Gå til innhold

Hva er sjansen for MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spontanabort er jeg ikke såå redd for, for den "merker" jeg på en måte.. Det jeg er superstressa for er MA, da du ikke vet om den lille lever :(

Har googlet og googlet, men finner ikke svar.

Hbor stor er sannsynlighet for MA, og hva skyldes det?

Anonymous poster hash: f8017...2b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligheten er veldig liten. Har dog opplevd det selv, men har heldigvis fastlege med ultralyd, så jeg fikk flere tidlige UL denne gangen. Føder innen en måned 😊 Årsakene er vel som SA, feil med fosteret som er uforenlige med liv.

Anonymous poster hash: 662ef...e01

Skrevet

Takk for svar :) Hadde du noen symptom på din MA?

Skrevet

En MA som ikke blir oppdaget før ordinære ultralyd er svært sjeldent. 

En MA tidligere ender ofte i SA etterhvert. Kroppen vil som regel støte det ut etter en stund selv om det kan ta noen uker. 

Anonymous poster hash: 74bdb...c10
Skrevet

Jeg har hatt 2 MA på rad, og det er helt forferdelig :(

Ble oppdaget på tidlig ultralyd begge gangene. Jeg hadde veldig lite symptomer helt fra starten av ved mine MA.

Denne gang har jeg heldigvis spydd og hatt masse symptomer, og får ofte UL pga 2 tidligere MA.

Snaaaart 12 fullgåtte uker nå, så har troen på at denne gangen blir det baby ut av det :)

Jeg har 2 barn fra før og aldri opplevd MA før disse 2 i løpet av det siste året.

Skrevet

Min MA startet med blødning i uke 11. Fosteret viste seg å ha dødd i uke 8. Jeg har aldri møtt noen andre som har opplevd dette, og jeg har vært veldig åpen om det...

Anonymous poster hash: 65062...10b

Skrevet

Takk for svar :) Hadde du noen symptom på din MA?

Nei, følte meg like gravid. Ble oppdaget til svangerskapskontroll i uke 10, hadde vært dødt i to uker ca.

Anonymous poster hash: 662ef...e01

Skrevet

Jeg har (foreløpig) hatt en MA. Hadde en god del symptomer til uke 6, etter dette forsvant det ene etter det andre symptomet. Fant det ut 1 mnd etterpå. Prøvde medisinsk abort, men etter 10 dager ble det utskrapning. Har egentlig ikke vært noe livskrise, det er mange som opplever dette. Jeg nærmer meg 40 og håper kroppen rydder opp dersom det ikke er et friskt foster. Jeg har heller ikke opplevd smerter i forbindelse med aborten. Håper du slipper å oppleve det, men jeg må si for min del så har det gått greit. Håper jo at det går bra neste gang.

Anonymous poster hash: 6ce1d...4f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...