Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Det er så mye prat om småbarnsfamilier og økonomi og at det er så dyrt med bleier 😳 Har hatt små barn, og har små barne. Bleie kostnaden er virkelig ikke tyngende! Forstår ikke det maset. Små barn koster da minimalt med penger sammenlignet med større barn. Anonymous poster hash: e30fa...a09
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 Man skal alltid klage vettu Anonymous poster hash: 56793...07b
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 Det er en stund siden jeg har hørt noen si at det er dyrt med bleier. Det var dyrt, men har blitt mye billigere. Anonymous poster hash: 20521...73a
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Bleier er utrolig billig Kan ikke si at jeg har hørt noen klage på bleieprisene Anonymous poster hash: e2c2d...7ba
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg synes den tiden er dyrere enn 4-5 åringer. De bruker bleier, vokser ut av klærne i løpet av få mnd, må ha egen mat og mange må ha mme. Når de blir litt eldre er de ferdig med bleier, vokser ikke like fort og spiser det samme som resten av familien. Men hvis en sammenligner med en tenåring er de små billige i drift. Anonymous poster hash: fd084...04e
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Ja. Det er langt billigere å ha småbarn enn f.eks tenåringer. Noe som gjenspeiles hos SSBs veiledendende livskostnader, i NAVs sosialsatser osv. Jeg har ikke inntrykk av at det er utbredt å mene det motsatte. Anonymous poster hash: ecbff...e3c
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg synes den tiden er dyrere enn 4-5 åringer. De bruker bleier, vokser ut av klærne i løpet av få mnd, må ha egen mat og mange må ha mme. Når de blir litt eldre er de ferdig med bleier, vokser ikke like fort og spiser det samme som resten av familien. Men hvis en sammenligner med en tenåring er de små billige i drift. Anonymous poster hash: fd084...04e Egen mat??? Anonymous poster hash: 32120...44f
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #8 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg synes den tiden er dyrere enn 4-5 åringer. De bruker bleier, vokser ut av klærne i løpet av få mnd, må ha egen mat og mange må ha mme. Når de blir litt eldre er de ferdig med bleier, vokser ikke like fort og spiser det samme som resten av familien. Men hvis en sammenligner med en tenåring er de små billige i drift. Anonymous poster hash: fd084...04e Egen mat??? Anonymous poster hash: 32120...44f Eh ja, jeg spiser ikke babygrøt, baby frukt i slike poser, og jeg spiser ikke middag uten salt og andre krydder. Så når jeg har baby i hus må babyen få annen mat enn resten av familien. Anonymous poster hash: fd084...04e
MarianeA Skrevet 18. oktober 2015 #9 Skrevet 18. oktober 2015 For ca tjue år siden kostet en pakke liberobleier 79 kroner. Billigbleiene kostet 39. Det var dyrt det
*flux* Skrevet 18. oktober 2015 #10 Skrevet 18. oktober 2015 Men småbarnsforeldre i etableringsfasen har ofte dårlig råd fordi de må kjøpe (større) bolig og bil. Kanskje ikke har etablert seg skikkelig i arbeidslivet osv. Ikke fordi bleier er så dyrt.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #11 Skrevet 18. oktober 2015 Vi betaler 5700 kr i mnd i barnehage/sfo. Det er klart vi får bedre råd når barna blir eldre og kan være hjemme etter skolen. Anonymous poster hash: dbd36...d7e
Sommerfuggel i magen Skrevet 18. oktober 2015 #12 Skrevet 18. oktober 2015 Det er ikke akkurat gratis med ny emmaljunga vogn, nøstebarn og bambusklær. Synes det er hårreisende hvor mye penger mange flekker ut på utstyr og klær. Arv og barneutstyrssider med brukt fungerer da også fint!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå