Gå til innhold

Hvordan skifter man barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jeg si ifra til den andre barnehagen før jeg skifter bhg? Ellekan jeg bare aøke først?

Er helt blank plis hjelp 💕

Anonymous poster hash: 41942...a8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å søke. Trenger ikke si fra, men skader vel ikke med dialog?

Skrevet

Mener vi søkte om ny barnehage og fikk tildelt dette før vi sa opp plassen vår. Vi ga vel også beskjed at vi ønsket å bytte bhg fordi vi skulle flytte, og da spurte jeg også om oppsigelsestid osv. Tok litt tid før vi fikk ny bhg-plass.

Skrevet

Bare å søke. Trenger ikke si fra, men skader vel ikke med dialog?

Jeg tenkte bare på om det er sånn at jeg må si opp plassen så. Viss det er sånn 2 mnd oppsigelse det vet jeg ikke...

Derfor lurer jeg. Kan jeg bare skifte?

Skrevet

Du står helt fritt til å søke plass i hvilken barnehage du vil, men du kan ikke bare bestemme deg for å begynne å levere barna i en annen barnehage. Du må plass i ny barnehage. Du må si opp plassen i nåværende barnehage (men jeg ville ventet med det til jeg hadde fått ny plass). Underveis er det jo helt greit å snakke med de voksne i barnehagen om at du ønsker plass i en annen barnehage.

Skrevet

Varierer fra kommune til kommune. I min kommune søker man bare om ny plass, og så sies den gamle opp automatisk når man får ny plass.

Anonymous poster hash: 92e06...3df

Skrevet

Takk for svar alle sammen ❤ gruer meg til å si at jeg vil bytte barnehage...

Håper ikke de må få vite grunn..

Men den gamle bhg kan ikke se at jeg har søkt en ny plass?

Skrevet

Sjekk hva som står på hjemmesiden i kommunen din. Er det privat eller kommunal barnehage du har nå? Og hva søker du til?

Jeg ville ha søkt om plass i den nye barnehagen før jeg sa opp den gamle. Snakk med den nye bhg først, så får du kanskje vite om/når det er ledig plass. Er det ledig nå får du vurdere om du vil bytte med en gang, og betale dobbelt i oppsigelsestiden. Eller søk plass fra om 3 mnd så du kan si opp den gamle plassen og gå ut tiden der.

Hvorfor gruer du deg til å bytte bhg?

Skrevet

Her kan man søke om å bytte hvis det er i samme kommune, da slipper man å si opp den gamle plassen. Er gjerne to måneder oppsigelsestid.

Anonymous poster hash: b72c9...05b

Skrevet

Du søker om plass i ny barnehage, og må vente til du får plass der. Kan godt hende det ikke er noe ledig før i august neste år, så du trenger selvsagt ikke si noe til nåværende bhg før du faktisk har en plass.

Anonymous poster hash: 5299b...b4d

Skrevet

Jeg søkte der ikveld. Det sto da at de har en plass ledig :) så krysser fingrene for at det går kjapt. Men skal jeg søke om å få plass i bhg eller overflyttning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...