Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Det vurderes på meg nå pga ekstremt kraftige blødninger som varer opp til 8-9 dager hver måned. Jeg er 36 år og har født 3 barn og er "ferdig" med produksjonen. Noen med erfaring? Eggstokker skal ikke fjernes fordi da ville jeg kommet i overgangsalder. Kun livmor. Jeg blør så kraftig at jeg blir fullstendig sosialt handikappet. Anonymous poster hash: 2cf3a...26a
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 Ja, i fjor. Beholdt en eggstokk. Uproblematisk inngrep og ingen problemer i etterkant. Var sykmeldt i tre uker. Anonymous poster hash: 45905...ea1
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 Blør også mye når jeg har mensen å er seriøst meget lei av å ha mensen, men vet ikke om jeg har tatt stilling til om jeg vil fjerne livmoren enda. Anonymous poster hash: e4b64...4e0
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Er dette noe man bare kan gjøre altså? Fjerne livmoren, for og slippe mensen? Får selv sterke smerter, og er ferdig med barneproduksjon. Anonymous poster hash: 436f6...191
It's all about me Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Hvorfor fjerne hele livmoren? Selv slet jeg med noe av det samme og fikk svidd av slimhinnene i livmoren. Inn og ut på dagkirurgi, kun borte en dag og har ikke blødd en dråpe siden. Har du prøv dette først?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg måtte fjerne livmoren pga en stor muskelknute.. Har igjen eggstokker. De måtte snitte meg, så det ble en del dager på sykehus, og sykemelding i 6 uker. Men etter det har alt vært helt topp. Var litt akutt for min del,så hadde ikke noe valg - men er veldig godt i ettertid å slippe alle disse blødningene. Blødde også så mye at jeg kun gikk på jobb de verste dagene. Ikke noe sosialt liv omtrent og måtte alltid være nær en do med bleier i veska 😑 Ikke moro, så jeg er utrolig fornøyd! Lykke til😊 Anonymous poster hash: b8e47...527
MarianeA Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg fikk fjernet livmor pga sterke blødninger.Jeg kan med hånden på hjerte si at det er det beste jeg noensinne har gjort for meg selv. Et nytt liv etterpå. Fikk tilbud om sviing av livmorslimhinnene,men jeg takket nei. Bort med fanskapen!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #8 Skrevet 18. oktober 2015 Hvis dere var sykmeldt etterpå....hvor lenge? Anonymous poster hash: 2cf3a...26a
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #9 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg opererte også vekk livmor da jeg var 36 år. En befrielse rett og slett!! Sexlivet ble til og med bedre!! Anonymous poster hash: 88ca4...c46
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #10 Skrevet 18. oktober 2015 Er dette noe man bare kan gjøre altså? Fjerne livmoren, for og slippe mensen? Får selv sterke smerter, og er ferdig med barneproduksjon. Anonymous poster hash: 436f6...191 Det må jo være en grunn til det, og andre løsninger være vurdert. Men hos meg ble det gjort på grunn av invalidiserende menssmerter. Jeg var 33 og ferdig med barn. De er mer restriktive om man er veldig ung eller barnløs. Anonymous poster hash: 45905...ea1
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #11 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg håper bare å få hjelp. Jeg kan ikke ha det slik jeg har det nå med så ekstremt kraftige blødninger. På de verste syklusen har jeg blødd opp til 14 dager....2 uker "pause" og så på'n igjen. Blir så sosialt handikappet pga mengder som aldri før. Var ikke slik da jeg var yngre. Ingen smerter, bare ekstremt kraftige blødninger. Nå går jeg på 200 mg jern om dagen fordi blodprosenten var på 8 da jeg tok prøve forrige uke. Er svimmel. Anonymous poster hash: 2cf3a...26a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå