Gå til innhold

Skal skrive årsoppgave om valgfritt tema..tips? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk på Steinerskolen men fullførte aldri, så jeg skal nå i voksen alder gjøre det. Oppgaven kan handle om hva som helst..jeg har dessverre ingenting som interesserer meg spesielt for tiden, så trenger tips. Det er jo videregående nivå så det trenger ikke å være for avansert 😜

Anonymous poster hash: d8faf...006

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor elever slutter på skolen og hva som får dem til å begynne igjen.

Anonymous poster hash: 16f34...599
Skrevet

Tenk deg om - hva liker du, hva gjør det nysgjerrig?

Gå på biblioteket og se deg om i hyllene. Hvilke temaer blir du trukket til. Snakk med en bibliotekar og spør om litteratur på emnet.

Gå en tur i skogen og la tankene vandre fritt. Liker du å lese, liker du å bygge ting, lage ting? Kan du strikke, sy? Du kan strikke en kofte og skrive om strikkingens historie, for så å se på det i et samtidsperspektiv: aldri er det utgitt flere bøker om strikking før nå. Fortiden er også transformert, alle ting er nå "lov".

Liker du å lese kan du skrive om litteratur: Knausgårds Min Kamp? Chiclitteratur? Stille kritiske spørsmål om hvorfor 50 shades of Grey er blitt en slik farsott?

Liker du politikk kan du skrive om Norge versus Europa siden 1972.

Er du interessert i dyr? Skriv om husdyrhold i Norge gjennom tidene...

Først og fremst må du finne noe som tenner en gnist i deg.

Snakke med en god venn - gjennom samtale kan du utfordre deg selv til å komme opp med 3 aktuelle temaer. Skriv notater, tenk potensialet i emnet ditt, bestem deg så for ett av dem.

Her er en god nettside om skriving, selv om den er rettet mot høyere studier kan du ha nytte av den! http://sokogskriv.no/en/

Lykke lykke til, stå på! Det blir gøy når du kommer igang og ser resultatet av ditt arbeid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...