Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har 5 uker ferie som skulle vært tatt ut, men er langtidssykmeldt og er lite trolig at jeg er tilbake i jobb igjen før jul. Anonymous poster hash: 762a5...802
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 14 dager Anonymous poster hash: 8021d...85c
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 Hovedregelen er at to uker kan overføres til neste år, men om ferien ikke er avviklet pga sykdom overføres alt til neste år... Ferieloven ble jo forandret i fjor, og dette er en av forandringene. Det innebærer at all lovfestet ferie som ikke blir avviklet i løpet av ferieåret pga foreldrepermisjon og sykdom, overføres til neste ferieår. - http://www.infotjenester.no/kompetanse/personal/2014/10/de-nye-reglene-for-overforing-av-ferie/ Anonymous poster hash: 1bc76...680
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Ifølge ferieloven kan du avtale å overføre 10dager. Siden ferieloven kun gjelder for fire uker pluss en dag kan du itillegg avtale å overføre 4dager til hvis du har avtale om fem ukers ferie. Samtidig sier ferieloven at all ferie som ikke er tatt ut ved årets slutt blir automatisk overført. Anonymous poster hash: 9a7be...233
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Ifølge ferieloven kan du avtale å overføre 10dager. Siden ferieloven kun gjelder for fire uker pluss en dag kan du itillegg avtale å overføre 4dager til hvis du har avtale om fem ukers ferie. Samtidig sier ferieloven at all ferie som ikke er tatt ut ved årets slutt blir automatisk overført. Anonymous poster hash: 9a7be...233 Vil det si at jeg ikke får overført 5 uker, men 4 uker og 1 dag? Må jeg ta ut alle de overførte ukene neste år, eller kan jeg velge å ikke ta de ut? Anonymous poster hash: 762a5...802
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå