Gå til innhold

Bekymret...soving i vippestol

Anbefalte innlegg

Gjest NattIsa
Skrevet

Jeg er fult klar over at så små babyer (han er 6 uker) egentlig ikke skal tilbringe mye tid i vippestolt (noe min aldri gjør heller). Han ligger kanskje i den toppen 10 min når han først gjør det slik at jeg får laget meg mat eller dusjet, men jeg er så redd for å la han ligge der (etter alt man hører) at jeg noen ganger kommer på at jeg har glemt å dusje....Jeg vet, teit. 

Uansett, ble nettopp ferdig å gi han flaske. Og han er en slik baby som kan gjespe så kjeven nærmest går ut av ledd og kan være kjempe trøtt, men soving, det er ikke gøy. Være seg sove på meg, i armer, bysses, ja, det som er. Skulle gå å skylle flasken hans nå, og la han i vippestolen så lenge og vippet han bittelitt før jeg gikk for å skylle, og gutten sovnet på et blunk. Nå ligger han der og snorker og knirker søtt. Vippestolen er en sånn som kan legges nærmest helt flatt ( ba HS sjekke om det var en slik vippestol), tror dere det er greit at han tar en liten lur i den? Regner ikke med at han våkner med rygg som quasimodo eller at noe horribelt skjer, men igjen, med alt man hører blir jeg så redd for å la han sove der. Han våkner også velsig lett om han blir flyttet  :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

La han knirke og sove søtt der du ☺ viktig at dere får litt ro begge to.

Endret av Mamma til 2 søte
Skrevet (endret)

Det går så bra, du har tydeligvis et bevisst forhold til det. :-)

Endret av uhhuhher
Skrevet

Vi har vippestol som kan legges helt ned(Tiny love 3-1) og han har sovet i den siden han ble for urolig for kun babynest i sofaen. Tror han begynte å snu seg rundt 4 mnd, så etter det har han sovet masse i vippestolen.

Anonymous poster hash: 3af20...e45

Skrevet

Fysioterapeuten på helsestasjonen sa at blant oppegående foreldre er det en overdreven frykt for sitting i vippestol og bilstol. Så lenge de ikke sitter der store deler av dagen hver dag så er det ikke farlig.

Å ikke få nok søvn, særlig dyp søvn er derimot ikke bra.

Gjest NattIsa
Skrevet

Fysioterapeuten på helsestasjonen sa at blant oppegående foreldre er det en overdreven frykt for sitting i vippestol og bilstol. Så lenge de ikke sitter der store deler av dagen hver dag så er det ikke farlig.

Å ikke få nok søvn, særlig dyp søvn er derimot ikke bra.

Godt å høre!

Gjest NattIsa
Skrevet

takk for svar.....føles litt bedre nå. han kaver og styrer på noe verre om dagen...helt ille, når han skal sove og mens han sover.....så jeg føler han sover så lite....

Skrevet

Vi har vippestol som kan legges helt ned(Tiny love 3-1) og han har sovet i den siden han ble for urolig for kun babynest i sofaen. Tror han begynte å snu seg rundt 4 mnd, så etter det har han sovet masse i vippestolen.

Anonymous poster hash: 3af20...e45

Jeg har også en en Tony love vippestol som deg, som kan legges helt flat. Hadde det ikke vært for den så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Den har jeg brukt helt siden han ble født, tatt den opp i ryggen når han ble 2 mnd og oppover. Men har også en annen fra chicco som ikke kan legges helt flat. Den bruker jeg veldig mye nå den siste tiden, når han skal mates. Men hender av og til han sovner på den også. Han er 5 mnd da, vet ikke helt om det er riktig av meg ellee ikke. Men man blir jo usikker når man hører mye forskjellige. Håper bare ikke ryggen hans har hatt skade av det hvis det er slik at vippe stol er fyfy

Anonymous poster hash: 980c5...dfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...