Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Over middels opptatt av dette om dagen siden jeg skal føde snart Jeg har lest en del av kritikken ang KK de siste årene og ser at flere i kommentarfeltet forteller at de hadde familierom (far fikk være hele oppholdet) og de følte seg godt ivaretatt og fikk god hjelp. Min første fødselsopplevelse er stikk motsatt; far sendt hjem to timer etter fødsel, tremannsrom, mye stress og ikke noe hjelp i skryte av. Samme har flere av mine venninner som har født de siste 3 årene der oppe også følt. Og ingen av oss er kravstore eller hadde urimelige forventninger, men opplevde barseloppholdet der som tungt og fikk lite oppfølging og hjelp (vi var alle førstegangs). Så jeg lurer på de som forteller at det har hatt det så flott på KK; hvor mange er det egentlig? Anonymous poster hash: 075df...eba
Tantrum Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Da jeg fikk førstemann i 2010, fikk vi familierom og ble en natt. Var helt ok, overlatt til oss selv Andremann og tredjemann fødte jeg hjemme, der jeg selv bestemmer hvem som får komme, hvor lenge de får bli og hvilket rom jeg vil sove på Anbefaler hjemmefødsel på det sterkeste!
Vicky 83 Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Begge gangene jeg har født har det vært såpass god plass at far har bodd på sykehuset første natten sammen med meg og baby i dobbeltrom, ikke familierom. Jeg ble to netter til i samme rom. Vi er godt fornøyd med oppholdene. Barna er født i mai 2010 og april 2013.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Vi fekk familieråd, det gjorde naboen her og med tre mnd mellomrom skreiv det som løsne i fødebrevet vi hadde med. Tenkjer etterpå at det gjorde oss usynlege på sjukehuset. Ingen kom innom utan at vi ringte...så vi maste litt etterkvart sidan vi var førstegangs og ikkje ante noko om. Hyppigheten på amming, bleiestell og slikt første døgn. Trur kanskje dei som er meir synlege på fleirmannsrom blir sett litt meir? Men det av tvetydig godt å ha eige rom å trekkja seg tilbake til, og ikkje minst senga der, syns sjukehussenga var heilt grusom! Men der var og ei litt større og mjukare seng som far skulle ha vi bytta ganske raskt. Elles syns eg jordmora og studenten var flinke, var aldri redd eller utrygg under fødselen. Anonymous poster hash: 7de3c...b0e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Fikk familierom (tror det var et firemannsrom) siste, tredje natten. Dette var i 2009. Anonymous poster hash: 995e7...be7
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Familierom med siste. Født i oktober så det var en stille periode på kk. Vi fikk ikke engang valg. Han fikk beskjed om at vi måtte ha familierom ettersom de ikke hadde kapasitet til å hjelpe meg pga bekkenløsning. Det var supert. Han tok seg av det meste med stell av baby. Jordmødrene hjalp far med å vise ting mens jeg fikk hvile. Følte oss godt ivaretatt. Anonymous poster hash: d489d...1ec
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 2005: fødte på Føden sent på kvelden, ble sendt på Barselloftet (hotellet) etterpå, var der i den natten + en til. Veldig fornøyd med opplegg og oppfølging. 2008: fødte på Storken midt på dagen. Fikk familierom, men var der helt alene, for mannen måtte hente i bhg og ta seg av eldste. Reiste hjem neste morgen. Fikk jordmor på besøk hjemme flere ganger og hadde SMS-kontakt med henne når jeg trengte det. 2011: Fødte på Føden (om formiddagen m? Husker ikke helt). Ble plassert på et kjempestort rom (3-4-manns?), men var der helt alene. Mannen måtte ta seg av de andre (gå i bursdag blant annet..). Følte meg litt glemt denne gangen, men de trodde vel jeg kunne det siden det var nr tre. Var der i 1 eller 2 netter (husker ikke det heller...). Det var deilig og fredelig. Kunne vært en natt til, men droppet det fordi det da ville kommet noen andre inn på rommet. Veldig fornøyd med KK, men ingen tvil om at de burde beholdt Barselloftet. Det var supert! Anonymous poster hash: 35b0b...350
