Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Må jeg si ifra til den andre barnehagen før jeg skifter bhg? Ellekan jeg bare aøke først? Er helt blank plis hjelp 💕 Anonymous poster hash: 41942...a8d
TinaK 1990 Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Bare å søke. Trenger ikke si fra, men skader vel ikke med dialog?
Miss Chocolate Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Mener vi søkte om ny barnehage og fikk tildelt dette før vi sa opp plassen vår. Vi ga vel også beskjed at vi ønsket å bytte bhg fordi vi skulle flytte, og da spurte jeg også om oppsigelsestid osv. Tok litt tid før vi fikk ny bhg-plass.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Bare å søke. Trenger ikke si fra, men skader vel ikke med dialog? Jeg tenkte bare på om det er sånn at jeg må si opp plassen så. Viss det er sånn 2 mnd oppsigelse det vet jeg ikke... Derfor lurer jeg. Kan jeg bare skifte? Anonymous poster hash: 41942...a8d
Superdolly Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Du står helt fritt til å søke plass i hvilken barnehage du vil, men du kan ikke bare bestemme deg for å begynne å levere barna i en annen barnehage. Du må plass i ny barnehage. Du må si opp plassen i nåværende barnehage (men jeg ville ventet med det til jeg hadde fått ny plass). Underveis er det jo helt greit å snakke med de voksne i barnehagen om at du ønsker plass i en annen barnehage.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Varierer fra kommune til kommune. I min kommune søker man bare om ny plass, og så sies den gamle opp automatisk når man får ny plass. Anonymous poster hash: 92e06...3df
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Takk for svar alle sammen ❤ gruer meg til å si at jeg vil bytte barnehage... Håper ikke de må få vite grunn.. Men den gamle bhg kan ikke se at jeg har søkt en ny plass? Anonymous poster hash: 41942...a8d
eplekart11&snørose14 Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Sjekk hva som står på hjemmesiden i kommunen din. Er det privat eller kommunal barnehage du har nå? Og hva søker du til? Jeg ville ha søkt om plass i den nye barnehagen før jeg sa opp den gamle. Snakk med den nye bhg først, så får du kanskje vite om/når det er ledig plass. Er det ledig nå får du vurdere om du vil bytte med en gang, og betale dobbelt i oppsigelsestiden. Eller søk plass fra om 3 mnd så du kan si opp den gamle plassen og gå ut tiden der. Hvorfor gruer du deg til å bytte bhg?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Her kan man søke om å bytte hvis det er i samme kommune, da slipper man å si opp den gamle plassen. Er gjerne to måneder oppsigelsestid. Anonymous poster hash: b72c9...05b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Du søker om plass i ny barnehage, og må vente til du får plass der. Kan godt hende det ikke er noe ledig før i august neste år, så du trenger selvsagt ikke si noe til nåværende bhg før du faktisk har en plass. Anonymous poster hash: 5299b...b4d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg søkte der ikveld. Det sto da at de har en plass ledig så krysser fingrene for at det går kjapt. Men skal jeg søke om å få plass i bhg eller overflyttning? Anonymous poster hash: 41942...a8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå