Gå til innhold

Til dere som har barn som måtte fjerne mandlene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke "symptomer" hadde de, hva var det som gjorde at mandlene måtte fjernes?

Anonymous poster hash: 6aeb5...75a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min hadde streptokokker ekstremt ofte og lå i grenseland ift størrelsen på mandlene. Det ble bestilt operasjon, men sykehuset hadde sendt innkalling til feil adresse, så den fikk de i retur samme dag operasjonen skulle vært (og vi visste jo ingenting). Husker ikke helt hvorfor, men vi valgte å vente og se an litt og jammen har han ikke hatt streptokokker siden. Så mandlene har han ikke fjernet. Vi hadde nok gjennomført operasjonen dersom vi hadde fått innkallingen, men her ordnet moder natur opp 😆

Anonymous poster hash: 4ee6c...845

Skrevet

Gutten vår var aldri syk, har aldri hatt halsbetennelse etc. Men hadde mandler som nesten gikk i hverandre. Snorket en del, mye tett og puset med munnen, og siklet mye... 4år var han:)

Anonymous poster hash: 19179...4a2

Skrevet

Jeg måtte fjerne de da jeg var barn. Hadde halsbetennelse 4-5 ganger i året. Flere år på rad...

Anonymous poster hash: 6ed2c...b0f

Skrevet

Store mandler som stengte for ørekanaler slik at hun hadde ørebetennelser ca 10 ganger i året. Fjernet mandlene for 3 år siden og hun har hatt bare en ørebetennelse etter det.

Anonymous poster hash: e7074...931

Skrevet

streptokokker gang på gang og store mandler. Han var ca  år.

Anonymous poster hash: 458fd...b75
Skrevet

streptokokker gang på gang og store mandler. Han var ca  år.

ca 5 år skulle det stå :P

Skrevet

Fjernet pga ørebetennelser og søvnapné. Var 3.5 år og sov endelig natta gjennom etter operasjonen 😀

Anonymous poster hash: b6013...f59

Skrevet

Hadde aldri hat streptokokker, men ofte ørebetennelse og store mandler så hun snorket en del og var tungpustet.

Anonymous poster hash: 1998b...91b

Skrevet

Snorking de luxe😱

Anonymous poster hash: 6cdbc...c47

Skrevet

Kun konstant tett i nesen. Veldig nasal stemme. Aldri syk, sover så stille at vi må dulte i henne for å være sikre på at hun puster.

Beskjeden vi fikk var at det er flaks hun ikke har hatt halsbetennelse. Det var så tett på grunn av mandler og falske mandler at han hun hadde det hadde vi riskert at hun hadde blitt kvalt.

De skal inn å fjerne rubbel og bit om en måned ca.

Anonymous poster hash: 6f206...816

Skrevet

Jeg måtte fjerne de da jeg var barn. Hadde halsbetennelse 4-5 ganger i året. Flere år på rad...

Anonymous poster hash: 6ed2c...b0f

Det hadde jeg å, men likevel nekta legene på ØNH å fjerne de på meg. Fordi da var det ikke så populært å gjøre det på barn. Det irriterer fletta av meg den dag i dag.

Anonymous poster hash: 74b3d...cec

Skrevet

Ørebetennelser 7-8 ganger hver vinter, veldig nasal stemme, litt sent språk, ville nesten bare spise myke ting som grøt og yoghurt og sånt. Snorket som et uvær, og høy feber hver tredje uke. Mandlene var veldig store, så tok dem sammen med innsetting av dren og fjerning av polypper. Etter operasjonen for over to år siden har han hatt feber 1-2 ganger, språket løsnet veldig og ble helt rent, snorkingen forsvant og to uker etter operasjonen spiste han 8 ostesmørbrød i en jafs! Hehe. :)

Anonymous poster hash: 7c422...dca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...