Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Ringer dere alltid når barnet ditt skal ligge over hos venner ? Jeg gjør alltid det, men jeg opplever at svært få gjør det til sine barn igjen. Jeg ringer til å med til foreldrene til dem hun har kjent i flere år. Nå siste 2årene har hun utvidet vennekretsen veldig, for 3 uker siden ville hun ha overnatting fra ei hun hadde kjent noen måneder, jeg har aldri møtt foreldrene eller pratet med dem, jeg sa det var greit å spurte om foreldrene skulle ha nummeret mitt, da fikk jeg til svar at det var ikke nødvendig. Hun har overnatting fra par fra klassen og de foreldrene ringer heller ikke. Min datter er 13 år, jeg håper jo selvfølgelig hun tar bedre valg enn de mange jeg tok i en alt for ung alder så jeg er veldig nøye med slike ting. Hva med dere ? Anonymous poster hash: e6d9b...9e8
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Som deg 👍 Anonymous poster hash: f0ad8...da6
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 Nææh, kommer helt an på. Stort sett ordner de opp og spør hjemme hos seg selv,så kommer det en sms fra foreldre hvor de spør om det er ok, også er alt greit. Tenker at de er så store nå at de kan ordne slike ting selv. Men kan hende jeg blir strengere når hun blir 14-15 Hun er 11 nå
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #4 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg ringer ikke foreldrene til andre barn, men jeg sender som regel god nattmelding,til egne barn når de overnatter borte. Anonymous poster hash: 5b7f7...781
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #5 Skrevet 17. oktober 2015 Ringer du foreldrene da, eller har barnet telefon selv som du ringer på? Anonymous poster hash: dd452...eb0
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #6 Skrevet 17. oktober 2015 Ringer du foreldrene da, eller har barnet telefon selv som du ringer på? Anonymous poster hash: dd452...eb0 Jeg sender tekstmelding til de foreldrene jeg har møtt ansikt til ansikt eller pratet med på telefonen før, men fks for en stund siden så skulle hun overnatte hos ei jeg kun hadde møtt engang, jeg har aldri pratet med foreldrene og har ikke telefon nummeret til dem. I slike tilfeller ringer jeg alltid, ber om nummeret før hun får lov å dra å sørger for at hun faktisk skal ligge over til vedkommende å at foreldrene er klar over det / har godkjent dette. Til hennes beste venn så er jeg kanskje litt mer rund i kantene, sender en tekst melding for å bekrefte / få bekreftet. Jeg bare stusser litt for det virker som det alltid er jeg som tar kontakt med foreldrene og ikke omvendt. Er jeg litt for overbeskyttende :s Følte meg nesten det nå...... HI Anonymous poster hash: e6d9b...9e8
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #7 Skrevet 17. oktober 2015 Nå har ikke mine barn hatt andre på overnatting enn kjente foreløpig, og da har jeg stort sett et mobilnummer til i alle fall én av foreldrene. Da sender jeg oftest en statusmelding eller to i løpet av kvelden, "foreløpig film og godteri, alt vel" og "de søte små sover", eller noe sånt. Overnatter mine, så er det oftest tilsvarende, eller jeg går ut fra at no news is good news. Anonymous poster hash: 23914...aa5
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #8 Skrevet 17. oktober 2015 Tja...jeg vet faktisk hvem alle foreldrene til mine barns venner er jeg da. Uansett om det er venner fra skole eller fra fritidsaktiviteter. 12-åringen her avtaler overnatting og besøk selv. Det samme gjør 9-åringen. Hvis jeg er usikker på om avtalen de har laget er godkjent av foreldrene, så sender jeg sms eller ringer og spør. Anonymous poster hash: 1e954...a33
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #9 Skrevet 17. oktober 2015 Tja. Første gangen ringer jeg alltid. Så tar jeg stikkontroller etter det så hun skal vite at jeg følger med. Jeg har akkurat samme erfaring som deg at jeg er den eneste som faktisk gjør det. Andre foreldre sier at de burde være flinkere til det selv, men jeg hører jo på de at de synes jeg er en kontrollfreek. Jaja, men som jeg sier til datteren min så vet hun i allefall at jeg er glad i henne og bryr meg om henne. Anonymous poster hash: 1b810...080
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #10 Skrevet 18. oktober 2015 Mine gutter på 11 og 14 har eller er på overnatting ganske ofte, men bare med gode venner som de har kjent i mange år og hvor vi kjenner foreldrene. I kanskje 8 av 10 tilfeller har jeg en eller annen kontakt med foreldrene, som regel en sms eller at jeg kjører de dit de skal og har et par ord med foreldrene i døra når jeg avleverer. Anonymous poster hash: 9baac...877
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #11 Skrevet 18. oktober 2015 Takker for tips til mine blir så stor! Aldri tenkt over at man burde gjøre det, men sannelig syns jeg det er en god ide. Anonymous poster hash: f7028...733
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå