Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Hentesituasjon i barnehagen. En mor holde fast en hylende 5 åring som ikke vil hjem. 5 åringer slår og klyper mor. Mor holder seg rolig men snakker bestemt til barnet. Mor må tilslutt bære barnet hylende ut i bilen. Hva hadde du tenkte første gang du ser det? Og hva hadde du tenkte når du ser det for 2,3,4 gang osv? Anonymous poster hash: 5545d...32f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Hadde vel bare tenkt amen for at det ikke var meg Anonymous poster hash: 7bf0c...e62
Gjest Sommerfuggel Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 HVIS jeg i det hele tatt hadde tenkt noe som helst ville det vært ala "oida, h'n må virkelig ha det gøy i barnehagen" Og så ville jeg tenkt "glad det ikke er meg"
Kjerringa med agurken Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Ville bare vært glad det ikke var meg Jeg har ikke tall på antall ganger jeg har bært en trassende unge over skulderen ut av butikker etc. Er man ikke bestemt kan ungen overkjøre foreldrene og da er løpet kjørt. Forhandlende foreldre i alle situasjoner ute i det offentlige gjør bare ting verre. All kudos til moren som ikke gir seg og drar med ungen ut. Det er ikke ungen som bestemmer- det er den voksne!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Hurra for mor som ikke gir seg! Anonymous poster hash: 2164b...937
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Flott mor Jeg har tidligere hatt unger der jeg har bært dem (1-3 års alder) både opp-ned og på tvers, hehehe Anonymous poster hash: 84752...95f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Godt å se at ingen tenker noe negativt. Føler veldig på hva andre må tro når han holder på sånn. Han koser seg med å leke med vennene sine og vil ikke avslutte for å dra hjem. Hi Anonymous poster hash: 5545d...32f
Mamma til 2 søte Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Hadde tenkt at "Det der så slitsomt ut, håper ikke de har det sånn hver dag". Hadde absolutt ikke tenkt noe negativt om mor eller gutten ☺
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Har du prøvd å gi han 5-10 minutter til å avslutte leken? Så kan du stå og skravle litt med de voksne imens. Ofte reagerer de små mest på "sjokket" ved å bli hentet - han var kanskje ikke forberedt på at du skulle komme og ta han ut av en hyggelig lek, og trenger noen minutter på å bli vant til tanken? Det pleier å funke fint her, i hvert fall Anonymous poster hash: 2164b...937
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Har du prøvd å gi han 5-10 minutter til å avslutte leken? Så kan du stå og skravle litt med de voksne imens. Ofte reagerer de små mest på "sjokket" ved å bli hentet - han var kanskje ikke forberedt på at du skulle komme og ta han ut av en hyggelig lek, og trenger noen minutter på å bli vant til tanken? Det pleier å funke fint her, i hvert fall Anonymous poster hash: 2164b...937 Og da må du selvfølgelig gi han 5-10 minutter FØR dere kommer i konflikt Anonymous poster hash: 2164b...937
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Hadde ikkevtenkt noe negativt. Hender her og tidvis. Kanskje du kan avtale med de voksne at de "advarer" ham et par ganger før du kommer. Kanskje 20 og 10 minutter før... Jeg pleier å avlede med å snakke om hva vi skal gjøre når vi kommer hjem. Hva skal vi ha til middag, om vi skal lese en bok eller om det er noe barnet har lyst å finne på i dag. Gir barnet tid til å si ha det, og minner på at de kan fortsette leken i morgen Anonymous poster hash: a173a...f59
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #12 Skrevet 19. oktober 2015 Godt å se at ingen tenker noe negativt. Føler veldig på hva andre må tro når han holder på sånn. Han koser seg med å leke med vennene sine og vil ikke avslutte for å dra hjem. Hi Anonymous poster hash: 5545d...32f Jeg kan love deg at du absolutt ikke er alene om å ha det sånn i hentesituasjonen. Hilsen barnehageansatt Anonymous poster hash: cb408...1b6
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #13 Skrevet 19. oktober 2015 Godt å se at ingen tenker noe negativt. Føler veldig på hva andre må tro når han holder på sånn. Han koser seg med å leke med vennene sine og vil ikke avslutte for å dra hjem. HiAnonymous poster hash: 5545d...32f Anbefaler deg å gjøre en avtale med barnehagen om at du ringer når du er på vei. 10min før du er der. Da får de forberedt han på at du kommer snart. Det gjorde underverker her i huset og etter et par uker gikk hentingen såpass fint at vi kunne slutte å ringe. Ta deg også tid til å se på hva han gjør og la han vise deg litt før dere drar. Anonymous poster hash: 58328...d6e
Honningmelon Skrevet 19. oktober 2015 #14 Skrevet 19. oktober 2015 Da hadde jeg tenkt at jeg syns det er veldig bra at du ikke diller med barnet, men rett og slett tar barnet og går og ikke lar barnet få styre.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #15 Skrevet 19. oktober 2015 Hadde sendt deg støttende tanker og et smil. Men dersom dette er et vedvarende problem for dere, er det mulig å finne løsninger. Vet ikke hva du har prøvd allerede, men har god erfaring med å ringe bhg for å forberede sønnen din, belønningsskjema, avtale tid han kan leke for så å si "nå har du 5 minutter igjen" osv. Du har sikkert prøvd mye, men ikke gi opp Anonymous poster hash: 9c826...101
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #16 Skrevet 19. oktober 2015 Første gang: Stakkars mor. Ørtende gang: Barnet feiler noe. Stakkars mor. Anonymous poster hash: bc59c...a71
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #17 Skrevet 19. oktober 2015 Som oftest går det bra når jeg sier at jeg skal prate med de voksne, eller at jeg skal rydde litt på garderobeplassen før vi går. Men så noen ganger er han ikke klar for å gå når de minuttene er gått. Han sliter veldig med overganger så må alltid gi han litt tid til å omstille seg, men kan ikke bruke for lang tid på henting heller. Avledning fungerer dårlig fordi han låser seg så fast i sine ønsker at du når ikke inn til han. Må bare forholde seg rolig og la det går over samtidig som jeg gjennomfører som planlagt. Han har vært bedre en periode når det gjelder sinne utbrudd, men har blitt verre igjen, er værst i mørketiden. Kjenner jeg svetter oppover når han holder på sånn blant folk. Hi Anonymous poster hash: 5545d...32f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #18 Skrevet 19. oktober 2015 Første gang: Stakkars mor. Ørtende gang: Barnet feiler noe. Stakkars mor. Anonymous poster hash: bc59c...a71 Hadde tenkt det samme. Anonymous poster hash: f3638...f21
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #19 Skrevet 19. oktober 2015 Tenker stakkars mor jeg når jeg ser slikt Gjentatte ganger tenker jeg, sta unge og stakkars mor Anonymous poster hash: 0ff2a...b5e
Miss Chocolate Skrevet 19. oktober 2015 #20 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg hadde tenkt "dette ser kjent ut", "glad det ikke var meg denne gangen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå