Gå til innhold

Noen som har opplevd missed abortion her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan man egentlig gå uten å merke noe, ingen blødning ol?

Jeg er tredjegangs, var kjempekvalm og uggen med dem to første. Denne gangen merker jeg knapt noe og blir jo litt bekymret.. Ingen kvalme, fin form, eneste jeg merker er større og ømme puppet og kveldstrøtt. Er straks I uke 10.

Anonymous poster hash: 4c1c4...cf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det i første svangerskap. Det ble oppdaget ved ordinær ultralyd, altså i uke 18. Siden det var første svangerskapet visste jeg ikke så mye om hvordan et svangerskap er. Men siden du har ømme pupper og er trøtt, så har du jo typiske tegn... Svangerskap kan være svært ulike, så det at du ikke er kvalm trenger jo ikke å ha noe å si. Hva med å ta en privat ultralyd, så slipper du å bekymre deg!

Skrevet (endret)

To ganger. Første gang døde ungen uke 12. Ble oppdaget på ordinær ul. Dette er mange år siden.

Nå i høst døde barnet uke 7 oppdaget på tidlig ul uke 10. Pga mange aborter.

Endret av Hannepålandet
Skrevet

Så trist 😢

Klem til dere

Anonymous poster hash: 4dea8...ec7

Skrevet

Hos meg hadde nok fosteret vært dødt et par ukers tid før jeg begynte å få orangefarget utflod. Fikk ultralyd og deretter piller. Var i uke 10 da det ble oppdaget. I ettertid kan jeg nok si at formen ble merkbart bedre ca to uker før og at energi og overskudd kom tilbake. Der og da trodde jeg at det skulle vare slik. Andre svangerskap var annerledes fra begynnelsen av, så tror ikke du trenger å bli bekymret pga ulik form i de ulike svangerskapene. Ikke om det er eneste symptom.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 4050d...cc2

Skrevet

Har ikke opplevd det selv, men det er ikke nødvendigvis noe galt med lite symptomer heller. Og de kan jo også variere i stor grad!

Å komme til ordinær ultralyd og finne ut at det er MA er svært uvanlig. Generelt tror jeg MA er utrolig uvanlig, mens SA er veldig vanlig. 

Grunnen til at man kan lese om at mange har oppdaget MA, er fordi flere og flere drar på tidlig ultralyd. De fleste MA vil komme ut selv og enda i det man vet er SA. Men siden så mange tar tidlig UL får de vite at fosteret er dødt, selv om det selv mest sannsynlig ville ha kommet som en SA en stund senere. 

Men kjære deg, de aller fleste svangerskap går bra. Du er straks 10 uker på vei og da går embryoet over i en ny faste og kalles deretter foster. Det er fordi at i uke 10 er alle de innvendige organene ferdig utviklet og nå skal babyen bare vokse seg stor. De to siste ukene er "sikkerhetsmargin" hvor det kan forekommer SA når noe er gått galt i utviklingen helt mot slutten. 

Bare to uker igjen nå, så er du over den magiske grensa :) Er selv 8 uker på vei nå og ikke noe særlig redd egentlig. De fleste graviditeter går bra altså! 

Anonymous poster hash: f33eb...712
Skrevet

Så trist 😢

Klem til dere

Takk. Det var ikke noe hyggelig opplevelse! Men det er 19 år siden, og jeg har i dag fire flotte unger ;-)

Skrevet

Har ikke opplevd det selv, men det er ikke nødvendigvis noe galt med lite symptomer heller. Og de kan jo også variere i stor grad!

Å komme til ordinær ultralyd og finne ut at det er MA er svært uvanlig. Generelt tror jeg MA er utrolig uvanlig, mens SA er veldig vanlig.

Grunnen til at man kan lese om at mange har oppdaget MA, er fordi flere og flere drar på tidlig ultralyd. De fleste MA vil komme ut selv og enda i det man vet er SA. Men siden så mange tar tidlig UL får de vite at fosteret er dødt, selv om det selv mest sannsynlig ville ha kommet som en SA en stund senere.

Men kjære deg, de aller fleste svangerskap går bra. Du er straks 10 uker på vei og da går embryoet over i en ny faste og kalles deretter foster. Det er fordi at i uke 10 er alle de innvendige organene ferdig utviklet og nå skal babyen bare vokse seg stor. De to siste ukene er "sikkerhetsmargin" hvor det kan forekommer SA når noe er gått galt i utviklingen helt mot slutten.

Bare to uker igjen nå, så er du over den magiske grensa :) Er selv 8 uker på vei nå og ikke noe særlig redd egentlig. De fleste graviditeter går bra altså!

Anonymous poster hash: f33eb...712

Ja, jeg vet jo det ikke er så vanlig men likevel er det endel som opplever det. Det som jeg tenker på som positivt er at symptomene har ikke plutselig forsvunnet, dem har liksom ikke dukket ordentlig opp I det hele tatt I forhold til tidligere. Eller om det er positivt da, kanskje den har Vært døde lenge. . Kan ikke annet enn å vente og se og evt dra på tidlig UL.

Anonymous poster hash: 4c1c4...cf8

Skrevet

Har hatt en MA. Fikk en liten blødning i uke 12, og ble sendt på UL. Utvikling hadde stoppet rundt uke 7.

Jeg venter også nr 3 nå. Har hatt et sv.skap med veldig få symptomer, i motsetning til de to forrige hvor det gikk bra. Litt ømme pupper og veldig trøtt. Men det ble jo mindre og mindre mot 2. trimester. Var kjempebekymret. Fikk UL i uke 12, men alt var fint :) Har også nettopp fått høre hjertelyden (er i uke 17), så lite symptomer trenger ikke være noe dårlig tegn ;)

Anonymous poster hash: 3fe36...90b

Skrevet

Av 3 svangerskap var jeg absolutt dårligest den gangen jeg hadde MA. KValmen og det meste annet var nesten uholdbart , symptomene ga seg ikke før etter utskraping. Gikk med den død inni meg 5 uker før det ble oppdaget. 

Anonymous poster hash: c5ba8...557
Skrevet

Så trist 😢

Klem til dere

Jeg har en sønn på 2,5 år. Og er under utredning hos gyn for habituell abort.

Skrevet

Ja, fosteret døde uke 6-7. Hadde spotting i uke 15, og ultralyd etter en stund, var blitt uke 16 før utskrspning. Svangerskapskvalme var da forsvunnet.

Anonymous poster hash: f2d4f...bac

Skrevet

Mista i uke 9 forrige uke. Oppdaget det etter et par dager på grunn av en dårlig magefølelse, men ingen blødninger før jeg fikk Cytotec. Gravidtegnene som ømme pupper og kvalme forsvant, samtidig som jeg fikk litt mensaktige murringer. Legen min mente jeg var hysterisk da jeg kom, så valgte å dra på en privat ul.

Anonymous poster hash: d7a4e...53a

Skrevet

Mista i uke 9 forrige uke. Oppdaget det etter et par dager på grunn av en dårlig magefølelse, men ingen blødninger før jeg fikk Cytotec. Gravidtegnene som ømme pupper og kvalme forsvant, samtidig som jeg fikk litt mensaktige murringer. Legen min mente jeg var hysterisk da jeg kom, så valgte å dra på en privat ul.

Dette var forresten mitt andre svangerskap og i det første gikk alt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...