Gå til innhold

Få nr 2 eller vente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 13 mnd. Til jul er jeg halvveis i studiene. Mannen begynner å studere neste høst. Har alltid hatt lyst på to tette, men blir ikke enig med meg selv. Hvis nr to kommer når jeg er ferdig med studiene blir det 3 års aldersforskjell og jeg får gjort meg ferdig med studiene,hvis ikke blir det enda ett år med permisjon. Har allerede hatt ett års permisjon fra studiene pga mammapermisjon. Jeg er 28 år og blir ikke yngre med årene heller 😃 Erfaringer? Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 55507...74e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått barn både som student og som nyutdannet.

Om dere har økonomi til det, ville jeg fått begge som student. Det er svært lite stas å gå ut i permisjon bare måneder etter jobboppstart. (Jeg ble ansatt på vinteren, med oppstart i august, og visste ikke da at jeg allerede var gravid. Så jeg jobbet kun i 4 uker før jeg ble sykemeldt. Det var fryktelig lite stas! Jobben tok det fint. Men jeg likte det ikke).

Samtidig så er ordningene for pappaperm vesentlig bedre for arbeidstakere enn for studenter. Det er stort sett umulig for en student å ta seg perm 3 måneder i et semester, da eksamen jo uansett kommer når den kommer.

Men som sagt, har dere økonomi til det (vi klarte oss flott på lånekassen og engangsstønad), så kjør på. 😊

Anonymous poster hash: 3cab1...83e

Skrevet

Her er det 2 år og 9 mnd mellom ungene. Helt perfekt :)

Anonymous poster hash: 86f25...ea3

Skrevet

Ikke tenke så mye. Bruk magefølelsen ;) Det ordner seg alltids.

Jeg har 2,5 år mellom mine og synes det er supert at de er så nære i alder. Men det er helt klart både fordeler og ulemper.

Anonymous poster hash: ad68a...5ca

Skrevet

28 år er ingen alder å være bekymret for. Jeg var 35 med første og 38 med andre. De fleste av mine venner var omtrent samme alder når de fikk barn. Studier, reiser og etablering i jobb, så fikk vi barn med våre menn. Bestem selv. Men ikke tenk du er for gammel til barn senere. Det er 8 år mellom min bror og meg. 22 år mellom min søster og meg. Vi har alle flott forhold i dag.

Anonymous poster hash: fa8ef...7c9

Skrevet

Jeg får nr to i studie nå. Men velger å prøve å fullføre uten permisjon fra studiet denne gangen. Men tenker at et år fra eller til på studiet har ikke så mye å si. Om du får rett etter endt studie får du jo ikke jobbet med det du har utdannet deg til med engang uansett.

Anonymous poster hash: 3758e...574

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...