Gå til innhold

Babysyk og vil ha en til. Hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde jeg vente? Vi har bare ett barn og Hn er bare 6 mnd. Har økonomi og plass til det! Jeg og mannen er lykkelig sammen. Mannen vil egentlig ha 4, men får se om jeg går med på det. Vi har ikke barn fra tidligere forhold. Kanskje vi skal bare starte på nr 2? Hva er fordelen med å få to barn som kan bli så tette? Og ulempen?

Anonymous poster hash: b7c05...110

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 14 mnd mellom mine. De er 3 og 4 nå.

Det var tøft det første året siden eldste ikke sov skikkelig og yngste hadde kolikk. Eldste hadde ikke barnehage heller.

Fordeler er at de husker livet kun som de to,de husker ikke at de bare har vært en en gang, og det ble lite sjalusi her pga det :-)

Klær kan arves, det har ikke rukket å bli ødelagt. De har en lekekompis i hverandre så det blir mindre mas på mamma.

Yngste lærer masse av eldste.

Eldste lærere raskt å vente på tur.

De har et helt spesielt bånd seg i mellom og passer på hverandre overalt.

Ulemper er lite søvn,to bleiebarn,to i trassalder samtidig. Antagelig to i puberteten samtidig også. Søskenvogn som tar stor plass.

Det var dette jeg kom på i farta :-)

Er du klar for en til,hvorfor ikke? :-)

Anonymous poster hash: 3a9d1...ad8

Skrevet

Det er 14 mnd mellom mine. De er 3 og 4 nå.

Det var tøft det første året siden eldste ikke sov skikkelig og yngste hadde kolikk. Eldste hadde ikke barnehage heller.

Fordeler er at de husker livet kun som de to,de husker ikke at de bare har vært en en gang, og det ble lite sjalusi her pga det :-)

Klær kan arves, det har ikke rukket å bli ødelagt. De har en lekekompis i hverandre så det blir mindre mas på mamma.

Yngste lærer masse av eldste.

Eldste lærere raskt å vente på tur.

De har et helt spesielt bånd seg i mellom og passer på hverandre overalt.

Ulemper er lite søvn,to bleiebarn,to i trassalder samtidig. Antagelig to i puberteten samtidig også. Søskenvogn som tar stor plass.

Det var dette jeg kom på i farta :-)

Er du klar for en til,hvorfor ikke? :-)

Anonymous poster hash: 3a9d1...ad8

De siste 4 punktene under fordeler er fordeler uansett hvor stor aldersforskjell! Bortsett fra det har det aldri vært noe søskensjalusi her i huset, men vet andre strever med det! Har tre barn. Tre år mellom hver.

Anonymous poster hash: 87eb9...f3a

Skrevet

Det kan bli veldig slitsomt det første året med to så tette, men etter det vil det sannsynligvis være veldig mange fordeler. De vil bli omtrent jevngamle og antageligvis leke godt sammen. Noenlunde samme nivå ang lek og interesser, kan se samme filmer på kino etterhvert, gå/sykle cirka like langt på turerog hvis det blir samme kjønn blir det jo super praktisk med arving. Da trenger du ikke engang pakke det bort, bare flytte rett over til nestemann.

Skrevet

Jeg var babysyk igjen 2mnd etter fødselen, men jeg veit jeg må vente iallfall til han er 2år. Men det er mer at jeg vil være gravid og ikke akkurat ha en baby akkurat nå, tror jeg!

Anonymous poster hash: 545d8...c0f

Skrevet

Jeg var babysyk igjen 2mnd etter fødselen, men jeg veit jeg må vente iallfall til han er 2år. Men det er mer at jeg vil være gravid og ikke akkurat ha en baby akkurat nå, tror jeg!

Anonymous poster hash: 545d8...c0f

Der tror jeg du er inne på noe som mange kanskje ikke helt vil innrømme. Ofte er mange "gravidsyke" 🙊 tror ikke så mange egentlig ønsker seg så tette barn med alt det innebærer.... Vent litt du, HI. Verpesyken går over når den du har nå blir mer krevende. Barnet ditt er i en veldig enkel periode så ikke ta deg vann over hodet 😜

Anonymous poster hash: 04fc5...ca7

Skrevet

Jeg synes mine har vært i den mest krevende perioden fra rundt ti mnd, så jeg ville ventet til over nyttår i alle fall hvis jeg var deg, og sett om trangen er like stor da.

Vi har to år mellom våre, det er helt perfekt for oss. Men eldstemann var veldig rolig og lydig som toåring (det gikk over, gitt), så det hadde nok vært mye mer styr hvis han var en "krevende" gutt.

Skrevet

Ha glemt at jeg startet denne tråden her: takk for svar jenter!

Jeg er rimelig sikker på at jeg skal vente i alle fall til barnet fyller 1 år:))

Men herre min hatt så baby syk jeg er for det om :) Hehehe

Anonymous poster hash: b7c05...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...