Gå til innhold

Skal innrømme jeg ble LITT skuffa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bakedag forrige helg, hadde ca.30 boller i fryseren! Skulle ta opp i går kveld for å overraske familien med noe godt til norske talenter... Det var to (!!!) boller igjen!!! Da har mannen latt ungene spise boller hver eneste dag de kom fra skolen! Jeg har jobbet overtid, så vi spiste middag sent denne uken! Trodde han hadde vett nok til å servere knekkebrød eller noen brødskiver når de kom fra skolen!

Sist bursdag hadde vi en halv sjokoladekake igjen, som jeg hadde delt i stykker og fryst ned! Gjorde akkurat det samme med den! Og skulle servere en søndag jeg hadde besøk, og der låg det en tom boks igjen bare! Blir så forbanna av og til! Går ikke an å servere sjokoladekake til ungene etter skolen hver eneste dag fordi det er så lett å bare hive i mikroen!😡😡😡

Utblåsning... Har gitt både mann og barn klar beskjed om at det går ikke an, og viste tydelig at jeg var skikkelig skuffa!!

Anonymous poster hash: 249c9...381

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde bakedag forrige helg, hadde ca.30 boller i fryseren! Skulle ta opp i går kveld for å overraske familien med noe godt til norske talenter... Det var to (!!!) boller igjen!!! Da har mannen latt ungene spise boller hver eneste dag de kom fra skolen! Jeg har jobbet overtid, så vi spiste middag sent denne uken! Trodde han hadde vett nok til å servere knekkebrød eller noen brødskiver når de kom fra skolen!

Sist bursdag hadde vi en halv sjokoladekake igjen, som jeg hadde delt i stykker og fryst ned! Gjorde akkurat det samme med den! Og skulle servere en søndag jeg hadde besøk, og der låg det en tom boks igjen bare! Blir så forbanna av og til! Går ikke an å servere sjokoladekake til ungene etter skolen hver eneste dag fordi det er så lett å bare hive i mikroen!😡😡😡

Utblåsning... Har gitt både mann og barn klar beskjed om at det går ikke an, og viste tydelig at jeg var skikkelig skuffa!!

Det var kun de to eldste barna som hadde fått boller da, minsten var i barnehagen og ble minst like skuffa da han såg det var tomt!:(

Skrevet

Dette er bare latskap, og ikke noe annet. Min mann gjør lignende ting...

Anonymous poster hash: bf332...894

Skrevet

Dette er bare latskap, og ikke noe annet. Min mann gjør lignende ting...

Anonymous poster hash: bf332...894

Vet... 😡

Skrevet

Dårlig gjort.

Respektløst

Anonymous poster hash: 86857...108

Skrevet

Han må i det minste si ifra når han har gjort det.

Anonymous poster hash: 5ce31...f82

Skrevet

Hadde satt gubben og barna til å bake i store kvanta. Hva sier han når su sier at du er skuffet da??

Anonymous poster hash: f6388...87a

Skrevet

Hadde satt gubben og barna til å bake i store kvanta. Hva sier han når su sier at du er skuffet da??

Anonymous poster hash: f6388...87a

Han trodde det var mange igjen! Særlig...

Sist han baka ble det flate og harde boller! Han gidder ikke heve eller noe! Låg små klatter med deig på brettet. Sa noen lat??

Skrevet

Hadde ikkje berre blitt litt skuffa, hadde blitt sint!  Ikkje OK å ete bollar og sjokoladekake til kvardags, og ikkje OK å tømme fryseboksen for heimebakst ein har etla til besøk.

Skrevet

Hadde ikkje berre blitt litt skuffa, hadde blitt sint! Ikkje OK å ete bollar og sjokoladekake til kvardags, og ikkje OK å tømme fryseboksen for heimebakst ein har etla til besøk.

Åjada! Jeg ble sint!! vurderer å skaffe hengelås til fryseren!

Skrevet

Så baker du verdens beste boller eller kake eller hva som helst, og fryser det ned i en boks med hengelås. Mannen får ikke spise når det serveres, fordi han allerede har spist (og gitt til barna) sine kvanta på ei stund!

Anonymous poster hash: 7a5d4...da6
Skrevet

Da dropper du baksten til guttungen har skjerpa seg!

Anonymous poster hash: 3b474...e5b

Skrevet

Hos oss er det like mye mannen som jeg som har "rett" til å forsyne oss med mat. Om en av oss har en spessiell plan for noe sier vi fra. Da respekterer vi selvfølgelig det, men ellers er det ikke bare jeg som eier det jeg har puttet i fryseren eller mannen det han har lagt i skapene.

At ungene ikke får lov til å spise boller eller skokoladekake hver dag er jo en annen sak.

Anonymous poster hash: ceaf4...4e9

Skrevet

Hos oss er det like mye mannen som jeg som har "rett" til å forsyne oss med mat. Om en av oss har en spessiell plan for noe sier vi fra. Da respekterer vi selvfølgelig det, men ellers er det ikke bare jeg som eier det jeg har puttet i fryseren eller mannen det han har lagt i skapene.

At ungene ikke får lov til å spise boller eller skokoladekake hver dag er jo en annen sak.

Så hvis du lager en haug av noe og fryser ned og mannen spiser opp ALT er det greit?? Det syns ikke jeg! Aldri i livet om jeg kunne gjort noe sånt, for jeg tenker faktisk på andre personer, feks den personen som brukte mange timer en søndag på å lage massevis av boller!

