Gå til innhold

10 åring som ikke kan sykle...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hun nekter å prøve! Jeg har virkelig gjort alt, men nei.. Synes jo det er så synd, for hun går jo glipp av så mye..:-/ hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: fecf3...b37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter til hun tar initiativet....

Skrevet

Ja.. Men er det ikke "for gale" at en 10 åring ikke kan sykle? Det plager ikke henne virker det som, men jeg er jo redd for at hun skal bli gjort narr av? Det kommer nok snart sykkeldager på skolen blant annet..

Skrevet

Spør henne hva son gjør at hun ikke vil. Spør om hun har tenkt over sykkeldager o.l.

Tilby deg å øve med henne så mye hun vil, og gjerne kjøre til et sted hvor naboer og venner/klassekamerater kan se henne.

Anonymous poster hash: c6f33...0ac

Skrevet

Jeg har prøvd.. Hun bare vil ikke, bein i nesa hun her og kan være grusomt sta:-/ mener hun kan ha med sparkesykkel på sykkeldag og at "ingen er like, jeg TRENGER jo ikke å sykle"... Men jeg må nok prøve enda hardere tror jeg ja:-/

Skrevet

Ting må jo være lystbetont. Samtidig må du vel sette deg ned og snakke ordentlig med jenta! Mange steder er det å sykle ett "must"! Du kan feks fortelle henne at fra neste vår må hun komme seg til trening/fritidsaktivitet selv og dermed må lære seg å sykle? Men at dere kan ta sykkelen til ett sted ingen ser henne og øve når ingen ser?

Mine lærte å sykle som 3 og 4 åring, men det er fordi vår barnehage legger tilrette for slikt! Der kunne alle sykle før de var 5-6 år! Evig takknemlig for det!

Anonymous poster hash: 14968...4b4

Skrevet

Sønnen min har en sånn gutt i klassen sin, plutselig ble det liksom for sent å lære det....

Fra 5.klasse begynte de med sykkel som transportmiddel når klassen skulle på noe, og når de skal sykle 1 mil til badestranden, eller 5 km til et museum er ikke sparkesykkel noe alternativ...

Nå går de i 9.klasse og gutten kan fremdeles ikke sykle, da puberteten kom ble det jo dødsflaut å skulle prøve lære seg det så han sier tøff i trynet at han ikke gidder. Når de har slike aktivitetsdager på skolen nå, hvor de sykler avgårde for å være med på noe (det skjer ca 4-5 ganger hver vår og høst) har han tilbud om å bli kjørt i bilen til en assistent sammen med jenta i klassen som har downs syndrom, noe som selvfølgelig heller ikke er noe alternativ for han så han skulker skolen alle disse dagene.

Anonymous poster hash: 89b13...1b8
Skrevet

Man Må faktisk kunne sykle jo! Uten tvil. Hva med belønning?

Anonymous poster hash: 81468...d97

Skrevet

Dette er noe hun bare må lære seg! Her i kommunen er det jo bl.a. slik at de sykler til svømmehallen for svømmeundervisning. De sykler også i andre sammenhenger. Det behøver jo ikke være noe krav til at hun skal bli glad i det, men hun er nødt til å kunne det for å henge med. - Dette er laaangt viktigere enn merkeklær!

Anonymous poster hash: 21ef5...b2f
Skrevet

Snakk med læreren om han kan ta det opp. Nevne i klasserommet at den og den mnd skal det være sykkeldag, da skal alle ta sykkelprøve og litt etter dette skal de sykle lang til ett felles sted. Og da er det kun sykkel som gjelder, ikke sparkesykkel eller sndre fremkomstmiddler.

Kanskje dette er hva som må til. Høre det fra andre enn deg.

Anonymous poster hash: 44470...048

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...