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Vi fekk familieråd, det gjorde naboen her og med tre mnd mellomrom skreiv det som løsne i fødebrevet vi hadde med. Tenkjer etterpå at det gjorde oss usynlege på sjukehuset. Ingen kom innom utan at vi ringte...så vi maste litt etterkvart sidan vi var førstegangs og ikkje ante noko om. Hyppigheten på amming, bleiestell og slikt første døgn. Trur kanskje dei som er meir synlege på fleirmannsrom blir sett litt meir? Men det av tvetydig godt å ha eige rom å trekkja seg tilbake til, og ikkje minst senga der, syns sjukehussenga var heilt grusom! Men der var og ei litt større og mjukare seng som far skulle ha vi bytta ganske raskt. Elles syns eg jordmora og studenten var flinke, var aldri redd eller utrygg under fødselen. Anonymous poster hash: 7de3c...b0e Er dessverre ikke så mye hjelp/veiledning å få på flermannsrom heller. Den største ulempen med flermannsrom synes jeg at far kun kan være til stede tre(eller er det to?) timer i døgnet(besøkstid). Dersom man har hatt en hard fødsel er det gull verdt med avlastning fra far. Jeg hadde et barselopphold som var dirkete fælt. Nyoperert(akutt ks),mye smerter, lite hjelp, noen sure og kjeftete ansatte(også noen flinke og snille), ensomt, romvenninne som hadde besøk hele tiden(eller lå og grein). Det var fantastisk å reise hjem. Håper på en fødsel etter boken neste gang, da skal jeg dra så fort som mulig. Ønsker uansett ikke å oppholde meg et sekund lenger enn nødvendig på barselavdelingen på Haukeland. Anonymous poster hash: 4a37c...bc7
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Fikk familierom med nr.1, men da pga traumatisk fødsel. Med nr.2 delte jeg rom med en annen.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg fikk familierom alle gangene. Kanskje fordi svigermor er jordmor på kk, mistenker at hun hadde en finger med i spillet. Anonymous poster hash: b8bfb...82e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg hadde et barselopphold som var dirkete fælt. Nyoperert(akutt ks),mye smerter, lite hjelp, noen sure og kjeftete ansatte(også noen flinke og snille), ensomt, romvenninne som hadde besøk hele tiden(eller lå og grein). Det var fantastisk å reise hjem. Håper på en fødsel etter boken neste gang, da skal jeg dra så fort som mulig. Ønsker uansett ikke å oppholde meg et sekund lenger enn nødvendig på barselavdelingen på Haukeland. Anonymous poster hash: 4a37c...bc7 Det med sure og kjeftete ansatte opplevde jeg også! Hun jeg delte rom med ringte i snora når hun hadde blødd ut hele sengen og fikk de blikkene og krasse kommentarene når det ble byttet. Som om det var gjort med vilje?! HI Anonymous poster hash: 075df...eba
Daquiry Skrevet 19. oktober 2015 #12 Skrevet 19. oktober 2015 Fødte nå i mai og fikk familierom 1 natt. Reiste hjem dagen etter, fødte så sent på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #13 Skrevet 19. oktober 2015 Fødte for et år siden på ordinær KK (ikke storken), og lå på den ordinære barselavdelinga. Fikk et firemannsrom helt for meg selv, hadde vi ønsket det kunne mannen overnattet. Slik var det for de andre damene som var der da også, mennene var der hele tiden, fikk mat sammen med oss osv. De ansatte var innom ved vaktskifter og et par ganger til på skiftene for å sjekke at vi hadde det bra, ellers kom de om jeg ønsket. Riktig så idyllisk, det går an. Anonymous poster hash: 3c9bc...19d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #14 Skrevet 19. oktober 2015 Fødte der i november i fjor, fikk familierom . Mannen var der med oss hele tiden. Reiste hjem dagen etter. Så var på sykehuset i mindre enn 24 timer, men det var noen fine timer ☺️ Anonymous poster hash: f6a9e...f28
