Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Kaller folk for "en kompis" når han omtaler noen. Feks "skal til en kompis å se kamp på tirsdag mens du jobber". Vi har vært sammen og bodd sammen i tre år, bør der ikke da være naturlig at jeg vet hvem han henger med? Jeg vet hvem som er hans faste vennegjeng og de har jeg jo møtt og kjenner. Vi har barn sammen også.. Skal jeg liksom si at på lørdag skal jeg til "ei venninne på fest" (en kollega har invitert meg) uten og utdype det mer? Syns bare det er så merkelig.. Eller så har han bare sykt lav terskel og kalle folk for venner, for det er da folk man omgåes med jevnlig? Anonymous poster hash: d0b19...bd1
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Det er bare en talemåte, slapp av... Min svigerinne sier alltid kompis og venninne, selv om jeg vet godt hvem hun snakker om om hun bare hadde nevnt navn (mange felles bekjente/venner). Anonymous poster hash: 79b1a...c0e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Det er bare en talemåte, slapp av... Min svigerinne sier alltid kompis og venninne, selv om jeg vet godt hvem hun snakker om om hun bare hadde nevnt navn (mange felles bekjente/venner). Anonymous poster hash: 79b1a...c0e Men jeg aner ikke hvem han snakker om. Hadde han sagt "skal til Kai og Frode, to kompiser av meg" ville jeg jo skjønt det. Den faste vennegjengen omtaler han med navn Anonymous poster hash: d0b19...bd1
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Det er bare en talemåte, slapp av... Min svigerinne sier alltid kompis og venninne, selv om jeg vet godt hvem hun snakker om om hun bare hadde nevnt navn (mange felles bekjente/venner). Anonymous poster hash: 79b1a...c0e Men jeg aner ikke hvem han snakker om. Hadde han sagt "skal til Kai og Frode, to kompiser av meg" ville jeg jo skjønt det. Den faste vennegjengen omtaler han med navn Anonymous poster hash: d0b19...bd1 Hvis du ikke kjenner vedkommende han skal treffe, spiller det vel ingen stor rolle hva personen heter? Sånn egentlig. Da er det jo enkelt å bare spørre hva han heter, og om det er en ny bekjent av ham, eller om det er en du har hørt navnet til før, så "Å, ja, Karl virker hyggelig. Kos dere". Anonymous poster hash: 79b1a...c0e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Kan du ikke spørre hvilken kompis da? Anonymous poster hash: 793fe...fa2
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Hadde hadde jeg bare spurt hvilken kompis! Jeg ser virkelig ikke problemet. Jeg sier ofte at jeg har avtalt å møtes i parken kl 20 for å gå tur. Da pleier mannen spørre: med hvem da? Enkelt å greit! Anonymous poster hash: 33b5a...191
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Hadde hadde jeg bare spurt hvilken kompis! Jeg ser virkelig ikke problemet. Jeg sier ofte at jeg har avtalt å møtes i parken kl 20 for å gå tur. Da pleier mannen spørre: med hvem da? Enkelt å greit! Anonymous poster hash: 33b5a...191 ikke sant, å ha en samtale kalles det Anonymous poster hash: 793fe...fa2
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Er problemet at han bruker ordet "kompis" litt for løst eller at du ikke vet hvem han snakker om? Ble litt usikker her Hvis han skal ut med en kompis du faktisk kjenner er det jo litt rart at han ikke bare sier det. "Stikker til Tor for å se på fotball". Men om han kaller folk han så vidt kjenner for kompis så er det jo litt merkelig.. Da ville ihvertfall jeg ha sagt "jeg skal til en kollega, Mari, på lunsj" f.eks.. Ikke alle bekjente er kompiser/venninner, liksom Anonymous poster hash: 68b54...bb3
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Er problemet at han bruker ordet "kompis" litt for løst eller at du ikke vet hvem han snakker om? Ble litt usikker her Hvis han skal ut med en kompis du faktisk kjenner er det jo litt rart at han ikke bare sier det. "Stikker til Tor for å se på fotball". Men om han kaller folk han så vidt kjenner for kompis så er det jo litt merkelig.. Da ville ihvertfall jeg ha sagt "jeg skal til en kollega, Mari, på lunsj" f.eks.. Ikke alle bekjente er kompiser/venninner, liksom Anonymous poster hash: 68b54...bb3 Eh ja..han kaller "alle" kompis. Lagkamerater han nesten ikke omgåes med, bekjente fra tidligere jobber, folk han festet med for 4-5 år siden som jeg ikke engang har møtt +++. Ifølge han selv høres det jo ut som han har tusenvis av venner. Føler meg teit som tenker sånn. Gidder ikke spørre og grave. Neste gang jeg skal noe skal jeg si jeg skal være med venninner og kun det Anonymous poster hash: d0b19...bd1
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Er problemet at han bruker ordet "kompis" litt for løst eller at du ikke vet hvem han snakker om? Ble litt usikker her Hvis han skal ut med en kompis du faktisk kjenner er det jo litt rart at han ikke bare sier det. "Stikker til Tor for å se på fotball". Men om han kaller folk han så vidt kjenner for kompis så er det jo litt merkelig.. Da ville ihvertfall jeg ha sagt "jeg skal til en kollega, Mari, på lunsj" f.eks.. Ikke alle bekjente er kompiser/venninner, liksom Anonymous poster hash: 68b54...bb3 Eh ja..han kaller "alle" kompis. Lagkamerater han nesten ikke omgåes med, bekjente fra tidligere jobber, folk han festet med for 4-5 år siden som jeg ikke engang har møtt +++. Ifølge han selv høres det jo ut som han har tusenvis av venner. Føler meg teit som tenker sånn. Gidder ikke spørre og grave. Neste gang jeg skal noe skal jeg si jeg skal være med venninner og kun det Anonymous poster hash: d0b19...bd1 Nei, jeg syns ikke du er teit som tenker sånn, er jo mer teit å omtale alle man kjenner som "venner", tenker jeg da Anonymous poster hash: 68b54...bb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå