Gå til innhold

Som om en graviditet ikke hadde nok plager :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg oppdaget at ene mandelen min i svelget er hoven med hvite flekker/byller :(

Er så utrolig lei akkurat nå!!

Vanskelig å få spist mat da tanken på hvordan svelget mitt ser ut er kjempe ekkelt og kvalmt!!

Er i uke 29 nå og lite matinntak er absolutt ikke bra.

Frustrert og trist gravid!

Anonymous poster hash: 960c5...c86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme! Ikke gravid da.. Anbefaler zyx halstabletter. Fåes på apotek. (Skal snart fjerne mine drittmandler som er kronisk hovne)

Anonymous poster hash: b30c6...46c

Skrevet

Har du slike hvite flekker på de også? Aldri opplevd dette før :( Har lenge vært plaget med dårlig ånde / smak i munnen og delvis hoven mandel. Men aldri vært hvite!

Det er så kvalmt!!! :/

Tar det lang tid før en behandling virker ca? Vil bli kvitt problemet NÅ!!

HI

Skrevet

Kan det være mandelsteiner? De kan lukte skikkelig råttent. 

Smerten og hovenheten kommer nok heller av et virus. Evnt. om du har halsbetennelse da, men da pleier vel tunga også å være infisert av et gult belegg? Det har i hvert fall alltid vært sånn her. 

Anonymous poster hash: a92fb...132
Skrevet

Har du slike hvite flekker på de også? Aldri opplevd dette før :( Har lenge vært plaget med dårlig ånde / smak i munnen og delvis hoven mandel. Men aldri vært hvite!

Det er så kvalmt!!! :/

Tar det lang tid før en behandling virker ca? Vil bli kvitt problemet NÅ!!

HI

Jepp. Tonsilitt, Google det. Er det bakteriell må du ha antibiotika. Men prøv å se det an først. Jeg sliter med det hele tiden og har groper i mandlene.. Mat setter seg faSt og råtner.

Anonymous poster hash: b30c6...46c

Skrevet

Mandelpropper. Du kan pille de ut/klemme de ut. Lukter dritt og det gjør ånden til de som har det også. Slet med dette i masse år, fikk mandlene fjernet i april. Problemet helt borte.

Meieri produkter er med på å lage disse proppene.

Anonymous poster hash: 33ce4...a9f

Skrevet

Høres jo ut som streptokokker på mandlene. Det sleit jeg masse med før. Det luktet rett og slett død og forfervelse.

Måtte ha antibiotika for å få det bort.

Er flere år siden jeg har hatt det nå¨, og er selv gravid med nr. 3 og vet hvor grusomt det er å være syk i tillegg til å være gravid.

Sender deg en trøsteklem.

Anonymous poster hash: 0e009...0bd
Skrevet

Fikk lære "the hard way" at er det hvitt belegg så ER det bakteriell halsbetennelser. Gjerne uten hoste eller snørr og andre "forkjølelsessymptom". Dro til legen da jeg etter 4-5 dager begynte og føle med litt bedre,- da jeg fortsatt var ute av stand til jobb, og hadde et kurs jeg må ha for "tittelen" min som jeg gikk glipp av,- trengte sykmelding for og få "godkjent fravær".

Så du bestiller time til legen nå. Man gir antibiotika pga risiko for at det sprer seg til ører, bihuler, øvre luftveier og deretter lungebetennelse osv osv. Jeg sjekket ikke halsen, fordi jeg turde ikke. Var sikker på at et gapende kjøttsår ville møte meg. Men hadde jeg gjort det, hadde jeg sett belegget,- og da er det bakterielt! Virushalsbetennelse gir ikke belegg.....

Nå er jeg snart ferdig med antibiotika, men sykdommen henger fortsatt i. "MÅTTE" ikke ta antibiotika siden det ville ha null innvirkning på sykdomsforløpet så sent i sykdommen,- men i forhold til fare for mer sykdom (noe jeg ikke har tid til!) så mente han vel at det kunne være lurt.....Så nå går jeg og hangler og kjenner immunforsvaret er på bånn. Dårlig i magen, begynner og bli forkjøla osv osv... Neste gang jeg får så vond hals, skal jeg gape opp!!! :)

Anonymous poster hash: 86bc6...71a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...