Gå til innhold

Økonomiske problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen av dere har hatt økonomiske problemer, og som nå har kommet seg ut av det? Hvordan klarte dere å komme ut av det? Vet dere om banken er behjelpelig? Jeg har "bare" 40 000 i gjeld- og fått 2 bet annmerkninger- dette skjedde i en periode jeg var uten jobb og det gikk litt over styr. Nå aliter dette så på meg at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Eier hus og har jobb.

Anonymous poster hash: 2824a...c04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Det er da ikje noe om du har jobb? Betal ned 1000-1500 i mnd hvis du klarer?

Anonymous poster hash: d6d9c...2a1

Skrevet

Jeg satt igjen med gjeld på ca det samme etter samboeren jeg hadde for 10 år siden.. Jeg brukte feriepenger og skattepenger til gjelden to år og resten betalte jeg ned på med 500 i mnd.

Anonymous poster hash: 8bcca...13e

Skrevet

Fast trekk fra konto i mnd.!!

Anonymous poster hash: 95bc8...edb

Skrevet

Blir jo mer i mnd siden det er fra flere forskjellige plasser- da må jeg jo betale den summen hver mnd til hver. Tengte mer på om det går an å få lån i banken selv om jeg har fått bet. Anmerkning- for å betale alt på en gang og heller betale ned til en plass?:-) ta pant i huset eller noe?

Skrevet

Ta kontakt med banken og hør :-)

Anonymous poster hash: 95bc8...edb

Skrevet

Nei du får ikke lån i banken med betalingsanmerkinger, det eneste måtte være at du har veldig høy andel egenkapital i boliglånet kanskje.

Betal minstesum til alle kreditorene, bortsett fra en, den betaler du maks av det du klarer. Når den er bedbetalt gjør du det samme med den neste osv.

Det lønner seg å plukke ut den med høyest rente til å betale raskest ned på.

Kan nok hende at i ditt tilfelle ville jeg ha valgt de med betalingsanmerking først, så du blir kvitt de.

Skrevet

Eg hadde ringt banken og bedd om å få auke huslånet med 40tusen.

Har ikkje hatt økonomiske problemer. Med det meine eg at eg ikkje har tatt opp kredittkortgjeld eller fått betalingsanmerkningar. Men har vore heilt heilt blakk. Klarte likevel å betale før det blei sendt til inkasso. Brukte så godt som null strøm, gikk med stilongs, skibukse og dunjakke inne. Til mat åt eg størstedelen av mnd bare kjøtt (fekk grisekjøtt av ein bonde eg jobba med) sa opp alt av abonnement utenom mobilen. Haika stort sett med venner til trening.

Klarte å komme meg gjennom det. Sikkert fordi eg klarte unngå kredittkortgjeld. Og at eg klarte å videreutdanne meg i denne perioden samtidig som eg jobba fullt. Då slapp eg kredittkortgjeld som vaks meg øve hovudet og eg fekk auka inntekta mi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...