Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg ønsker etterhvert å studere. I en alder av 34 år har jeg endelig funnet ut av hva jeg vil bli. Bakdelen er at jeg ikke har studiekompetanse, mangler kun et par fag. Har utenom det gode karakterer fra videregående. Men jeg har derimot lang arbeidserfaring, hatt meget gode jobber til tross for manglende utdannelse. Vi er også fosterhjem, og jeg lurer på om dette kan telle med på en vurdering av realkompeanse? Jeg har aldri tidligere jobbet med barn, men har egne barn og fosterbarn. Jeg har også jobbet innen personal og HR. Noen som vet om dette er noe som kan brukes? Jeg har lite lyst å melde meg opp som privatist hvis jeg ikke må? Anonymous poster hash: 998ac...5b5
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Ja, det kan brukes. Det er klart enklest å komme inn på de veldig usentrale skolene med realkompetanse. Høgskolen i Nesna og sånt. Jeg mener de har et deltidsstudium over fire år på en av de nordlige høgskolene... Mo i Rana muligens, der kan det nok også være aktuelt. Anonymous poster hash: d915d...071
C&M&H Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 Dersom du søker med realkompetanse vil ingen av karakterene dine telle. Så du vil stå sist I køen for å komme inn. Men om den skolen du skal søke slipper alle søkere inn går det jo bra..
Snartmamma2015 Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Du står ikke siste i køen. Det er en egen kvote for real kompetanse....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Om kompetansen din er relevant med tanke på hva du skal studere så kan du søke ja. At du har egne barn teller nok lite, men fosterkan kan telle. Du må nesten bare lese på de ulike høgskolene / universitetene hva de vektlegger - det varierer Anonymous poster hash: c8027...20f
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg ville ringt skolen og spurt, enkelt og greit. Alle skolene er forskjellige. Anonymous poster hash: eed7d...496
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 Vanskelig å komme inn på sosionom med realkompetanse . Jeg søkte begge høyskolene i Oslo ( hioa og diakonhjemmet ) fikk ikke tilbud , sto at jeg hadde nok kompetanse for å komme inn , men at det ikke var nok plasser eller noe Anonymous poster hash: 74997...76e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå