Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har nettopp gått ned fra 120 kg til 91 kg. Vi kunne ikke bli gravid når jeg var så tung, og jeg vil ned til ca 70 kg på mine 168 cm. Pga sykdom trodde jeg ikke at jeg kunne bli gravid før jeg nådde normalvekt. Men så er jeg gravid nå da. Og jeg er litt fortvilet.. Jeg vil virkelig ikke gå opp mye i vekt. Jeg har til nå valgt å fortsette med det samme kostholdet som tidligere, men det innebærer et lavere kalorinivå enn anbefalt til voksene kvinner, dog ikke faretruende lavt, men i underskudd enn dagsbehovet. Jeg skal selvfølgelig snakke med legen om dette når jeg skal på kontroll (er ikke så langt på vei enda). Dere andre som har vært overvektig og gravid, klarte dere å unngå å gå mye opp i vekt? Hvordan klarte dere det? Jeg må bare poengtere at jeg ikke ønsker noe slankekur under graviditeten. Jeg vil bare unngå å gå opp mer enn strengt nødvendig, unngå å gå opp mer enn de kiloen man legger på seg av vann, baby, morkake, osv. Jeg skulle ønske at utgangspunktet mitt etter fødselen kan være 91 kg slik at jeg kan fortsette da.. Jeg har lest at de som er overvektige og gravide ikke trenger å gå opp mer enn 5-6 kg. Jeg vil jo ikke opp mer enn det, tror jeg kommer til å grine om jeg tipper 100 kg igjen..... Anonymous poster hash: fa894...d80
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg var 102 kg når jeg nå ble gravid. Fikk beskjed fra legen om å prøve å ikke gå opp mer enn 8 kg under svangerskapet. Er nå i uke 21 og har gått opp ett kilo. Blir spennende å se underveis hvordan vekten utvikler seg, men jeg er veldig bevisst på hva jeg spiser. Man skal jo ikke slanke seg når man er gravid, men ingen tar skade av å ha litt fokus på kostholdet og i tillegg røre litt på seg. Anonymous poster hash: b84f6...2d5
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg gikk opp 16 kg, men nesteparten var vann. Mistet 12 kg de tre første dagene etter fødsel, og var tilbake i startvekt 4 uker etter fødsel. Spis sunt og vær aktiv, så vil de kiloene som kommer på være grei å få av igjen. Du må ikke fortvile sånn at det går ut over gleden ved å være gravid. Når du nettopp har gått ned i vekt er det dessuten lettere å legge på seg igjen. Trøsten er at for de fleste hjelper ammingen på vektnedgangen etterpå. Jeg gikk ned ytterligere 15 kilo det neste året og kom nesten ned i normalvekt. Anonymous poster hash: 83f22...ffb
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Er overvektig gravid for 2. Gang. Med første gikk jeg ikke opp noe. La om kostholdet litt, spiste sundt, drakk ikke brus osv. Var veldig streng for babyen skyld. Er 29 uker med andre mann nå, har ikke gått opp noe enda, så håper på omtrent samme resultat. Det er ikke slankekur, men er veldig bevisst på hva jeg spiser og passer på å være aktiv. Er så mye lettere når jeg gjør det for babyen i magen enn bare meg selv... Anonymous poster hash: 02906...3ac
TPK Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Her må du snakke med fastlegen og få tildelt et kalorinivå som er greit når du er gravid, basert på din vekt og aktivitetsnivå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå