poster hash: f34c0...5a1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fra klassen min som tok yrkesfag er de samme som fikk barn tidlig, aldri dro fra bygda, fester hver helg og har Wunderbaum i bilen, med sota vinduer.

Anonymous poster hash: d1c3c...aa0

Skrevet

De fra klassen min som tok yrkesfag er de samme som fikk barn tidlig, aldri dro fra bygda, fester hver helg og har Wunderbaum i bilen, med sota vinduer.

Anonymous poster hash: d1c3c...aa0

Ikke så relevant så lenge du ikke har gått yrkesfag selv. Husker forøvrig at vi syns vi var så smarte som valgte en utdanning som førte oss ut i jobb tidlig... Ikke så langsiktig perspektiv;) Mine slitasjeskader sier sitt om hvor smart det var. 

Anonymous poster hash: 0084f...af1

Skrevet

Jeg var så teoritrøtt etter uskolen at jeg endte opp som yrkesfag-slubbert. Tok påbygg og fem år på universitet etterpå. Har ikke angra på noe! 😉

Anonymous poster hash: 698da...d9a

Skrevet

Jeg skjønner ikke påstanden din? Hvorfor er jeg en taper fordi jeg gikk videre fra yrkesfag og over på  høyskole?

Anonymous poster hash: 181bc...f75
Skrevet

Tror det dessverre er blitt sånn at tapetene er blitt de som tar allmenne fag.

Det er egentlig temmelig unødvendig at de som skal ta høyere utdanning tar opp de dyre skoleklassene som yrkesfag faktisk er.

Men det er meg fortalt at på yrkesskolen er det lettere å få gode karakterer i grunnfagene så det er lettere å komme inn på de høyskole/universitetsfagene man ønsker.

Anonymous poster hash: 20025...f13

Skrevet

Jeg har yrkesfag, flyttet fra bygda(til en annen) og har ikke barn!

Noen må ha yrkesfag og! Og det beste ing i feks anlegg og byggebransje gjør for seg selv er og gå den veien! Veldig greit å skjønne det som skjer ute!

Anonymous poster hash: bc7b8...966

Skrevet

Jeg gikk yrkesfag, tok 2 fagbrev, og etterutdannet meg. Jobber nå som ingeniør innen mitt fagfelt. 

Anonymous poster hash: a0c9f...2a6
Skrevet

Yrkesfagene skal man ikke kimse av. Vi er i ferd med å få et skrikende behov for håndverkere og trenger dyktige fagfolk.

Anonymous poster hash: 53348...aba

Skrevet

Hvis jeg skjønner deg rett mener du med "taperne" de som ikke gjorde det spesielt greit på yrkesfag, fordi de hadde annerledes hoder. Da er det jo kjempefint at de i stedet har funnet noe de er vinnere i.

Skrevet

De jeg kjenner som har tatt yrkesfag, har i dag bra jobber innen det de tok yrkesfag i. En snekker som eier sitt eget firma som går veldig bra, en elektriker som jobber med noe små elektrisk, og tjener veldig bra. Og en som ble barne og ungdomsarbeider, jobber i privat barnehage og har nesten like høy lønn som en førskolelærer.

Vi har jo og et stort behov for de som tar yrkesfag og. Selv tok jeg idrett, men høyere utdannelse tok jeg ikke før i godt voksen alder.

Anonymous poster hash: 5a6dd...9b4
Skrevet

Det er nok like mange varianter av dem som av vinnere på studiespes.

Skrevet

Altså at de som ikke gjorde det bra på yrkesfag og tok videre utdanning etter yrkesfag er vinnerene?

Tok yrkesfag selv og har snart en master. Gikk på tegnelinja uten å kunne tegne, så kanskje du har rett.... Hadde snitt på 3 der, fikk snitt på 4,9 på påbygg..

Anonymous poster hash: cc80b...0bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...