Gå til innhold

Hva ville dere valgt? (Barnevogn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har city mini og elsker den vogna. Tenkte å kjøpe city elite, bag og bilstol adapter. Da kan jeg bruke vogner og utstyr om hverandre.

Men har fått tilbud om å arve en simo vogn av min bror og svigerinne. Den er brukt til 2 barn men fortsatt i ok stand.

Ville dere hatt city mini og city elite?

Eller city mini og simo? Ved sist nevnte kan jeg fortsatt kjøpe bag og bilstol adapter til mini for bruk på senter og ferier osv. Husker ikke om simo er du eller kombi.

Anonymous poster hash: 95639...808

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg heller mot elite jeg og. Hadde bestemt meg for den. Men har egentlig ikke så god råd, så hadde spart mye penger på å velge simo. Nesten vært enklere om jeg slapp å velge, men trenger jo ikke 3 vogner.

Skrevet

Dytter denne frem litt ☺

Skrevet

Tror jeg hadde valgt simo vogna, og kjøpt adaptere til den lille vogna du har fra før. Spesielt vis du har litt dårlig råd.

Skrevet

Selv om jeg ville ønsket City Elite og utstyret du nevner, ville jeg spart pengene og tatt imot Simoen. Min erfaring er at større vogner blir mye mindre brukt etter barnet er 2 år, slik at din City Mini ville blitt til hovedvogna. Og om barnet ditt sover i barnehage og trenger sovevogn, så er Simo veldig bra til det.

Mitt eldste barn sluttet helt med vogn like etter hun fylte 2 år. Hun hadde ikke tid til å sitte der, veldig aktiv jente. Mellomste brukte vogn mye til 3 år, men hun ble fort sliten på lengre turer og vogna var med til hun var 4 år. Minsten er bare 13 mnd, så mye vogn enda, og bilstol adapter blir brukt mye! Jeg har City Mini som de to yngste har brukt (eldste hadde Emmaljunga), og synes at bortsett fra skogsturer, så fungere City Mini overalt og i mange år. Da kunne den Simoen vært brukt til skogsturer eller sovevogn i barnehagen. Og pengene spart brukt på andre (u)fornuftige og morsomme babyting.

Skrevet

Er litt det jeg tenker da. Hadde emmaljunga til første, slutta å bruke den når bag tiden var over. Kjøpte scooter, men den tok fortsatt for mye plass i bilen på ferie så kjøpte mini. Emmaljunga solgte jeg når han var under året. Scooter solgte jeg da han var knappe 2 år. Mini har vært med på alt av turer inkludert skogstur og sandstrand, måtte bare snu vogna og dra den bak meg med forhjul heva på de værste trilleforhold da kom jeg frem overalt. Brukte en gammel simo som barnehagebarn sist, og det var veldig god plass i den med tykk pose og tepper på vinteren.

Så vet simo ikke blir brukt så mye annet enn hjemme. har aldri hatt problem med fremkommelighet med mini. Bruker mest bæremeis på lite fremkommelige skogsturer.

Men er litt redd for å angre på å ikke kjøpe elite siden jeg har låst meg litt fast i den. Samtidig ser jeg at det egentlig hadde vært like greit å spare pengene på å bruke simo siden den og mini vil utfylle hverandre fint. Kan som sagt ha tilbehør til mini, så slipper å dra med simo på kjøpesenter og ellers i det daglige på dager uten mye snø.

Skrevet

Simo

Anonymous poster hash: 1adbe...f87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...