Gå til innhold

Kallenavn til barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feks Kristoffer blir til toffer... "Toffer" er nå 11 år og foreldrene fortsetter å kalle han det.. Er ikke det litt merkelig? Blir litt smågal av sånne teite kjælenavn..;-)

Anonymous poster hash: f09c4...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, tror aldri jeg kommer til å slutte med kallenavnet til barnet mitt:) 

Men.. bruker det ikke utenfor huset og min er 6 år. Bruker det som kjælenavn hjemme. 

Anonymous poster hash: c4a47...2fe
Skrevet

Jeg har to frøkner. Frøken Blid, Frøken Sutre, Frøken Flink, Frøken Tøysejente osv... Jeg vet ikke om jeg kan slutte med det, det er så koselig, og en vanesak, å kalle dem det. Tenker det blir noe av det samme for disse foreldrene, at Toffer rett og slett har satt seg  - som et slags navn.

Anonymous poster hash: fcda2...cd3
Skrevet

Jeg har både tante Gullet (93år) og tante Vesla (97år). Noen kallenavn blir sittende hele livet.

Anonymous poster hash: 67bed...907

Skrevet

Mamma bruker mitt kallenavn enda. Jeg liker det. Det er jo mamma! ❤️

Anonymous poster hash: 68b6f...05d

Skrevet

Søsteren min har kalt meg vimsan sikkert de siste 15 år. Helt ok.

Verre med de som sier momo eller mimmi i stedet for mormor i voksen alder. Høres ut som at de aldri ble kvitt mangel på r i språket sitt

Skrevet

Jeg har en tante som kalles "Tulla" fordi det var kallenavnet hennes som lita. Synes det er veldig koselig og alle som kjenner henne kaller henne Tulla.. Hvis noen sier "Anna"

er det noen som ikke kjenner henne så godt.

Ser ikke problemet..

Anonymous poster hash: 83004...329

Skrevet

Verre med de som sier momo eller mimmi i stedet for mormor i voksen alder. Høres ut som at de aldri ble kvitt mangel på r i språket sitt

Er det så ille? Her kaller barna mormor "mommo" fordi hun ønsket det selv. Synes det er koselig jeg.

Skrevet

Jeg kjenner en godt voksen dame som heter et helt vanlig dobbeltnavn, men har siden småsøkene kom blitt kalt for Lingen, navnet er ikke i nærheten en gang ;) Men hun heter Lingen for alle, hun presenterer seg også som det, og jeg var godt voksen før jeg skjønte at det ikke var navnet hennes :)

Jeg har en lillesøster og hun har alltid kalt meg dadda, og det sier hun ennå som 21 år ;) Jeg har aldri hørt henne bruke mitt navn :P

Anonymous poster hash: 145a8...95b
Skrevet

Er det så ille? Her kaller barna mormor "mommo" fordi hun ønsket det selv. Synes det er koselig jeg.

Jeg synes det er ille nok. Ikke er verdensproblem selvsagt, men jeg liker heller kallenavn som ikke er en "talefeil" eller en uttale grunnet mangelfullt språk. Mine har kalt mormor for "momo", "mujmuj" og "morrrrrrmo", men de sier alle mormor nå.

Skrevet

Seriøst, siden jeg aldri klarte å si mormor som liten ble det mommo. Når skal man da bytte tittel?? Mye å irritere seg over skjønner jeg.

Anonymous poster hash: e0096...671

Skrevet

Seriøst, siden jeg aldri klarte å si mormor som liten ble det mommo. Når skal man da bytte tittel?? Mye å irritere seg over skjønner jeg.

Anonymous poster hash: e0096...671

Jeg har da ikke sagt at jeg irriterer megover det, men at jeg synes slike kallenavn er verre enn andre fordi de er et resultat av barnlig språk og at man ikke kan uttale "R". Alle

Mine har sagt lignende til sin mormor, men vi har da alltid sagt mormor til barna slik at uttalen kom av seg selv etterhvert.

Skrevet

Jeg synes det er ille nok. Ikke er verdensproblem selvsagt, men jeg liker heller kallenavn som ikke er en "talefeil" eller en uttale grunnet mangelfullt språk. Mine har kalt mormor for "momo", "mujmuj" og "morrrrrrmo", men de sier alle mormor nå.

Det er ikke pga talefeil, men fordi hun ønsker det. Hun synes det er koseligere enn "mormor". Barna kaller også morfar noe annet enn morfar.

Ei godt voksen i barnehagen til barna sa at hun ble kalt "Mimmi" av barnebarna, for å ha et felles navn for de, ikke mormor for noen og farmor for noen.. Hun valgte "Mimmi" selv.

Alt folk skal irritere seg over...

Skrevet

Datteren min heter Kristina.

Da hun ble født var storebror bare 2 år og klarte bare å si stina (med trykk på I'en slik som i Kristina). Så hun ble bare kalt Stiiina de tre første årene..av oss alle.. Nå er hun 5 og blir kalt både Kriss og Stiiina. Men de gangene jeg må bli streng, da er det: KRISTINA! (Gjerne etterfulgt av etternavnet) :P

Anonymous poster hash: dc359...c5f

Skrevet

Min bestemor gikk i graven med navnet "Lillemor". Ingen hadde noen gang kalt henne ved hennes egentlige navn.

Anonymous poster hash: f831e...659

Skrevet

Synes slike navn er koselig jeg.

Anonymous poster hash: 63b10...93a

Skrevet

Min mellomste lillebror blir kaldt "Lalla" av innerste familie og noen venner. Dette kommer av at yngste lillebroren vår ikke klarte å si navnet hans (tungt dobbeltnavn) da han var liten...så det ble bare Lalla. Og det henger i fortsatt. Vi bruker jo navnet hans også, hvertfall når vi er ute blandt andre folk, men Lalla blir ofte brukt.

Anonymous poster hash: f8ac0...579
Skrevet

Jeg har en Line. Er jeg irritert på henne er hun Karoline.

Anonymous poster hash: 3fb8c...2c5

Skrevet

kristoffer er stort sett kris her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...