Skrevet

At ungene ikke får lov til å spise boller eller skokoladekake hver dag er jo en annen sak.Anonymous poster hash: ceaf4...4e9

Så hvis du lager en haug av noe og fryser ned og mannen spiser opp ALT er det greit?? Det syns ikke jeg! Aldri i livet om jeg kunne gjort noe sånt, for jeg tenker faktisk på andre personer, feks den personen som brukte mange timer en søndag på å lage massevis av boller!Anonymous poster hash: 249c9...381

Ja, det er helt greit hvis jeg ikke har gitt beskjed om at det er til noe spessielt. Jeg regner heller ikke 30 boller som noen stor porsjon. Det er ikke noe som tar lang tid å lage. Du trenger tross alt ikke sitte å nistirre på deigen mens den hever.

Skrevet

Du får klistre på en lapp med formålet for baskten og IKKE rør lapp. Hadde blitt veldig skuffa om jeg hadde bakt og han ikke en gang hadde sagt ifra under veis at han tok så jeg kunne sagt noe om det. OG jeg hadde ikke likt at barna fikk boller hver dag etter skolen,...

Anonymous poster hash: 7e962...cfc
Skrevet

At ungene ikke får lov til å spise boller eller skokoladekake hver dag er jo en annen sak.Anonymous poster hash: ceaf4...4e9

Så hvis du lager en haug av noe og fryser ned og mannen spiser opp ALT er det greit?? Det syns ikke jeg! Aldri i livet om jeg kunne gjort noe sånt, for jeg tenker faktisk på andre personer, feks den personen som brukte mange timer en søndag på å lage massevis av boller!Anonymous poster hash: 249c9...381
Ja, det er helt greit hvis jeg ikke har gitt beskjed om at det er til noe spessielt. Jeg regner heller ikke 30 boller som noen stor porsjon. Det er ikke noe som tar lang tid å lage. Du trenger tross alt ikke sitte å nistirre på deigen mens den hever.

Jeg lagde en del som vi spiste søndagen, og det regnes som en stor porsjon her i huset! sto ikke å stirret på deigen, men å bake ut tok en stund, og så var det å ordne med steking! Og jeg har gitt klar beskjed flere ganger om å ikke spise opp alt i fryseren i smug omtrent! Er ikke noe gøy å tro jeg har boller i frysen, spørre gjester om de vil ha og så gå for å ta de opp, og oppdage at det er tomt! Heller ikke gøy å glede seg hele dagen til å overraske barna med boller på kvelden for å oppdage at det er tomt, og de har spist mange hver eneste dag! :(

Høres jo ut som om du syns dette er helt greit, men det er ikke alle som syns det!

Skrevet

Dårlig gjort. Jeg hadde blitt sur og heretter gjemt unna sånne godsaker.

Anonymous poster hash: dccce...615

Gjest Antarctica
Skrevet

Så hvis du lager en haug av noe og fryser ned og mannen spiser opp ALT er det greit?? Det syns ikke jeg! Aldri i livet om jeg kunne gjort noe sånt, for jeg tenker faktisk på andre personer, feks den personen som brukte mange timer en søndag på å lage massevis av boller!

Helt enig. Det er faktisk ok å si at dette er rent misbruk av din arbeidskraft. Han får få ræva i gir og kokkelere litt selv. I det aller minste handle inn noe!

Skrevet

Dårlig gjort ja.... stor porsjon: hørtes ut som du har brukt en evighet på disse bollene. Helt ærlig tror jeg du overdramatiseter din egen arbeidsinnsats ved å bake 30 boller.

Når jeg lager en stor porsjon med boller baker jeg 80-100 stk. Så for meg er 30 boller en miniporsjon jeg fint kunne laget en dag etter jobben.

Anonymous poster hash: 81b70...2ec

Skrevet

Hadde også gitt han på pukkelen for gi barna dårlig kosthold. Slikt hadde rett og slett vært uakseptabelt i mitt hus. Og hvis han virkelig ikke hadde klart å la være å gjøre det din mann gjør hadde jeg bare hatt supersunn mat i hus.

Anonymous poster hash: f4401...741

Skrevet

Gledet deg hele dagen til å gi ungene boller? Skal si du finner glede i de små tingene i livet.

Ikke greit å servere ungene søppelmat hver dag, men å bake 30 boller krever en arbeidsinnsats på ca 30-40 min effektivt arbeid. Steking og heving teller ikke.

Skrevet

Hadde ikkje berre blitt litt skuffa, hadde blitt sint! Ikkje OK å ete bollar og sjokoladekake til kvardags, og ikkje OK å tømme fryseboksen for heimebakst ein har etla til besøk.

Åjada! Jeg ble sint!! vurderer å skaffe hengelås til fryseren!Anonymous poster hash: 249c9...381

Min fryseboks kan faktisk låses med nøkkel :-)

Anonymous poster hash: 37619...45d

Skrevet

Da hadde jeg varmet opp de to bollene, tatt en selv og latt barnehagebarnet fått den andre.  Utenom det, hadde jeg ikke giddet å laget noe styr ut av det.

Skrevet

Payback for å være skikkelig barnslig....?

Drikke opp konjakken/ølen/brusen hans når han er på do? Kjøpe inn smågodt, og spise opp hans del mens han er i dusjen? Lage pizza, og fryse ned, men ta med deg hans del som lunsj på jobben?

Eller bare ganske enkelt ta en bakedag sammen hele familien? Lære både barna og mannen at baking tar tid, og det må gjøres skikkelig?

Anonymous poster hash: 60001...14f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...