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #15 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg fikk familierom alle gangene. Kanskje fordi svigermor er jordmor på kk, mistenker at hun hadde en finger med i spillet. Anonymous poster hash: b8bfb...82e wow, imponert over at en innen helse bruker sin 'makt' på det viset! Er selv spl, men ville ikke brukt min posisjon slik! Anonymous poster hash: c2015...3f3
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #16 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg fikk familierom alle gangene. Kanskje fordi svigermor er jordmor på kk, mistenker at hun hadde en finger med i spillet. Anonymous poster hash: b8bfb...82e wow, imponert over at en innen helse bruker sin 'makt' på det viset! Er selv spl, men ville ikke brukt min posisjon slik!Anonymous poster hash: c2015...3f3 Det er da helt vanlig. Anonymous poster hash: 065ff...b5d
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #17 Skrevet 20. oktober 2015 Fikk familierom, men pga traumatisk fødsel og dødsfall. 2.gangen sov jeg på flermannsrom. Helt jævlig. Anonymous poster hash: 065ff...b5d
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #18 Skrevet 20. oktober 2015 Fødte for snart 1 år siden, fikk familierom, siden jeg mistet så mye blod, så trengte en del hjelp. Vi var stort sett etterlatt til oss selv. Likte meg ikke, var drita sliten, hormonell og usikker siden det var førstemann. Ikke ville hun sove noe særlig heller, så jeg var helt ferdig. Fikk faktisk kjeft av ene jordmoren fordi jeg hadde tlf min i nærheten av babyens hode (om jeg ikke tenkte på stråling) Var SÅ glad for å dra hjem om mandagen etter å ha bedt om å få lov til å dra hjem(fødte natt til lørdag) Anonymous poster hash: de40c...ad2
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #19 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg fikk familierom alle gangene. Kanskje fordi svigermor er jordmor på kk, mistenker at hun hadde en finger med i spillet. Anonymous poster hash: b8bfb...82e wow, imponert over at en innen helse bruker sin 'makt' på det viset! Er selv spl, men ville ikke brukt min posisjon slik!Anonymous poster hash: c2015...3f3 Det er da helt vanlig. Anonymous poster hash: 065ff...b5d Nei, det er det ikke ! Anonymous poster hash: 6e3f1...adf
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #20 Skrevet 20. oktober 2015 Fikk familierom på Storken i påska 2011 og da var der ganske fullt på avdelinga, så jeg var nok heldig. Men fikk bare ha det et knapt døgn, da var det enten flermannsrom eller reise hjem. valgte å reise hjem. Var min andre fødsel, den gikk raskt og greit og jeg var i fin form. Var mer eller mindre overlatt til oss selv, tror jordmor var innom en eller to ganger det døgnet vi var der. Var ikke videre imponert over personalet, smil og prat satt ikke akkurat løst, bortsett fra hos en jordmor, en litt eldre koselig dame. Jeg fødte like før vaktskifte på ettermiddag og det var hun som kom på jobb og var der de første timene etter fødsel, hun gjorde nok oppholdet et hakk bedre enn det kunne blitt. Hun jeg hadde under fødsel(den korte tiden det var, siden det var styrtfødsel) måtte vi dra ordene ut av, hvis vi fikk noe svar fra henne i det hele tatt. Anonymous poster hash: f9386...9a9
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #21 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg fikk familierom alle gangene. Kanskje fordi svigermor er jordmor på kk, mistenker at hun hadde en finger med i spillet. Anonymous poster hash: b8bfb...82e wow, imponert over at en innen helse bruker sin 'makt' på det viset! Er selv spl, men ville ikke brukt min posisjon slik!Anonymous poster hash: c2015...3f3 Det er da helt vanlig. Anonymous poster hash: 065ff...b5d Nei, det er det ikke ! Anonymous poster hash: 6e3f1...adf Jeg sa jeg mistenker, jeg vet jo ikke om hun gjorde det. Kanskje jeg bare var heldig. Anonymous poster hash: b8bfb...82e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå