Gå til innhold

Dåp og invitasjoner


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne med invitasjonene til dåpen å lurer på noe i den forbindelse.

Er det skikk og bruk å invitere samboeren til den som skal være fadder? Å hva med deres barn? Skal de også inviteres?

Fadderene er vi ikke i slekt med.

Vi skal ha 5 faddere og alle har samboer og 3-4 barn hver i aldersgruppen 5-15 år.

Så da vil det si at faddere med familie blir 26 stk og så kommer vår familie. Det blir veldig mange det.

 

 

 

Anonymous poster hash: 4a8f9...954

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg skåret godt ned på antall faddere, gitt, og også helst valgt noen innenfor familien. Skal du på død og liv ha en hel skokk med faddere, sånn a'la de kongelige, så inviterer du også familiene til disse fadderne, selvfølgelig.

 

Anonymous poster hash: a4457...7eb

Skrevet (endret)

Ja man inviterer familiene til fadderne.

Endret av anonomous
Skrevet

Hvorfor ha fem faddere?

 

Man inviterer selvsagt med følge og barn.

 

Vi gjorde det enkelt og har våre søsken som faddere! Liten og hyggelig dåp!

 

Anonymous poster hash: cdf48...866

Skrevet

Med følge og barn ja....noe annet ville jo vært merkelig....

 

Anonymous poster hash: e0714...284

Skrevet

Veldig rart å bare invitere fadderen uten familie, det vil dere få reaksjoner på.

 

Men jeg synes det er minst like rart å ha 5 faddere, hvorfor har dere det?

 

De fleste har to faddere og velger de i storfamilien.

 

Anonymous poster hash: fee4c...0f3

Skrevet

Selvsagt med følge og barn! Du tror vel ikke fadderene har spesielt lyst til å bruke en held dag på deg og ditt barn i stedet for å være sammen med sin egen familie?

 

Anonymous poster hash: 975a3...1d8

Skrevet

Min mann var fadder på babyen til en kamerat. Han ble invitert på middag, men jeg og barna ble ikke invitert. Jeg synes det var litt merkelig at vi ikke ble invitert til kaffe en gang, men samtidig har vi jo ikke mye kontakt, så det ville nok bare blitt rart for oss å være med siden vi ikke kjente noen andre som skulle dit.

 

Jeg ville nok invitert nærmeste familie og fadderne på middag, så kunne andre komme til kaffe etterpå.



Anonymous poster hash: cc71b...5b2
Skrevet

Veldig rart å bare invitere fadderen uten familie, det vil dere få reaksjoner på.

 

Men jeg synes det er minst like rart å ha 5 faddere, hvorfor har dere det?

 

De fleste har to faddere og velger de i storfamilien.

 

Anonymous poster hash: fee4c...0f3

 

Hvordan vet du det? Er det fakta, eller er det bare vanlig i din omgangskrets? Vi valgte også fem faddere. Det blir fort fem om man ønsker f.eks to par og en venninne eller noe. Vi har valgt å ha tanter og onkler til faddere, og da ble det fem her også. Synes det er veldig koselig!

 

Noen venner av oss valgte to vennepar. Da ble det fire stykker.

 

Skjønner ikke hva som er så rart med å ha fem. Det er jo en grunn for at det er lov å ha så mange... Hvorfor skal man bare ha to?

 

Anonymous poster hash: cc71b...5b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...