Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Har en type eksem som kommer mellom fingrene. Det blir små blemmer som enten sprekker eller jeg tømmer de selv for væske. Det klør intenst, og det hjelper å tømme de. Men, det kommer igjen og igjen. I tillegg er det vondt og sårt. Jeg smører med en kortisonkrem, men jeg har en jobb der jeg må vaske hendene hyppig pga hygiene (kan ikke bruke hansker hele tiden) og derfor får ikke kremen fungert optimalt så jeg får kontroll på det. Hva kan jeg gjøre for å få dette under kontroll? Anonymous poster hash: 57281...5b4
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 Har du en skikkelig håndsåpe? Du har sikkert tenkt på det . Men såpa betyr jo enormt mye om man har eksem og må vaske hendene. Anonymous poster hash: 28700...066
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 Har det hjemme, men på jobb så har de jo de såpene de har. Kan ikke ha med egen såpe heller, da jeg vasker hender på forskjellige steder. Hi Anonymous poster hash: 57281...5b4
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Dytter litt. Anonymous poster hash: 57281...5b4
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Kan du ta med egen såpe i en liten flaske og ha i lomma? Ha på masse krem inni hansker på natta? Anonymous poster hash: 8618a...329
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Kan prøve det med såpa, men vet desverre av erfaring at eksemet kommer alikevel. Kremen får liksom aldri nok tid til å få eksemet i sjakk fordi den blir vasket bort hele tiden. Hi Anonymous poster hash: 57281...5b4
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Sov med bomullshansker fulle av krem? Anonymous poster hash: 626ed...a32
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Det finnes en spesial hudkrem som fungerer som en barriere, vaskes ikke vekk før 3-4 vask. Hør på apoteket, aner ikke hva den heter. Anonymous poster hash: 12bcf...4d7
Superdolly Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Følger denne tråden for å se om du får noen gode tips. Jeg sliter med det samme selv.
Grønn Sommerfugl Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har det samme selv. Fikk det for 3 år siden. Er tidvis bedre for å så bli dårligere igjen. Jeg har brukt Silkis kortison krem. Det hjalp litt. ellers bruker jeg fuktighetskrem. For eksempel exomega, apobase ol. Blemmene har det blitt mindre av men huden sprekker opp for å så løsne, bli tynn og bli tykk igjen og sprekke på nytt... en evig runddans... Jeg var hos hudlege og hun sa at det var en form for psoriasis. Det kan også behandles med en type tablettkur (men da kan du ikke bli gravid før etter 1 år etter behandling) Lykke til med behandling
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har verdens styggeste føtter (jeg lover deg!), tørre og sprukne, har prøvd det som er for å bli kvitt det. Blir bedre, men aldri bra. Nevnte det for legen og fikk en krem (Apolar), den er egentlig mot eksem etc. Allerede da jeg smurte den på første gang merket jeg bedring. Etter 2 dager var føttene mine myke og fine! Hør med legen din om det kan være aktuelt for deg?? Anonymous poster hash: 3f03e...7b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå