Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Får vel kjeft som tenker det? Siden mange her inne har sovende, rolige og veloppdragne barn. Mine to barn på 1,5 og 6 år har aldri vært glad i og sove. Den minste ligger omtrent kun på lading. Kan telle på under en hånd hun har sovet en hel natt igjennom. Eldste våkner senest kl 06.30 hver dag og da har hun ligget "lenge". Den minste greier ikke gå enda. Hun går på knær, reiser seg overalt og kan gå ved siden av meg og holde med en hånd. Håper hun slipper seg snart. Alltid vært treig. Hun har ikke mange ord hun sier heller. Har blitt sta og innimellom blir hun rasende og kaster ting, lugger søstra eller kliper meg. Det er nok litt pga alder, men kavdkhe også pga frustrasjon? Hun roter overalt, nytter ikke rydde! Søler vann, hyler, roper og skriker ved middagsbordet. Den eldste er blitt litt nesevis og frekk i munnen og definitivt kommet i seksårs trass. Jeg vet samboeren ønsker seg en til da han kun er far til yngste, men jeg føler virkelig smertegrensa min er nådd. Jeg er konstant småirritert (inni meg) og sliten. Veldig glad i dem begge to, men jeg skal aldri mere bli småbarnsmor igjen... Anonymous poster hash: 7dbf3...15c
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Ja, det er tungt å være småbarnsmor. Jeg er helt enig! Ikke sovet ei hel natt siden ifjor sommer. Største på 5 er ikke noe problem egentlig (lik meg😂), men hun andre på snart 1 år... Jeez! Faren opp av dage! Anonymous poster hash: 3cbaf...f64
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Ja, men problemene til en på 1.5 og en på 6 er ganske lette å løse sett opp mot problemene til 14-23 åringer, men for all del. Det å være foreldre byr på utfordringer. Regner med dere har prøvd alt mellom himmel og jord på søvnsiden så sender deg en god klem! Anonymous poster hash: 3574e...c8e
Tired mama Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Kjære deg. Ja, småbarnstiden ER slitsom. For veldig veldig mange! Jeg har levd i en boble i mange år siden jeg fikk tre barn i løpet av 5 år. De er nå 4, 6 og 9, og jeg kan trøste deg med at det BLIR bedre! 😊 Jeg føler denne perioden her er veldig deilig. Alle sover på natta og man har en viss kontroll på hvor alle barna er. Stålsetter meg til jeg får tre tenåringer, regner med det kommer flere våkne netter da... 😁 Om du føler det slik du gjør nå, burde du kanskje vente med nr. 3. La disse her bli litt større, så kan du se om lysten på en til kommer etter hvert. 😊 En god klem fra en som vet ALT om hvordan det er med barn som ikke sover, trasser, hyler, og som det virker som om prøver å gjøre foreldrene sine gale. 💞
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Takk for svar.. Under middagen idag dagdrømte jeg omtrent om å bli innlagt på galehus tenk så mye søvn jeg kunne fått og tenk så godt jeg ville passet inn. Skal heldigvis ha litt barnefri i helga.. Og det har vi ikke hatt mye av. Ser ikke for meg at jeg fikser barseltid, våkenetter og hylende unger en gang til. Anonymous poster hash: 7dbf3...15c
petitt Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har tre unger i de verste aldrene. En nyfødt,eller, han er 3 mnd.nå. En på 3 år og ei på snart 13 og tror hun er 18 ...hun er verst!! Fytterakkern det er noe hele tiden med disse fjortissene!! Nervevrak snart jeg! Heldigvis er de to andre gutter!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Nææææh!?! Er det slitsomt? Trodde faktisk alle visste det... Anonymous poster hash: d251e...a1f
Gjest Antarctica Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Hvis mannen din vil ha flere barn bør han gjøre småbarnstiden litt mer spiselig for deg, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 , men det går heldigvis over. Anonymous poster hash: c0c5c...1f7
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #10 Skrevet 20. oktober 2015 Jepp, det er slitsomt. En på snart 3 år og en på 10 mnd, og mine barn er absolutt ikke sovebarn! I natt sov faktisk yngste ganske bra, så når jeg våkna etter at det hadde vært stilt i 3 timer løp jeg inn på rommet og var sikker på at noe fælt hadde skjedd. Får meg til å drømme om en til av og til, men jeg tror ikke jeg takler enda et barn som ikke sover. Er dausliten av å ha levd på minimalt med døvn i over 3 år. (Sovet dårlig i svangerskapa også, pga bekkenløsning og halsbrann). Anonymous poster hash: 8a7a5...f6e
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #11 Skrevet 20. oktober 2015 Takk for svar.. Under middagen idag dagdrømte jeg omtrent om å bli innlagt på galehus tenk så mye søvn jeg kunne fått og tenk så godt jeg ville passet inn. Skal heldigvis ha litt barnefri i helga.. Og det har vi ikke hatt mye av. Ser ikke for meg at jeg fikser barseltid, våkenetter og hylende unger en gang til. Anonymous poster hash: 7dbf3...15c 😂 Anonymous poster hash: 5686d...e10
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #12 Skrevet 20. oktober 2015 Nææææh!?! Er det slitsomt? Trodde faktisk alle visste det... Anonymous poster hash: d251e...a1f Det kan være vanskelig å se for seg eksakt hvor slitsomt det kan være. Hvor skulle man få den informasjonen fra? Syns ikke det er ofte noen snakker om det akkurat. HI: jeg drømte om å bli lagt inn på sykehus flere ganger i småbarnstida. Og det blir virkelig bedre ja. Kanskje blir det verre igjen, men nå er barna mellom 7-13 år gamle og det er fantastisk! Anonymous poster hash: fbf2a...ed6
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #13 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg vurderte å gå på politistasjonen og spørre om å få ligge på glattcella et par døgn da tvillingene aldri ville sove samtidig. Anonymous poster hash: 6ea8d...5fc
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #14 Skrevet 20. oktober 2015 Takk for svar.. Under middagen idag dagdrømte jeg omtrent om å bli innlagt på galehus tenk så mye søvn jeg kunne fått og tenk så godt jeg ville passet inn. Skal heldigvis ha litt barnefri i helga.. Og det har vi ikke hatt mye av. Ser ikke for meg at jeg fikser barseltid, våkenetter og hylende unger en gang til. Anonymous poster hash: 7dbf3...15c Ikke spre beina! Fra spøk til "alvor": nyt barnefri til helga :-) Anonymous poster hash: 9f780...4ea
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #15 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg vurderte å gå på politistasjonen og spørre om å få ligge på glattcella et par døgn da tvillingene aldri ville sove samtidig. Anonymous poster hash: 6ea8d...5fc Kjenner jeg er glad jeg ikke fikk tvillinger selv om jeg skulle ønske det var to stykker i magen min da jeg spydde som en gal. Anonymous poster hash: 9f780...4ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå