Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Skal begynne med invitasjonene til dåpen å lurer på noe i den forbindelse. Er det skikk og bruk å invitere samboeren til den som skal være fadder? Å hva med deres barn? Skal de også inviteres? Fadderene er vi ikke i slekt med. Vi skal ha 5 faddere og alle har samboer og 3-4 barn hver i aldersgruppen 5-15 år. Så da vil det si at faddere med familie blir 26 stk og så kommer vår familie. Det blir veldig mange det. Anonymous poster hash: 4a8f9...954
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 Da hadde jeg skåret godt ned på antall faddere, gitt, og også helst valgt noen innenfor familien. Skal du på død og liv ha en hel skokk med faddere, sånn a'la de kongelige, så inviterer du også familiene til disse fadderne, selvfølgelig. Anonymous poster hash: a4457...7eb
anonomous Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Ja man inviterer familiene til fadderne. Endret 19. oktober 2015 av anonomous
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Hvorfor ha fem faddere? Man inviterer selvsagt med følge og barn. Vi gjorde det enkelt og har våre søsken som faddere! Liten og hyggelig dåp! Anonymous poster hash: cdf48...866
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Med følge og barn ja....noe annet ville jo vært merkelig.... Anonymous poster hash: e0714...284
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Veldig rart å bare invitere fadderen uten familie, det vil dere få reaksjoner på. Men jeg synes det er minst like rart å ha 5 faddere, hvorfor har dere det? De fleste har to faddere og velger de i storfamilien. Anonymous poster hash: fee4c...0f3
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Selvsagt med følge og barn! Du tror vel ikke fadderene har spesielt lyst til å bruke en held dag på deg og ditt barn i stedet for å være sammen med sin egen familie? Anonymous poster hash: 975a3...1d8
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Min mann var fadder på babyen til en kamerat. Han ble invitert på middag, men jeg og barna ble ikke invitert. Jeg synes det var litt merkelig at vi ikke ble invitert til kaffe en gang, men samtidig har vi jo ikke mye kontakt, så det ville nok bare blitt rart for oss å være med siden vi ikke kjente noen andre som skulle dit. Jeg ville nok invitert nærmeste familie og fadderne på middag, så kunne andre komme til kaffe etterpå. Anonymous poster hash: cc71b...5b2
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Veldig rart å bare invitere fadderen uten familie, det vil dere få reaksjoner på. Men jeg synes det er minst like rart å ha 5 faddere, hvorfor har dere det? De fleste har to faddere og velger de i storfamilien. Anonymous poster hash: fee4c...0f3 Hvordan vet du det? Er det fakta, eller er det bare vanlig i din omgangskrets? Vi valgte også fem faddere. Det blir fort fem om man ønsker f.eks to par og en venninne eller noe. Vi har valgt å ha tanter og onkler til faddere, og da ble det fem her også. Synes det er veldig koselig! Noen venner av oss valgte to vennepar. Da ble det fire stykker. Skjønner ikke hva som er så rart med å ha fem. Det er jo en grunn for at det er lov å ha så mange... Hvorfor skal man bare ha to? Anonymous poster hash: cc71b...5b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå