Gå til innhold

Israelere og palestinere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er ikke norsk presse mer objektiv? I dag leste jeg f eks på nettet om 2 hendelser hvor det i overskriften ble skrevet at israelere var rammet (men ikke av hvem). Når man leser hele artikkelen kommer det fram forferdelige hendelser som palestinere står bak (dette var på vg.no) Så leste jeg litt senere på nettavisen en overskrift med store bokstaver: en asylsøker var drept av en israelsk (israelsk uthevet) sikkerhetsvakt. Jeg synes begge parter i den "evige" konflikten står bak mye grusomheter. Men hvorfor har norsk presse en tendens til å henge ut Israel og israelere? Og de informerer om hendelser ulikt ut ifra hvem som står bak. Veldig leit og uheldig! 

Anonymous poster hash: ed3ae...525
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi Israel har okkupert Palestina kanskje?

Skrevet

Jeg synes ikke det var noe fantastisk svar, men du har vel dine "tilhengere". Det må jo føles godt for deg!

Et menneskeliv er like mye verdt -  om det er en palestiner eller israeler.  Uansett hva som har skjedd tidligere. Det er ikke rart verden blir grusom hvis man mener noe annet.

Og skikkelig dårlig mediadekning selvsagt...

Skrevet

Jeg synes ikke det var noe fantastisk svar, men du har vel dine "tilhengere". Det må jo føles godt for deg!

Et menneskeliv er like mye verdt -  om det er en palestiner eller israeler.  Uansett hva som har skjedd tidligere. Det er ikke rart verden blir grusom hvis man mener noe annet.

Du har så feil at jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Altså, alle menneskeliv er verd like mye, Kanskje, i min verden er jødiske nybyggere verd nada, men det er en personlig ting.

Samtidig så vil en part i en konflikt få mer eller mindre sympati ut fra hvordan de handler. Israels nybyggere som mobber, trakasserer og fjerner palestinere fra sine hjem får lite sympati. Israel har blokkert Vestbredden og de murer inne Gaza. Palestinerne fører geriljakrig, mens Israelerne har ett av verdens sterkeste forsvar. Tre skudd fra Palestina svares med tre bomber fra Israel. Og hvorfor skal egentlig Palestina gi seg? Det første Israel gjorde da de fikk dette landet av FN (ikke visste jeg at FN kunne dele ut land) var å gå til krig for å få mer. Og blokadene de nå har ført opp fører til at Palestina nesten ikke har tilgang til vann.  Hvordan kan man da forsvare Israel? 

Om du vil ha mer Isralevennlig mediadekning er det ingen som nekter deg å lese amerikanske nyheter. Eller nyheter fra Israels venner. 

Gjest Antarctica
Skrevet

Et menneskeliv er like mye verdt - om det er en palestiner eller israeler. Uansett hva som har skjedd tidligere. Det er ikke rart verden blir grusom hvis man mener noe annet.

Du har så feil at jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Altså, alle menneskeliv er verd like mye, Kanskje, i min verden er jødiske nybyggere verd nada, men det er en personlig ting.

Samtidig så vil en part i en konflikt få mer eller mindre sympati ut fra hvordan de handler. Israels nybyggere som mobber, trakasserer og fjerner palestinere fra sine hjem får lite sympati. Israel har blokkert Vestbredden og de murer inne Gaza. Palestinerne fører geriljakrig, mens Israelerne har ett av verdens sterkeste forsvar. Tre skudd fra Palestina svares med tre bomber fra Israel. Og hvorfor skal egentlig Palestina gi seg? Det første Israel gjorde da de fikk dette landet av FN (ikke visste jeg at FN kunne dele ut land) var å gå til krig for å få mer. Og blokadene de nå har ført opp fører til at Palestina nesten ikke har tilgang til vann. Hvordan kan man da forsvare Israel?

Om du vil ha mer Isralevennlig mediadekning er det ingen som nekter deg å lese amerikanske nyheter. Eller nyheter fra Israels venner.

For eksempel den komplett uhildede og upartiske organisasjonen MIFF - "Med Israel for fred".

De har også mottatt "Djengis Khans fredspris for samforståelse og fredelig samkvem i Asia"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...