Gå til innhold

2500 kr på matbudsjett for 2 voksne frem til 15. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt av regninger er betalt, og på grunn av to store uforutsette regninger har vi vel lite på matbusjettet en stund fremover. Er det noen som kan gi tips til superbillig middag i tillegg til hvordan få til frokost, lunsj og kvelds? 

Tuusen takk for all hjelp vi måtte få :D

Anonymous poster hash: 92a82...269
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt av regninger er betalt, og på grunn av to store uforutsette regninger har vi vel lite på matbusjettet en stund fremover. Er det noen som kan gi tips til superbillig middag i tillegg til hvordan få til frokost, lunsj og kvelds?

Tuusen takk for all hjelp vi måtte få :D

10 kr marked på eurospar nå! :) egg og masse annet! Pluss på joker så selger de biff hver fredag og lørdag til 20 kr - 150 g 👍🏻

Anonymous poster hash: f84b9...fb7

Skrevet

Eeeh. Er 2500kr vel lite å bruke på mat til 2 voksne på en mnd? Syntes det hørtes vel normalt ut, jeg.

Anonymous poster hash: 2ba87...89e
Skrevet

Eeeh. Er 2500kr vel lite å bruke på mat til 2 voksne på en mnd? Syntes det hørtes vel normalt ut, jeg.

Jeg har ca 4000,- som skal vare for meg og barnet, syns det er lite..Mine penger skal dekke bensin og dagligvarer, har ikke mulighet om det skulle dukke opp noe uforutsett. .

Anonymous poster hash: 6f118...d8a

Skrevet

Jeg har ca 4000,- som skal vare for meg og barnet, syns det er lite..Mine penger skal dekke bensin og dagligvarer, har ikke mulighet om det skulle dukke opp noe uforutsett. .

vi har ca 2800kr på 2 voksne og et barn på 2,5 år som skal holde en mnd. ekstra 2000-2500kr til bensin. Regner du bensin inn i matbudsjett?

Skrevet

Ja det er lite. Følger man SIFO sitt referansebudsjett på mat som i utgangspunktet er lavt så skal en husholdning med en mann og en kvinne bruke 4870 på mat. Det er nesten dobbelt så mye som HI har denne måneden.

Anonymous poster hash: a818e...acc

Skrevet

vi har ca 2800kr på 2 voksne og et barn på 2,5 år som skal holde en mnd. ekstra 2000-2500kr til bensin. Regner du bensin inn i matbudsjett?

Må det, da dette er de pengene som er igjen etter regninger er betalt..Nå kommer det ikke til å bli mer enn ca 400,- til bensin da.

Skrevet

Bak brød selv.

Følg med på tilbud i kundeavisene.

Handle mye av det som er billig, frys ned.

Lag store porsjoner, frys ned.

Se på kiloprisen, ikke pr pakke.

Løsvekt er oftest billigere enn innpakkede varer.

Spis mer vegetarmat.

Kjøp frukt og grønt etter pris. Da blir det gjerne brokkoli og epler den uka...

Dropp alt av ferdigmat, take away, chips, øl,snus, sjokolade osv.

Skrevet

Tusen takk for tips!

Jeg vet ikke, jeg synes kanskje 2500 er litt lite men kanskje jeg er bortskjemt. Jeg får se hvordan det går og heller gjøre en vurdering på det :)

Hi

Skrevet

Mitt matbudsjett er på 1500-2000 hver mnd. Havregrøt er billig og godt. Det er kveldsmat og helgfrokost. Kjøttdeig av kylling eller svin er billigere enn vanlig kjøttdeig. Bake brød er billigere enn å kjøpe om du kjøper brød som er litt dyre. First price kneip metter og er billigere enn å bake.

Grønnsaker og frukt er ikke spesielt dyrt. Finnes masse godt men kan lage av det. Ukehandel er billigere enn dagshandel. Vann er billigere enn det meste annet drikke. First price jus er billigere.

Jeg metter en voksen og 3 barn med dette budsjettet

Anonymous poster hash: a8373...68e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...