Gå til innhold

Kan det være mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt blir ertet (det er på grensen til mobbing) på skolen. Nå er hun i 4 klasse å vi får ikke bukt med situasjonen, i helgen snakket jeg med noen fra "bygda" ang dette å de sa at det var vel ikke annet å forvente fra dem mtp hva de hadde lovet.

Så det siste året i barnehagen jobbet moren til mobberen i barnehagen som ringevikar. Utpå våren hadde hun og min mann en minimal bilulykke, det kom en ripe i hennes bil. Uansett, så reagerte hun så ut av proposisjon med et sinne som ikke lignet noe, hun skjelte ut mannen min etter noter, ringte mannen sin å begynte å snakke om hvor dårlig likt vi var i barnehagen mm. Mannen hennes var enda verre å skjelte ut mannen, truet mannen min og til slutt sa han at vi skulle bare vente til vi begynte på skolen for da skulle han ta oss.

Hun snakket såpass mye om barnehagen om hvor lite likt vi var, hvor dårlige foreldre alle de ansatte syntes vi var slik at vi faktisk kalte inn et møte med styrer i barnehagen for oppførselen hennes var veldig upassende, samt hvis dette var en gjengs oppfatning av oss som foreldre så var det fortsatt tid for oss å bytte barnehage da det ikke ville ha vært noe koselig for verken oss eller barnet å være der. Barnehagen nektet jo selvfølgelig på alt, men sluttet å bruke henne gradvis så når barna begynte på skolen jobbet hun ikke der lenger.

Vel, nå er det sånn at barnet vårt faktisk blir mobbet av sønnen deres, kan de ha lært han å mobbe jenta vår for å "vinne".

Vi har sammen med skolen virkelig prøvd å få bukt med dette, skolen jobber beinhardt med denne gutten uten at det hjelper. Vi har lenge prøvd å finne årsaken til hvorfor sønnen dems mobber jenta vår, men vi får aldri tak i hvorfor. Kan disse menneskene være så trangsynte at de har lært ungen sin å mislike barnet vårt? Er det mulig?

Føler at det er ganske far fetched så jeg spør bare for å se om det er en mulighet for at det finnes folk som er så slemme der ute. Hva synes du, høres det sannsynlig ut eller tror du det bare er en ganske stor tilfeldighet?

Har du noen tips til hvordan vi skal kunne få bukt med mobbingen?

Anonymous poster hash: f9834...989

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse menneskene høres jo helt forskrudde ut! Ja, jeg tror dine mistanker kan stemme godt her.

Anonymous poster hash: 6b86a...16d
Skrevet

Altså lært han å mobbe henne på bakgrunn av den bilulykken som førte til at hun mistet jobben fordi hun ikke overholdt sin taushetsplikt.

Hi

Skrevet

Flere skoler i kommunen? Få mobberen flyttet!

Anonymous poster hash: 1aa17...1cb
Skrevet

Han tar vel bare etter foreldrenes vanvittige oppførsel...

Anonymous poster hash: 88c34...43e

Skrevet

Altså lært han å mobbe henne på bakgrunn av den bilulykken som førte til at hun mistet jobben fordi hun ikke overholdt sin taushetsplikt.

Hi

Ja, det kan absolutt virke slik ja. Har dere sagt det slik dere tror det kan være til læreren?

Skrevet

Hi

Ja, det kan absolutt virke slik ja. Har dere sagt det slik dere tror det kan være til læreren?

Nei, vi har ikke informert lærerne enda da jeg hadde glemt dette før jeg ble minnet på det nå til helgen. Ville også høre om andre syntes det var sannsynlig da det for meg er ganske fjernt unna hva jeg er i stand til å gjøre.

Jeg vet ikke om vi får tvunget mobberen til å bytte skole, men vi vurderer å gjøre det med vår slik at hun kan få en god skolehverdag. Vi har snakket med jenta vår om det er noe hun vil fordi hun har venner på den skolen gjennom både barnehage og aktiviteter, men hun er ikke helt klar enda. Vi har heller ikke luftet det med lærerene enda. Vi skal ha møte nå i uken så får vi ta det da. Takk for svar,

Hi

Skrevet

Så utrolig trist. Denne gutten har det nok ikke bra hjemme...

Skrevet

Joda, mulig gutten ikke har det så bra hjemme, men hva med jenta som blir mobbet da? Han går I 4.kl og da er dem store nok til å vite at sånn kan man ikke oppføre seg. Hadde noen mobbet mitt barn så hadde jeg tatt meg en prat med mobber når han/hun var alene og det hadde ikke blitt en spesielt hyggelig prat.

Anonymous poster hash: 22c90...b9c

Skrevet

Så utrolig trist. Denne gutten har det nok ikke bra hjemme...

Nei, det kan være at han ikke har det bra hjemme. Jeg vet lite om deres hjemmesituasjon for å være ærlig, det jeg vet er at mitt barn har det jævlig pga dette barnet. Gruer seg til å gå på skolen, er redd for å måtte gå alene, gruer seg til å bytte læringspartner, gruer seg for å si ifra om ting i frykt for denne gutten. Barnet mitt har rett å slett begynt å visne pga denne gutten og hans foreldre. Jeg håper noen får gitt denne gutten hjelp, men mest av alt håper jeg at barnet mitt skal begynne å leve igjen. Plutselig var det fryktelig lenge til jul og evt skolebytte😪

Skrevet

Disse foreldrene har antakelig ikke holdt kjeft overfor sønnen med sine holdninger til dere. Disse foreldrene er mobbere og lærer sønnen å gjøre det samme, desverre...

Anonymous poster hash: f77db...cde

Skrevet

Denne gutten har vel ikke de beste rollemodellene på hjemmebane og da er det nesten håpløst å få bukt med problemet.. Jeg ville sterkt vurdert å bytte skole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...